Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut tekevät lapsia 2v välein?

Vierailija
24.11.2017 |

Saako sillä tavalla enemmän jotain tukia?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo lapsia tehdään muutenkin vain niiden tukien takia. Ja siksi tietty ettei tarvii mennä töihin.

Vierailija
2/16 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

...varsinkin jos ei ole varaa sitä yhtäkään oikeastaan elättää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovat, että lapsista on seuraa toisillensa. Sehän ei pidä paikkansa.

Itse kannatan 6-7 vuoden väliaikaa. Lapsi saa paljon vanhemmiltansa aikaa, mikä näkyy koulumenestyksenä. Vanhemmat eivät uuvu, vaan voivat nukkua hyvin yönsä ja keskittyä parisuhteeseen. Se taas ehkäisee avioeroja.

Vierailija
4/16 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä imetyksen ehkäisyteho jatkui juuri siten, että lapsille tuli ikäeroa tasan kaksi vuotta. Hyvä ikäero, isompi sai olla vauva rauhassa, mutta sisaruksista tuli tiivis kaksikko.

Vierailija
5/16 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kannatan 6-7 vuoden väliaikaa. Lapsi saa paljon vanhemmiltansa aikaa, mikä näkyy koulumenestyksenä.

Heh, heh. Ehkä meilläkin pikkusisko olisi kirjoittanut 3 laudaturin ja 4 eximian sijaan 7 laudaturia, jos hän ei olisi syntynyt alle 1,5 vuotta isosiskon jälkeen. Ja sillä isosiskollakin se yksi eximia kääntynyt seitsemänneksi laudaturiksi.

Vierailija
6/16 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kannatan 6-7 vuoden väliaikaa. Lapsi saa paljon vanhemmiltansa aikaa, mikä näkyy koulumenestyksenä. Vanhemmat eivät uuvu, vaan voivat nukkua hyvin yönsä ja keskittyä parisuhteeseen. Se taas ehkäisee avioeroja.

Itselläni oli melkein kymmenen vuotta ikäeroa sisaruksiin. Totta kai menestyin koulussa, kun olin niin yksinäinen ettei ollut muuta tekemistä kuin opetella lukemaan neljävuotiaana. Mutta olisi ollut kiva osata sosiaalisiakin taitoja.

Vierailija
7/16 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetyksen tuoma ehkäisy lakkaa. Ja kun suhtautuminen asiaan on ollut että saa tulla jos on tullakseen, niin onhan nuita tullut 2 vuoden välein.

Vierailija
8/16 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua jotenkin ainokaisena ja vanhojen vanhempien lapsena loukkaa ihan helvetisti nää kommentit.

Porukat oli alkkiksia jotka huusi ja tappeli pitkin öitä, äitellä oli mt ongelmia ja niitä ei ikinä kiinnostanut mun koulu pätkän vertaa.

Kylläkin pankkiin raahattiin ottamaan oplainaa heti kun amis alkoi ja nehän ne käyttinkin, ennenkuin muutin äkkiä kotoa pois.

Mulla itsellä 5 lasta, joille tasan annamme kaiken aikamme ja apumme, mitä ikinä mahdollista.. Ja vaadimme menestystä koulussa. Ja siitä että siihen on kaikki mahdollisuudet, pidetään huoli.

Vierailija
9/16 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos imettää suht pitkään eikä käytä ehkäisyä, niin ikäeroksi lapsille tulee usein se pari vuotta (tai vähän alle). Ainakin lestadiolaisilla lapset ovat usein tuolla ikäerolla. Jos siis on päättänyt tehdä ksikni lapset ns. putkeen ja vadta sitten alkaa ehkäistä, niin noin niitä tuppaa tulemaan. Itse olen pitänyt pidemmät välit.

Vierailija
10/16 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua jotenkin ainokaisena ja vanhojen vanhempien lapsena loukkaa ihan helvetisti nää kommentit.

Porukat oli alkkiksia jotka huusi ja tappeli pitkin öitä, äitellä oli mt ongelmia ja niitä ei ikinä kiinnostanut mun koulu pätkän vertaa.

