Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Velkakirja aviopuolisoiden kesken

Vierailija
02.12.2017 |

Olemme suunnitelleet talon rakentamisen aloittamista ja asumme tällä hetkellä omistusasunnossa. Olen ollut melkein koko avioliittomme ajan lasten kanssa kotona, joitakin työpätkiä lukuunottamatta. Mies on kantanut taloudellisen vastuun luonnollisesti, ja nyt olen aloittanut itse työt. Tienaan kuitenkin vähemmän kuin mies.
Lainat ovat yhteiset, mutta en ole kyennyt omaa osuuttani maksamaan. Olen hoitanut muita taloudellisia menoja. Mies haluaisi nyt laatia velkakirjan, että maksaisin jatkossa takautuvasti oman osuuteni jo maksetuista lainoista ja tulevan taloprojektin kustannukset.
Onko tällainen menettely kovinkin yleistä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskuta sinä takautuvasti puolet ansion menetyksestä tai puolet perhepäivähoidon palkasta. Mennee vähintään tasan.

Vierailija
2/3 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huonosti olette taloutenne suunnitelleet, jos olette ottaneet yhteisen lainan tietäen, että sinä jäät kuitenkin lasten kanssa kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa taloudelliselta väkivallalta. Mieti tarkoin. Jos menet tuollaista sopimaan kerrytät velkaa todennäköisesti loppuikäsi, kun palkkasi on pieni. Toisekseen tuollaisilla papereilla voi juridisesti ajatellen pyyhkiä takalistonsa.

t: Toinen äiti, joka miehensä kanssa nosti ison asuntolainan viimeisillään raskaana ja on ollut siitä lähtien kotona eikä mies valita