Voisiko kukaan leipäjonossa käyvä kuvata mitä siellä tapahtuu jollain pikkukameralla?
Itse olen vielä niin hyvässä asemassa (opiskelija) etten katso tarpeen käydä siellä, mutta kiinnostaisi tietää millaista se on.
Kommentit (7)
No mene vaikka polttelemaan röökiä lähistölle. Todella törkeää olisi kuvata muutenkin heikossa asemassa olevia ihmisiä.
Onhan noista tullut dokkaria useastikin. Ei muuta kuin vaikka yle areenasta etsimään. Siellä porukka jonottelee siististi ja hiljaa kumarassa nöyränä ottavat jonkun pussukan jossa on jotain pientä murua rinnan alle. No big deal.
No eipä täällä ainakaan ole mitään näkemisen arvoista ruokajonossa. Ihmiset istuu pöydissä juttelemassa ja juomassa kahvia kunnes jaetaan vuoronumerot, kuunnellaan vähän uskontopuheita ja virsiä, sitten jokainen menee vuorollaan hakemaan ruokansa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan noista tullut dokkaria useastikin. Ei muuta kuin vaikka yle areenasta etsimään. Siellä porukka jonottelee siististi ja hiljaa kumarassa nöyränä ottavat jonkun pussukan jossa on jotain pientä murua rinnan alle. No big deal.
Me ainakin mennään aina kännissä.
Minulla on tunnin mittainen video leipäjonosta. Piilotin kotona videokameran persesilmääni ja kuvasin jono tapahtumia sillä. Aika järkyttävää matskua.
Oma kokemukseni vaikelta ajoilta oli se, että useimmiten jonossa oli hyvinkin tavallisen oloisia ihmisiä. Jutellessa monet sanoivat että raha-asiat menivät äkillisten kulujen takia nurin, eli elettiin jo valmiiksi tiukilla ja auton hajotessa tai talon paljastuessa homeloukoksi jäätiin tyhjän päälle. Työttömiä oli paljon, mutta myös työsskäyviä.
Jos itse jonotus kiinnostaa niin useimmiten jonossa ollaan aika hiljakseen, moni on pää painuksissa häpeän tai surun takia. Ensin ruokapussit saavat ne jotka kuuntelivat helluntailaisten höpötystä, sen jälkeen muut jonossa olleet. Puoli vuotta kävin silloin tällöin jonossa enkä muista mitään ihmeitä tapahtuneen. Ketään humalaista/aineissa olevaa ei näkynyt.
Isi siis maksaa