Saako lapsiin koskea ollenkaan?
Saatoin 85-vuotiaan dementoituneen omaisen hammaslääkäriin. Kun menimme sisään terveysasmalle, joku , ehkä 8-vuotias tyttö piti meille oven auki. Omainen on vanhan ajan herrasmiehiä, vaikka ei mistään enää mistään mitään tajua , mutta vanhat tavat muistissa, niiin kumartui, kiitti ja taputti tyttöä poskelle.
Olisiko minun pitänyt jäädä selittämään, että ei, setä ei ole pedofiili vaan aikoinaan noin vaan tehtin kun haluttiin olla kohteliaita.
Tyttö ei reagoinut mitenkään, joten en tiedä traumasoituiko kuinka paljon.
Kommentit (2)
ETTEKÖ HUOMANNUT ETTÄ TÄMÄ OLI SARKASMIA.Tuollaiseksihan maailma on mennyt.
Kerronpa tässä yhden tosijutun joka sattui kohdalleni vajaa pari vuotta sitten suunnilleen-
Tämä ei nyt liity pedofiliaan suoraan,mutta periaatteessa siihen voiko vieraille lapsille edes puhua.
Olin hankkinut hauskan sateenvarjon joka saa värit kun kastuu.Valkeat pilvet mustalla pohjalla muuttuvat sateenkaaren väreiksi.
Kaupan pihassa minulle vieras pikkutyttö jäi katselemaan sateenvarjoni hauskoja kuvioita kun aioin sulkea sen.Innostuin kertomaan että tämä on taikavarjo,sanoinko nyt sateen haltijattaren tms. varjo.Tyttö kuunteli innoissaan,oli joku 3-4 vanha.Äiti sensijaan alkoi tuijottaa minua kuin olisin pedo tai muuten hullu.Ei sanonut mitään mutta äkkiä siitä lähtivät.Tyttö vielä katseli perääni ja naureskeli iloisesti.
Kun itse olin pikkutyttö oli ihan luonnollista että vanhemmat ihmiset alkoivat juttelemaan bussissa tai kaupassa.Itse aikanaan kävin kivan keskustelun apteekissa vuoroaan odottavan vanhan rouvan kanssa,kun äiti asioi tiskillä.
Huolettaa tää nykymeininki.Kohta pitää kaikkien kulkea ulkona sellainen kupla päässä ettei vahingossakaan kuule muita.
Oli niin tyhmä aloitus, että en viitsi kommentoida muuta kuin että olipa vi*un tyhmä aloitus.