Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko parisuhdeterapiasta oikeasti hyötyä?

Vierailija
28.11.2017 |

Ollaan juuri päästy yli suhteellisen rankasta kriisistä. Ollaan puhuttu asiat monesti läpi toistemme kanssa, ja nyt puoliso ehdotti parisuhdeterapiaa.

Sanoi että haluaisi puhua jonkun täysin puolueettoman kanssa kriisistä. Itse en jotenkin näe siinä mitään hyötyä. Jopa vähän ahdistaakin ajatus puhua tuntemattomalle minulle arasta asiasta.

Lisäksi olen kuullut, ettei terapeutit aina ihan puolueettomia ole. Tuttu lopetti parisuhdeterapian kun terapeutti oli selvästi tämän kumppanin puolella. Ei haluaisi tuollaistakaan kokea, kumminkaan päin.

Kokemuksia?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hyötyä. Siellä terapeutti sanoo ääneen sen minkä kaikki tietää.. Toiseksi, Se ei ole 50/50 tilanne jossa käydään asioita läpi. Miehenä siinä kuuntelin aikani ja kysyin, että koskas niitä asioita sitten nähtäs minun näkökulmasta. Lopulta kävelin ulos.

Vierailija
2/7 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä ainakin auttoi, että molemmat pääsi juurikin puhumaan. Jos on huono terapeutti, sitä voi aina vaihtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tietää, onko hyvä vai huono?

Vierailija
4/7 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ethän voi tietää, onko siitä (teille) hyötyä, jos et kokeile? älä sitoudu/maksa etukäteen mitään suurta summaa, vaan käy kokeilemassa, ja jos ei ole sinun mielestäsi hyötyä, niin lopeta! niin yksinkertaista. terapeuttia voi myös pyytää vaihtaa, jos ensimmäinen hlö ei tunnu sopoivalta. älä luovuta ennen kuin olet aloittanut!

Vierailija
5/7 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille siitä oli ihan oikeasti apua. Molemmat saivat vuorollaan puhua ja toinen joutui ihan oikeasti kuuntelemaan. Jopa vaimoni ymmärsi, ettei vika ole yksin minussa :D Opimme ihan oikeasti keskustelemaan toistemme syyttelyn sijaan.

Vierailija
6/7 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin just oppia keskustelemaan syyttelyn sijasta. Toisaalta, tuntuu että keskusteluakin on tullut kokeiltua jo, tuloksetta. Ehkä kuitenkin kannattaa yrittää.

Vähän huolestuttaa, että entä jos toinen osapuoli kokee, että terapeutti asettuu puolelleni. Tulkitseeko hän terapeutin heti huonoksi tai koko kuvion rahastukseksi?

Vierailija
7/7 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattimainen terapeutti ei ole kenenkään puolella. Jos tällainen olo jää, niin todennäköisemmin toinen vain on yksinkertaisesti oikeassa.

Esim. jos pikkulapsiperheen äiti haluaa vetää huumeita joka päivä, ei terapeutti ole mitenkään puolueellinen, jos sanoo ettei se tee hyvää perheelle tai parisuhteelle.