Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö teilläkin yhteiskunnan rytmi?

Vierailija
03.12.2017 |

Yhteiskunnasta on tullut niin valtavan suorituskeskeinen ja kiireinen. Kaikki valittaa jatkuvasti kuinka paljon hommaa on ja joka puolelta tulee hirveitä suorituspaineita. Pitäis olla täydellinen vanhempi, täydellinen työntekijä ja siinä sivussa tutkija ja vaikka mitä. Harrastuksia pitää löytyä, mitä erikoisempi, sen parempi. Rahaa täytyy tehdä että pääsee hienoille reissuille ja saa kaksikerroksisen kodin joenrannasta mitä sisustaa. Jos ei tahdo näitä ja tyytyy vähempään niin voiko olla enää onnellinen? Kyllähän sen onnen nyt materia ja pärjääminen määrittää. ¨
Pitää lisäksi herätä tehokkaana aamulla, pitkään nukkuminen on laiskuutta ja työpäivä pitää suorittaa suosiolla. Nukkumaan täytyy mennä ajoissa että jaksaa taas herätä tämän yhteiskunnan määrittämään aikaan. Kyllä tässä vähemmästäkin pukkaa eksistentiaalista kriisiä. Ihminen on niin valtavalla järjellä varusteltu eläin ja silti suurin osa vain toimii niin kuin robotit tässä pyörityksessä.
Kuinka moni sanoo vähentävänsä töitä tai lopettavansa työt, muuttavansa ulkomaille tai jotain vastaavaa, mikäli voittavat lotossa. Miksei sitten ota ja muuta, kerää lentolippuun rahaa ja etsii sen samaisen vuokrakämpän sieltä Espanjasta, tekee jotain kevyttä duunihommaa ja elelee auringossa. Kuinka moni edes tosissaan elää itselleen tämän lyhyen elämän? Tai uskaltaa tarttua tilaisuuksiin?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen oman työni kautta niitä, jotka ovat vain lähteneet lätkimään työstään ja kärsivät sen jälkeen 3kk karenssin. Ehkä he ovat niitä tahtiin kyllästyneitä?

Minulla on liukuva työaika, joten voin vaikuttaa siihen nukunko pitempään. Yleensä menen ajoissa nukkumaan ja herään aikaisin, jotta pääsen töistä aikaisemmin. En haaveile suuria omaisuuksia, vaan sen verran ylimääräistä ja väljää rahaa, jotta jokaista ostosta ei tarvitse erikseen pohtia kaupassa, varsinkaan ruoan kohdalla. Viime vuosina on rahaa riittänyt vapaa-ajan ja reissujen toteuttamiseen. 

Mutta kyllä tämä tahti on kova. Ja kovenee pahasti.

Olen karsinut kalenterista kaikkea ylimääräistä. Näin kaksin elävällä aikaa on itselle, joten voin toteuttaa itseäni vapaa-ajalla.

Vierailija
2/5 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan tuo on, mutta kuten tekstistasi huomaat se on hyvin pitkalle; 'pitaisi olla, pitaisi tehda ja harrastaa, pitaisi matkustaa..' eli sosiaalinen paine. Ei tarvitse, eika pida. Huolehdit omista asioistasi, harrastat mita haluat tai et mitaan. Matkustat minne haluat, jos haluat. Ei sinun arvosi tule siita, etta teet mita muut tekevat tai odottavat. Kannattaa myos poistua somesta. Facebook lassytys ja ihmisten 'unelma-elama' on ihan lumetta vaan. 

Minulla on yksinkertainen, minun nakoiseni elama ja olen onnellinen. Matkustan aika paljon, mutta en siita juuri kenellekaan kerro. Harrastan vain lukemista ja kavelya. Illat menee lapsen kanssa rauhallisesti. En kay ulkona, mutta kutsun usein ihmisia kotiin. Syodaan, juodaan ja pelataan lautapeleja - lapset ja aikuiset yhdessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/5 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä yhtään.

Elän ihan oman rytmini mukaan. Oravanpyörä on valinta.

Vierailija
5/5 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras rytmi on myöhään töihin ja myöhään pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan