Miten (pääsykoe)kirjan uudempi painos eroaa vanhasta?
Katoin, että yksi pääsykoekirjoista maksaa melkein 60€ ja kirjastosta löytyy kahta vanhempaa painosta (2005 ja 2009) ja näissä ainakin kansi on sama ja sivumääräkin sama kuin tässä "vaadittavassa" uudemmassa painoksessa(2013), joten eroaako nuo nyt oikeesti sitten toisistaan? Kiinnostelis hirveästi ostaa kyseistä kirjaa, koska jos en pääsekkään sisään, niin seuraavana vuonna tee kirjalla hittoakaan ja tuskin tarvitsen kyseistä kirjaa edes opiskelussakaan ja koita jotain tommosta myydäkkään.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
No ei varmaan kauheasti eroa. Uudempaan painokseen on voitu tehdä jotain pieniä lisäyksiä ja tarkennuksia (joita voidaan toki pääsykokeissa lukea, jos koe on nippelitietoa painottava).
Riippuu ihan kirjasta. Itse ostin juuri kurssikirjan (2. painos), josta tekijä oli laittanut suurimman osan kokonaan uusiksi. Kertoi itse jo alkusanoissa, että hänen ajattelutapansa on aiheesta muuttunut/kehittynyt joten siksi kirja meni lähes kokonaan uusiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei varmaan kauheasti eroa. Uudempaan painokseen on voitu tehdä jotain pieniä lisäyksiä ja tarkennuksia (joita voidaan toki pääsykokeissa lukea, jos koe on nippelitietoa painottava).
Riippuu ihan kirjasta. Itse ostin juuri kurssikirjan (2. painos), josta tekijä oli laittanut suurimman osan kokonaan uusiksi. Kertoi itse jo alkusanoissa, että hänen ajattelutapansa on aiheesta muuttunut/kehittynyt joten siksi kirja meni lähes kokonaan uusiksi.
Tuo lienee kohtuu harvinaista. Joistain oppikirjoista otetaan uusintapainoksia ainoastaan rahastusmielessä - lisäyksiä tai täsmennyksiä ei ole. Pääsykokeisiin valmistautuessa suosittelisin kuitenkin lukemaan sitä uusinta versiota kirjasta.
Riippuu alasta. Jos esim. lakitekstiä, on voineet asiasisällöt muuttua paljonkin, vaikka sivumäärä osi sama.
Muutokset on monesti merkitty uusimman painoksen esittelytekstiin tai mikä se on. Lue se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kurssikirjat on pikkasen eriasia kun joku pääsykoekirja mitä ole edes tehty koulukäyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kurssikirjat on pikkasen eriasia kun joku pääsykoekirja mitä ole edes tehty koulukäyttöön.
Täh? Suurin osa pääsykoekirjoista on ihan tavallisia kurssikirjoja.
No ei varmaan kauheasti eroa. Uudempaan painokseen on voitu tehdä jotain pieniä lisäyksiä ja tarkennuksia (joita voidaan toki pääsykokeissa lukea, jos koe on nippelitietoa painottava). Minkä alan pääsykoekirjasta puhut?