Järjetön pimeys. Miten tätä pitäisi kestää?
Kommentit (30)
Helmikuussa jo rupeaa helpottamaan. Maaliskuussa jo aika valoisia iltoja. Ei oikein muilla ajatuksilla selviä.
Noh, onneksi pimeimpänä aikana, jouluna, pääsee kauas pois paratiisiin. :)
Ostin juuri kirkasvalolampun. Toivon mukaan se auttaa.
Mukavaa kun on kylmää ja pimeää. Voi hyvällä omallatunnolla lojua koko päivän sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Ostin juuri kirkasvalolampun. Toivon mukaan se auttaa.
Minä vaihdoin kaikkiin valoihin heikkotehoisimman polttimon mitä löysin, että saa miellyttävän himmeää epäsuoraa valoa.
Kannattaa vilkuilla töissä ulos ikkunasta salaa.
Sähkövalot on jo aika monissa kodeissa. En yhtään ymmärrä usein annettua ohjetta torjua pimeyttä kynttilöillä. Siis kun ulkona on pimeää 18 tuntia vuorokaudessa, niin sisällä pitäisi tihrustella kynttilän valossa!
Eikö kynttilöiden pienhiukkaset ole aika vaarallisia?
Tänään ollut pimeetä keskellä päivääkin. Ainakin Helsingissä. Harmasta, kosteaa, tuulista...hyi.
Tähän aikaan vuodesta elän säästöliekillä ja käyn kuin robotti. Väsyttää ja laiskottaa.
Joskus kokeilin kirkasvalolamppua, mutta siitä seurasti päivittäinen migreenityyppunen päänsärky.
Olen tsempannut itseäni , että kuukauden päästä päivä jo hitusen pitenee. Tuntuu kuin olisi olut jo monta vuotta vain pilvistä kesät-talvet. Ja oikeastaan niin on ollutkin.
positiivisa on se ettei juoppoja/narkkeja näy niin paljoa ulkona. sitten kun alkaa kevättää niin niitä näkee koko ajan >:(
Vierailija kirjoitti:
positiivisa on se ettei juoppoja/narkkeja näy niin paljoa ulkona. sitten kun alkaa kevättää niin niitä näkee koko ajan >:(
Eikö sinua keväällä ärsytä lumipenkoilla olevat keltaiset läiskät?
Vierailija kirjoitti:
Ihanan positiivinen asenne.
Vierailija kirjoitti:
Tänään ollut pimeetä keskellä päivääkin. Ainakin Helsingissä. Harmasta, kosteaa, tuulista...hyi.
Tähän aikaan vuodesta elän säästöliekillä ja käyn kuin robotti. Väsyttää ja laiskottaa.
Joskus kokeilin kirkasvalolamppua, mutta siitä seurasti päivittäinen migreenityyppunen päänsärky.
Sama juttu. Nuorempana yritti sinnitellä ja jaksaa elää kuten vuoden valoisana aikanakin, mutta iän myötä luovutin. Ryömin henkisille talviunille noin kolme viikkoa sitten.
D-vitamiinin saannista pitäisi varmaan pimeään aikaan huolehtia erityisesti.
Itse pidän pimeästä muuten, mutta kyllä se mielialaan vaikuttaa ja tunnen itseni kaiken kaikkiaan väsyneemmäksi kuin valoisampina aikoina. Popsin kalaöljykapseleita, mutta enpä tiedä auttaako ne mitään. Että olisinko vieläkin väsyneempi ilman niitä.
Vierailija kirjoitti:
Mukavaa kun on kylmää ja pimeää. Voi hyvällä omallatunnolla lojua koko päivän sisällä.
Etkö käy töissä?
Pimeäähän tosiaan on. Aamulla töihin lähtiessä, ja varsin pian sieltä palatessa. Keskipäivätkin ovat harmaita. Mutta on tässä ainakin hyvä puoli mielestäni. Ei huomaa, kuinka sameat ikkunat taas ovatkaan (keväällä pesty), ei näy se kaikki pöly pinnoilla eikä ne karvat ja tahrat lattioissa. Kyllä niitä kaikkia vaan tulee, vaikka kuin yrittää siivota. Aina ei töiden jälkeen jaksa, ja olen päättänyt olla armelias itselleni. Itse asiassa kotona näyttää nyt aika siistiltä.
Mutta sitten kun se kevätaurinko taas alkaa valaisemaan, niin nuo kaikki hutiloinnit oikein pistää silmään ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö käy töissä?
Ei ole tarvetta käydä töissä, niitä voi tehdä kotonakin.
Samaa mietin itsekin :( Mutta kynttilöillä ja jouluvaloilla saa sentään edes jotain piristystä pimeyteen. Itselläni auttaa myös se, jos pystyy ulkoilemaan edes hieman valoisan aikaan.