Syylä jalassa 10 kk, mitään ei auttaa, onko urheilijoita tai tanssioita, joilla ollut vastaava? Mitä avuksi?
Hei, tarvitsen apua kokeneilta. Minulla on syylä jalassa ja on tosi kivulias. Kävin poliklinikalla, sanottiin, että ajan myötä putoaa itsestään. Olen jäähdyttänyt montaa kertaa Wartner tuotteella ilman mitään apua. Kävin jalkahoitajalla, ei mitään, kävin Aava klinikalla, jäähdytettiin ja taas ei mitään. Kokeilin salicyylilaastari, mutta se poltti ihoa ja oli niin kivuliasta, että en voinut käyttää enää. Kipuja on koko ajan ja olen luopunut liikunnasta, kävelystä, tanssimisesta ja jumpasta. Kiloja on tullut jonku verran. Eli asia pahene ja kukaan ei voi auttaa. Sen vuoksi kysyn Teiltä, jos Teillä on ollut sama ja olette parantuneet, miten se onnistui? Esimerkiksi, jos täällä on joku urheilija tai tanssija, miten hoiditte asian? Ei urheilija voi odottaa vuosia, että se putoa itsestään kun ura on jo ohi... Toivon asiallisia komentteja, kiitos, että jaksoitte lukea.
Kommentit (10)
Moi! Kokeile laittaa jesaria päälle, vaihdat aina uuden palan tilalle pesun jälkeen, syylän pitäisi pikkuhiljaa kadota.
Hei, kävin Aava klinikalla ja maksoin aikamoinen summa jäähdytykestä, ei onnistunut valitettavasti...
K.K.
Mulla oli pitkään syylä jalassa, siis monta vuotta. Eräänä kesänä kokeilin semmosia ihonkuorinta”sukkia” (salvequick tai joku) ja syylä hävisi sen hoidon myötä. En ole sen jälkeen moita uskaltanut kokeilla, kun vähän jäi epäilyttämään että mitä kaameaa myrkkyä sisältävät.
Milulla on olout syylä jalkapohjassa jo 22 vuotta ja kaikkea on kokeiltu. Eli välttämättä mikään ei auta.
Minulla oli syyla jalkapohjassa useita vuosia. Kun lopetin sokerin, vehnajauhon ja lihan syommisen niin muutaman viikon paasta syyla oli kadonnut.
Hei. On melko harvinaista että syylä häviää itsestään! Itse olen päässyt syylistäni eroon wart awaylla jota laitetaan muutaman kerran viikossa ja vain syylän kohtaan, välttäen ympäröivää tervettä ihoa. Parhaiten lääke puree jos syylän kova pinta on rapsittu pois jalkahoitajan toimesta tai itse esim. Viilalla (älä käytä viilaa muualle ettei syylävirus leviä) Syylä todennäköisesti aristaa lääkityksen aikana kuten sanoit ja aristavaan syylään suosittelen kevennysrenkaita joita saa apteekista ja jalkahoitajilta, eli syylä itse jää renkaan keskelle ja ympäröivään ihoon liimataan rengas jolloin itse syylä ei painu maahan tai kenkään. Joskus syylän kodalle voi kasvaa myös lisäksi känsä, jolloin se on erittäin kipeä ja hankalahoitoinen. Suosittelen käyntiä jalkaterapeutilla jolloin saat todella hyvät kotihoito-ohjeet känsän hoitoon. Lääkärit harvoin paneutuvat hyvään ohjeistukseen eivätkä katso onko syylä lähtenyt kasvamaan ympärille vaan lähes aina jäädyttävät. Mutta agressiivinen hoito puree jossakin kohtaa. Joskus pari viikkoa riittää ja joskus se saattaa vaatia pari kuukautta.
Mulla oli aikoinaan valtavan iso ja kipeä syylä tai känsä tai mikä lie sellainen reikäkin siinä oli keskellä, Se lähti lopulta lapis-kynällä (syylä mustuu siitä kohti, mihin sitä laitetaan). En tiedä saako niitä enää. Vastaava vaihtoehto on sitten nuo happopohjaiset aineet kuten syylend, mutta pitää ohjeen mukaan käyttää pitkäänkin.
Viilaa joka päivä kunnolla karhealla kynsiviilalla. Nii tein ja kaikki 3 syylääni lähti 3 kk
Leikkasin ja kaivoin monta vuotta, kerran keksin lisätä tuohon haavaan suolaa tiukka side ympäri että suola pysyisi haavassa. Sillä se sitten katosi
Hyvä ihme sentään, mene yksityiselle ihotautilääkärille! Hän jäädyttää sen pois samalla kertaa ja siinä se.