Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Burn out opinnoista

Vierailija
02.12.2017 |

Mitä tehdä kun on burn out opinnoissa, mutta ei voi vähentää opiskelua enää yhtään?

Taustaa: Olen siis maisterin tutkintoa suorittava yliopisto-opiskelija. Koko opintojeni ajan olen joutunut tekemään osa-aikatyötä, että ees jotenkin pärjään ja se on osittain johtanut tähän että jaksamista vaan ei ole. Mulla on myös terveysongelmia ollut koko opintojeni ajan, siis synnynnäinen vika, joka kyllä vaikuttaa jaksamiseen kanssa, mutta pakko sen kaa on vaan opittava elämään. No nyt oli pkako lopettaa osa-aikatyöt, mutta olo ei helpota kuin vaan vähän.

Oon vaan jatkuvasti väsynyt ja uupnunut ja opintojen suorittaminen on raskasta. Kun vaan pääsisin näistä eroon, tiedän että töissä jaksan paremmin, olin ennen opintoja kokoaikatyössä nyt opiskelemaani alaa liippaavalla alalla ja osa-aikatöissäkin olen viihtynyt, se on vaan tää suorittaminen yliopistolla, joka on ongelma. Tuntuu että mulla menene kaikiin tehtäviin ihan älyttömästi aikaa enkä saa karsittua kursseja ees enää yhtään. sitä on jo monta vuotta tehty.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yths:lle mars! ennenkuin piippaat lopullisesti - sitten toipumiseen menee kauan. Nim. merk. masennus+uupumus+puolen vuoden saikku kaikesta, myös opinnoista. Opiskelijakin on oikeutettu sairaslomaan ja sairaspäivärahaan.

Sulla ei (onneksi) vielä ole ihan sama tilanne, mutta jotenkin olisi nyt saatava tuota paahtamista vähemmälle?

Vierailija
2/6 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yths:lle mars! ennenkuin piippaat lopullisesti - sitten toipumiseen menee kauan. Nim. merk. masennus+uupumus+puolen vuoden saikku kaikesta, myös opinnoista. Opiskelijakin on oikeutettu sairaslomaan ja sairaspäivärahaan.

Sulla ei (onneksi) vielä ole ihan sama tilanne, mutta jotenkin olisi nyt saatava tuota paahtamista vähemmälle?

Joo täytyy yrittää saada prosessi käyntiin YTHS:n puolella. Haluaisin vain valmistua, kun olen jo nyt 7. vuoden opiskelija. Niin siksi ei hirveesti inspaa venyttää opintoja enää yhtään ja sairausloma hidastaisi hommaa taas. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei YTHS:lta saa kunnon apua. Itse ainakin olin huonommassa kunnossa sen rumban jälkeen

Vierailija
4/6 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset voisi karsia kursseja, vaikka niin olet monta vuotta tehnytkin? Pahimmassa tapauksesssa et pysty kohta suorittamana mitään ja joudut laittamaan opinnot jäähylle pidemmäksi aikaa. Suorita se mitä voit ja siirrä loput myöhempään? Joitakin kursseja, jotka ovat kenties helpompia ja vähemmän aikaa vievempiä. Terveys on kuitenkin kaikkein tärkeintä.  Millanen vointi sulla on muuuten, jaksatko tehdä asioita vai onko kyseessä nimenomaan burn out opintojen suhteen?

Vierailija
5/6 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset voisi karsia kursseja, vaikka niin olet monta vuotta tehnytkin? Pahimmassa tapauksesssa et pysty kohta suorittamana mitään ja joudut laittamaan opinnot jäähylle pidemmäksi aikaa. Suorita se mitä voit ja siirrä loput myöhempään? Joitakin kursseja, jotka ovat kenties helpompia ja vähemmän aikaa vievempiä. Terveys on kuitenkin kaikkein tärkeintä.  Millanen vointi sulla on muuuten, jaksatko tehdä asioita vai onko kyseessä nimenomaan burn out opintojen suhteen?

No tässä alkaa olla se, että tuli Helsingin yliopistoon sellainen maailman typerin uudistus kuin Iso Pyörä ja sen takia meidän vanhempien opiskelijoiden pitäis saada paperit ulos piakkoin tai siirryttävä uusiin koulutsohjelmiin. Mun alalta se koulutusohjelma, jossa olin sulautettiin osaksi muuta isompaa kokonaisuutta niin jos en valmistu lähivuosina, jää paperit ko. alalta saamatta. Näen että burn out on ollut nimenomaan opintoihin liittyvä. Osa-aikatyössä kävin kyllä ihan mielelläni, ainoa että sen jälkeen jaksoin opiskella vielä vähemmän, siksi oli nyt lopetettava. Tykkään kyllä käydä esim. ulkonä kävelyillä ja oon hyvässä parisuhteessa. Se jaksaminen tuntuu liittyvän selkeesti koulutöihin. -Ap

Vierailija
6/6 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei YTHS:lta saa kunnon apua. Itse ainakin olin huonommassa kunnossa sen rumban jälkeen

No oon kyl itse ajatellut, että jos ei mitään muuta, niin saapahan KELAlle todistuksen sairaudesta ja jos ja kun joudun hakemaan lisäaikaa opinnoille myös sieltä osaavat kirjoittaa laput joilla lisäaikaa saa. Mulla siis fyysisen sairauden takia meni eka opintovuosi plörinäksi ja silloin jouduin käymään erikoislääkäreillä YHTS:n ulkopuolella. Eivät osanneet auttaa sen kaa, että olisin esim saanut sairausloman opinnoista yms. säätöjen kaa, niin uskon kyllä että siinä mielessä YTHS olisi hoitanut homman paremmin. -Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi