Mitä vastaatte yleensä jos teiltä kysytään, että minkä kirjan olette lukeneet viimeksi?
Ärsyttävä kysymys, ei kaikilla ole aikaa tai halua lukea mitään kirjoja. :/
Itse sanon yleensä jonkun klassikon kuten Yksi Lensi Yli Käenpesän tms.
Kommentit (14)
Kerron aina sen minkä viimeisenä sain luetuksi, nyt viimeisin on eilen illalla loppuun saakka luettu Paula Havasteen Tuulen vihat. Yleensä minulla on monta kirjaa kesken, jokainen eri tarkoitukseen (jännitystä, romantiikkaa, scifiä jne).
Totuudenmukaisesti. En ehdi lukemaan kuin tutkimuskirjallisuutta. Gradu tekeillä.
Sen kirjan jonka olen viimeksi lukenut. Jos en lukisi kirjoja sanoisin etten lue kirjoja enkä alkaisi valehtelemaan.
Tietenkin ilmoitan sen kirjan, jonka olen viimeksi lukenut. Jos ei lue kirjoja, miksei sitä voi sanoa.
Sen jonka olen lukenut. Tässä kuussa islamin käsikirjaa, Jane Austenia. Sjöwall&Wahlööta, Ian McEvania ja Sture Lindholmia.
Todella typerää valehdella tuolla lailla. Ja sitä paitsi melkoinen riski. Entäs jos se puhekumppani sattuukin olemaan sellainen että kyseinen kirja on yksi hänen lemppareistaan? Ja alkaa innoissaan keskustella kanssasi kirjan tapahtumista yms? Miten feikkat tuon? Vähän vaikea esim. sanoa että en nyt muista, kun olet sen juuri äsken lukenut.
Parastahan tuollaisessa tilanteessa on kertoa totuus. Sanot että et lue kirjoja koska sinulla ei ole aikaa ja/tai halua.
Vastaan yleensä sen kirjan nimen, jota luen parhaillaan aktiivisimmin (aina muutama kirja kesken, osa mielenkiintoisia ja koukuttavia, osa vähän vähemmän houkuttelevia). Juuri nyt vastaisin Yuval Noah Harari - Sapiens: A Brief History of Humankind.
Luen sen verran paljon, että on kyllä muistissa mikä kirja tuli luettua viimeksi, tai saattaisin vastata mikä kirja on parhaillaan meneillään.
Vierailija kirjoitti:
Sen jonka olen lukenut. Tässä kuussa islamin käsikirjaa, Jane Austenia. Sjöwall&Wahlööta, Ian McEvania ja Sture Lindholmia.
Olikin uusi tuttavuus tuo viimemainittu. Suositteletko? Dragsvikin vankileirihelvetistä löytyi joku kirja.
Vastaan yleensä jonkun venäläisen klassikon vaikka olisin lukenut vain Harry Potteria. Haluan antaa itsestäni älykkään vaikutelman.
No luonnollisestikin vastaan sen kirjan, jonka olen viimeksi lukenut.
Vastaan tietenkin kertomalla minkä kirjan olen viimeksi lukenut (Kate Atkinson: Behind the scenes at the museum) ja mitä parhaillaan on menossa (Merete Mazzarella: Om livets mening). Miksi siitä pitäisi valehdella? Ei kaikkien tarvitse harrastaa lukemista jos ei kiinnosta.
Jos mainitset tuon Keseyn kirjan siitä saa sen vaikutelman että olet viimeksi lukenut kirjan 1970-luvulla, en minä sitä minään klassikkona pitäisi. Klassikkoja ovat Dickens, Austen, Tolstoi, Solzhenitsyn yms.
Sanon etten lue, koska vain fossiilit lukevat. Katson netflixiä ja pelaan.