Mikä siinä on että heti kun laitettiin "karvamatto" olkkariin alkaa katit laattailla sille.
Aikaisemmin oli perusmatto, karhea mihin terottivat kyntensä. Ostin tuollaisen matalanukkaisen maton ja nyt on kahdesti oksennettu siihen. Aikaisempi matto sai olla rauhassa laatoilta. Nyt helvetti 🙂🙃
Kommentit (15)
Karvamatto on niin lääst siisön. Mau tonta. Siksi.
Meillä kissat oksentaa matolle kuin matolle. Aina.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kissat oksentaa matolle kuin matolle. Aina.
Toi on kyllä mysteeri, miiiiksi pitää matolle ykätä. Ja jos yrität sanomalehteä kissan eteen laittaa niin katti peruuttaa päästäkseen varmasti oksentamaan matolle 🤔 Mut tosiaan, se aikaisempi matto säästyi laatoilta. Ap
Kissa oksentaa matolle, koska se on imevä pinta, yrittää häivyttää oksennuksen. Siksi ne myös pissaa vaatteille, jos ei ole laatikolle pääsyä. Ei siis tee ilkeyttään.
Kissat oksentavat matolle koska saavat siitä pitävän otteen kynsillään oksentaessaan. Ilmeisesti uusi mattosi soveltuu tähän paremmin.
Luonnonlaki.
Otin maton pois makkarista. Kissa syöksyi kylppäristä oksennustaan pidätellen sänkyyn laattaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kissa oksentaa matolle, koska se on imevä pinta, yrittää häivyttää oksennuksen. Siksi ne myös pissaa vaatteille, jos ei ole laatikolle pääsyä. Ei siis tee ilkeyttään.
Tämä.
No nyt uutta suomidesignia: krapulamatto sängyn viereen ja kissoille!
Niin nään tämän blogeissa ja instassa sellaisessa valkoisessa tai höpsöromanttisessa kodissa... "Hei rakkaat, sain testiin ihanan Yrjön Laattalentää maton..."
Tää on kyllä niin samaistuttava aloitus! Meillä oli kylläkin Jyskin halpismatto (puuvillainen?) jota sai olla pyykkäämässä lähes joka päivä kun kissalla on herkkä vatsa. Kunnes parin viikon päästä matto alkoi purkautumaan ja se heitettiin pois. Sitten alkoikin sohvalle puklailu, joka sijoittui erityisesti niihin kertoihin kun unohdettiin peittää sohva kotoa lähtiessä. Nykyään on oppinut puklaamaan PALJAALLE LATTIALLE 😱 ja onneksi oksentelee paljon harvemmin kun löydettiin sopiva ruoka.
Kylppärin matto saa myös osansa toisinaan, mutta se on niitä halpoja ikean nukkamattoja jotka ei mee pesussa miksikään ja sattuu sijaitsemaan pesukoneen vieressä✌
Mun kissa yökkää paljaalle lattialle. Oon aika tyytyväinen. Siisti katti. Sisäkissa.
Vierailija kirjoitti:
Mun kissa yökkää paljaalle lattialle. Oon aika tyytyväinen. Siisti katti. Sisäkissa.
Lisään vielä, kissojen kasvattaja otti pentujen huoneesta matot pois, ehkä johtuu siitä.
Tässä juuri huomaa kuinka hirveä lemmikki kissa on. Hyi!
Vierailija kirjoitti:
Tässä juuri huomaa kuinka hirveä lemmikki kissa on. Hyi!
Leiki omilla langoillas vaan!
Mulla on ollut elämäni aikana monta kissaa ja jokaikinen niistä on yhtä lukuunottamatta mennyt aina oksentamaan matolle. Tämä yksi kissa pulauttaa lattialle ja sen jälkeen syö oksennuksensa pois.
Ainiin ja tämänkertainen oksennus on aivan maton kulmassa, jos olisi kissa muutaman sentin liikkunut oksentaessaan eteenpäin, olisi kasa lattialla. Mutta ei.