Kylläkin pankkiin raahattiin ottamaan oplainaa heti kun amis alkoi ja nehän ne käyttinkin, ennenkuin muutin äkkiä kotoa pois.

Mulla itsellä 5 lasta, joille tasan annamme kaiken aikamme ja apumme, mitä ikinä mahdollista.. Ja vaadimme menestystä koulussa. Ja siitä että siihen on kaikki mahdollisuudet, pidetään huoli.

Hahahahahah! Saa olla helvetin rikas, että on varaa tarjota viidelle lapselle ”kaikki”.

Ja on aika idiotismia loukkaantua siitä, että keskimääräisesti ainokaiset ja pitkillä ikäeroilla tehdyt sisarukset hyötyvät vanhempien huomiosta ja esim. pärjäävät paremmin koulussa.

Tosin idiotismista kertoo jo se, että tekee viisi lasta.

T. Eri

Vierailija
11/16 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän jotkut kikkailee silleen, että saa äitiysvapaan rahat samojen tulojen mukaan kuin ekastakin lapsesta. En nyt vaan muista, kuinka se meni, että mihin mennessä se seuraava piti tehtailla? Tai kuinka kauan pitää sit taas hoitovapaan jälkeen olla töissä, että saa paremmat rahat/edes ekan veroiset seuraavasta?

Joillain voi olla taas eka syntynyt sen verran myöhäisellä iällä, että siksi ei haluta odottaa / "hukata vuosia" seuraavaa yrittäessä. Kun ei se aina ihan itsestään selvää ole, että seuraava napsahtaisi heti kun vaan alkaa yrittää. Siinä voi mennä vuosiakin yrittäessä.

Joidenkin mielestä taas noin 2v vaan on ideaali sisarusten ikäero (vaikkei se kyllä oikeasti olisikaan niin, tai ainakaan useimmille sopivin).

Vierailija
12/16 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahahahahah! Saa olla helvetin rikas, että on varaa tarjota viidelle lapselle ”kaikki”.

Ja on aika idiotismia loukkaantua siitä, että keskimääräisesti ainokaiset ja pitkillä ikäeroilla tehdyt sisarukset hyötyvät vanhempien huomiosta ja esim. pärjäävät paremmin koulussa.

T. Eri

No ollaan " helvetin rikkaita".

Ja koulumenestystä ei rahalla osteta.. Se saadaan tarjotulla ajalla ja tuella ja opastuksella.

Vierailija
13/16 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo. Meitä oli kolme lasta neljän vuoden sisällä, kaikki kirjoitettiin 6L, ja vanhemmat ovat vieläkin naimisissa 40 aviovuoden jälkeen. Keksi joku toinen. 

Vierailija
14/16 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin jo halunnut toisen lapsen(ainokainen nyt 3v), puoliso haluaa vasta 4v päästä, eli kun lapsi on koulussa.

Loppu tulema; yksi lapsi, ilman sisaruksia

Vierailija
15/16 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsilla on vain 1v. 8kk ikäeroa, koska luulimme naiivisti, että toisen alulle saattamisen kanssa kestää yhtä kauan kuin ensimmäisen, emmekä käyttäneet ehkäisyä. No ei mennyt. Esikoinen oli imetyksellä vielä, kun toinen sai alkunsa. Tosin emme tienneet raskaudesta, koska menkkoja ei koskaan ehtinyt tulla, mutta ehdin juhlia 3 häissä ja pyöreillä synttäreillä, kunnes tajusin testata. Tarkoitus oli tehdä pidempi väli, mutta toisaalta nyt veljekset ovat toistensa hyvät kaverit.

Mutta tiedän sellaisia perheitä, joissa on useampi lapsi ja aina 3v. välein tehty iltatähti.

Vierailija
16/16 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Eri

Harvoin rahasta on kiinni lasten elämän laatu Suomessa asuvalle korkeakouluttautuneelle. Voisit antaa lähteet väitteillesi.