On se helvetti kun aikuiset ihmiset osaa olla kuvottavia
Olen hotellisiivoojana ja voi helvetti kun joillain lähtee sokka irti heti kun ei tarvitse itse siivota jälkiään. Punaviinit kaadetaan pöydälle ja lattialle ja jätetään imeytymään puupinnoille ja matolle yöksi siivoamisen sijaan. Oksennus menee vähän ohi pöntön. Mutta ei se mitään, onhan täällä siivoojat!
Ja sit on nää jotka kostaa mielestään liian korkeat hinnat siivoojille. "Tällä hinnalla saa jo vähän mällätä, nih!!!!1". Joo kiitos, mulla ei ole mitään sananvaltaa hintoihin, mutta pilasit just kädestä suuhun elävän vähäosaisen päivän. Toivottavasti on hyvä mieli. Mitäs jos mielen osoittamisen sijaan äänestäisit jaloillas ja valitset toisen hotellin?
Oikeasti, miksi te sotkette niin vitusti?
Kommentit (20)
Ei ole kunnioitusta toisten omaisuutta kohtaan, valitettavasti. :(
Millä sitä keskellä yötä hotellissa aletaan lattiaa pestä jos juomat kaatuu? Vessapaperiakaan ei ole kuin rulla tai pari.
Vierailija kirjoitti:
Millä sitä keskellä yötä hotellissa aletaan lattiaa pestä jos juomat kaatuu? Vessapaperiakaan ei ole kuin rulla tai pari.
No vaikka sillä vessapaperilla? Jos kaikki kuluu siihen niin oveen lappu jossa pyydät siivoojalta lisää seuraavana päivänä. Halvemmaksi se yksi ylimääräinen rulla tulee kuin lattian jynssäys ja mahd. uusi lakka.
Joo, en tajua. Jos joku kauppa on musta liian kallis niin en yksinkertaisesti asioi siellä. En mene sinne kauppaan sotkemaan ja kiusaamaan myyjiä. Miksi hotellissa se on yhtäkkiä ihmisistä ok?
Vierailija kirjoitti:
Niissä hotelleissa joissa mä olen ollut, on ollut respa paikalla 24/7. Ei muuta kuin soittoa sinne. Niin me ollaan aina saatu asiat hoidettua
Koska suomalaiset eivät vieläkään halua tajua sitä, ettei se alkoholi ainakaan lisää älykkyyttä ja sivistystä.
Vierailija kirjoitti:
No mitä kolmen tunnin jättipaskaa sä aina hotellissa väännät jos siihen koko rulla menee paperia? Ei voi olla noin uusavutonta.
Vierailija kirjoitti:
Käytä pyyhettä, jos et paperia raaski hassata. Pilettu pyyhe on pienempi vahinko kuin pilattu lattia.
Vierailija kirjoitti:
Onko joillakin ehkä jokin sisäänrakennettu tarve tuhota kaikki mikä ei ole omaa.
Myyjän työssä tuli tämä ilmiö myös liikaa huomattua.
On. Buffetravintolassa työskennellessäni näkyy myös samaa. Kun ollaan maksettu siitä että saa syödä niin paljon kuin jaksaa, niin rahalle sopiva kate ei joidenkin mielestä ole se, että syö itsensä kylläiseksi vaan sitä ruokaa on saatava mahdollisimman paljon kulutettua. Haetaan täysiä lautasia vaikka tiedetään ettei jaksa syödä läheskään kaikkea. Teki pahaa lapata kilokaupalla täysin syömäkelpoista ruokaa päivittäin roskiin kun ihmisillä on joku mania että sitä ruokaa on otettava laarista paljon riippumatta siitä minkä verran syö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytä pyyhettä, jos et paperia raaski hassata. Pilettu pyyhe on pienempi vahinko kuin pilattu lattia.
Aattelin mennä aamulla suihkuun ja käyttää sen pyyhkeen siihen.
Vierailija kirjoitti:
Mikset mee oikeisiin töihin? Ei kukaan pakota olla siivooja
Kyllä siivooja tekee ihan oikeaa työtä toisin kuin moni valkokauluspelle.
