Miksi "tavallinen nainen" = tukeva. Olenko siis epätavallinen kun vaatekokoni on xs?
Nyt kun kohistaan VS-malleista ja A. Graham toki kurveineen (=ihonalaisine rasvakudoksineen) korostaa olevansa tavallinen. Yhtälailla syylistyy bodyshamingiin kuin Victoria's Secretkin.
Kommentit (18)
Oi, kyllä sinä olet varmasti aivan erityislaatuinen ihminen, kun vaatekokosi on xs :)
Olet ihan vtun tavallinen. Hohhoijaa.
T. toinen xs
Olet yksi suomen seitsemästä xs -kokoisesta ihmisestä.
Voihan hoikallakin ihmisellä olla isompi vaatekoko, jos on pitkä ja isoluinen. Ei se kokolappu kerro automaattisesti kaikkea.
Minäkin käytän xs-vaatteita vaikka omasta mielestäni kokoni on s-m. Nykyään tuntuu vaatekoot heittävän häränpyllyä kun väki levenee.
Älä nyt viitsi veetuilla normaali-, eli ylipainoisille. Masentuvat vaan ja lihovat lisää.
Vierailija kirjoitti:
Voihan hoikallakin ihmisellä olla isompi vaatekoko, jos on pitkä ja isoluinen. Ei se kokolappu kerro automaattisesti kaikkea.
Näinpä, ja sama toisinpäin: lyhyellä ja pienirakenteisella voi olla pienivaatekoko, vaikka ei olisi edes mikään hoikka. Itse olen tällainen, lyhyt ja hentorakenteinen, vaatekoko xs, mutta kyllä mulla on mahassa ylimääräistä ihan "kivasti"ja olen normaalipainon yläpäässä.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin käytän xs-vaatteita vaikka omasta mielestäni kokoni on s-m. Nykyään tuntuu vaatekoot heittävän häränpyllyä kun väki levenee.
Vaatekoot heittävätkin häränpyllyä halvoissa, lapsityövoimaa käyttävissä merkeissä. Esim H&M:ssä ei ole mitenkään tavatonta että S on isompi kuin M tai L.
Vierailija kirjoitti:
Vais niin. Oma kokemus taas on, että pitää ostella kokolapun mukaan isompia vaatteita, vaikka vyötärönympärys ei ole muuttunut vuosiin.
Vierailija kirjoitti:
Heittää kyllä toiseenkin suuntaan. Minulla on vaatteita välillä M-XXL ja 38-46. Normaalisti housuni ovat kokoa 42, mutta välillä ei mahdu edes 46, näin voi käydä jopa saman ketjun vaatteissa. En piittaa pätkääkään mikä kokolappu vaatteessa roikkuu, ärsyttää vaan kun kokonumerot ovat välillä pelkästään suuntaa antavia.
Alkuperäiseen kysymykseen vastaisin, että niin XS kuin XL ovat normaaleja, ei kaikkien tarvitse mahtua samaan muottiin.
12, minä ostin kerran netistä kahdet täysin samanlaiset housut m-koolla. Toiset taisivat olla oikeasti koon pienemmät kun eivät mahtuneet jalkaan, toiset taas sopi täydellisesti....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heittää kyllä toiseenkin suuntaan. Minulla on vaatteita välillä M-XXL ja 38-46. Normaalisti housuni ovat kokoa 42, mutta välillä ei mahdu edes 46, näin voi käydä jopa saman ketjun vaatteissa. En piittaa pätkääkään mikä kokolappu vaatteessa roikkuu, ärsyttää vaan kun kokonumerot ovat välillä pelkästään suuntaa antavia.
Alkuperäiseen kysymykseen vastaisin, että niin XS kuin XL ovat normaaleja, ei kaikkien tarvitse mahtua samaan muottiin.
No ei xl ole millään tapaa normaali, vaan erityisen suuri. Ei siis edes tukeva, vaan reilusti lihava.
Vierailija kirjoitti:
Näin minustakin. Joskus olin kokoa xs-s, 34-36. Nykyään en löydä housuja kun 32 on liian leveä ja paidat telttoja.
Kyllä olet. Uskomattoman uniikki lumihiutale! <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei xl ole millään tapaa normaali, vaan erityisen suuri. Ei siis edes tukeva, vaan reilusti lihava.
Aiemmin joku sivusi pituuden vaikutusta. Toinen saattaa olla pidempi mutta sopusuhtainen ja käyttää xl-kokoa ja toinen olla lyhyt ja lievästi ylipainoinen ja käyttää m-kokoa. Kokolappu ei ole totuus.
No olethan sinä tuolla vaatekoolla varmaan vähemmistöä.