Jos mulla on ryyppyloma niin en stana ala siivoomaan, kun yleensä on myös joku eukko huoneessa nii ala siinä sit siivoomaan:D
Todella inhottavan kuuloista. :(
Jos sinua yhtään lohduttaa, niin minä ainakin aina hotellissa ollessani olen oikein aktiivisesti ajatellut, että voi miten mukavaa, kun siivoojat ovat tehneet työnsä niin huolellisesti ja hyvin, ja joka kerta olen nautiskellut todella suuresti kauniisti viikatusta sängystä ja huolitellusta huoneesta. Että ainakin joku arvostaa työtäsi oikeasti ihan toden teolla. :)
Mua sit taas hävettää jättää huone/hytti kamalaan kuntoon. Siivoskelen yleensä itse ennen kuin lähden pois. Ajatukseni tosiaankin on siinä siivoojassa joka joutuu mun jäljet siivoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikset mee oikeisiin töihin? Ei kukaan pakota olla siivooja
Näitä huonosti palkattuja matalapalkkatöitä on puolet työpakoista. Voisin tietysti kouluttautua. Mutta jos en saakaan koulutustani vaativaa työpaikkaa kun niitä ei riitä kaikille, joudun kortistoon. Mutta sekään ei käy sinulle, vaan vaadit, että mene siivoojaksi tai kaupankassalle tai puhelinmyyjäksi, niitä kyllä riittää ja kortistossa on turha loisia.
Toisaalta vaadit, että kallis hotellihuoneesi on siisti, vaikka kuinka sikailet. Oley varmaan niitä, jotka odottavat siivoojan siistivän oksennuksesi hymyssä suin ja "kyllä herra"a hokien, nälkäpalkalla ja ilman tippiä tietenkin, koska sr ei ole maan tapa.
PS. En ole ap. Mutta siivoan rahoittaakseni opintoni. Ehkäpä joskus olen sinun "oikeissa töissäsi" ja näin ollen sinun laillasi oikeutettu vaatimaan nöyryyttä paskaduunin tekijöiltä. Mutta toivottavasti en opintojeni myötä muutu, vaan osaan arvostaa kaikkien töiden tekijöitä myös oikeita töitä tekevänä. Isäni, ihan oikeissa töissä oleva, on aina muistuttanut meotä, että tervehtikää siivoojaa kiittäkää häntä työpisteenne siivoamisesta. He kun tekevät hänen mielestään oikeaa ja tarpeellista työtä mahdollistaen hänelle kevyiden ja mukavien töiden tekemisen, joka hänen mukaansa on kuin leikkiä verrattuna moneen ns. duunarityöhön.
Vierailija kirjoitti:
Vittuako olet siivooja. Itse en juuri koskaan "sotke" hotellissa mitään, mutta jos jotain kaatuu johonkin, niin ei haittaa mitään. Sinun työsi on siivota, joten siivoa.
No sitä vittua olen siivooja, että opiskelijana tekee tiukkaa ja pakko on henkensä pitimiksi jotain duunata että saa rahaa. Tämä oli ainoa työpaikka jossa työajat sopivat opintoihini.
Työni on joo siivota, ja siivoankin. Menetkö myös ravintolaan kaatamaan kaikkea paskaa pitkin pöytiä ja sitten kirkkain silmin sanot tarjoilijalle että "sun työ on korjata pöytä, korjaa"? Varmaan koulussakin jos sun kersas huutaa ja sabotoi tuntia finkku pystyssä, sanot vaan opettajalle kylmän viileästi että "työsi on opettaa, opeta".
Ei se että mun työni on siivota tarkoita että mun velvollisuus on katsoa läpi sormien millaista tahansa törkyä.
Taas saa tästä ketjusta todeta että suomalaiset ovat ihmisraunioita. Arvostan suunnattomasti siivoojia. Tsemppiä teille.
Kamalaa :( itse hotellissa en kyllä kehtaa jättää huonetta huonoon kuntoon. Ehkä siinä on joku kun sitä siivoojaa so yleensä näe niin on helpompi olla törkeä?
Peruskoulun kasvatteja... ajatelkaas, että tarvittiin ihan lakimuutos sitä varten, että peruskoulun oppilaan voi velvoittaa putsaamaan hänen tahallaan aiheuttamansa sotku. Meillä esimerkiksi on ihan tavallista, että pojat paskovat vessankannen päälle tai kusevat pitkit ovia tai sylkevät nuuskaa lattialle. Onneksi nykyisin voi pakottaa kakarat putsaamaan omat paskansa.
Onko joillakin ehkä jokin sisäänrakennettu tarve tuhota kaikki mikä ei ole omaa.
Myyjän työssä tuli tämä ilmiö myös liikaa huomattua.