Luuletko laihtuvasi lisäämällä liikuntaa?
Kommentit (18)
hiki valuman ja kalorit kulumaan. Ei ole mitenkään mahdotonta rehkiä tunnin päivässä ja polttaa 1200Kcal per kerta. 30kg paloi itsellä moisen 6kk treenirupeaman aikana.
Liikunta voi pitää painon samana mutta kroppa kiinteytyy. Selluliitti katoaa.
Liikkuessa tulee nälkä ja on helppo syödä sen verran enemmän mitä on juuri kuluttanut.
Silloin pitäisi muistaa lihat, proteiinit ja rahkat.
Tottakai, jos vaan jatkan syömistä samaan malliin. En tarvitse kuin 1700 kaloria päivässä (paino pysyy silloin samana), jos haluan laihtua, niin liikun ylimääräistä 300 kalorin edestä. Helppoa kuin mikä!
Todella väsyneemmäksi tulee kun vähentää syömisiä ja liikkuu. Tulee oikein sairas olo ja flunssat tarttuvat herkemmin. En itse suosittele. Syömisten vähentämistä voi kokeilla kun pitää lepoviikoja joissa liikunnan määrä vähennetään yli puoleen maksimista.
Eli itse kun harjoittelen karatea 22 tuntia viikossa niin lepoviikolla pudotan treenimäärän tuntiin päivä ja silloin syön vähemmän.
Helpompi laihduttaa kun ei karsi tehoja treeneistä.
Normaalisti pastaa ja roskaruokaa menee sitten useita annoksia maksimitreenimäärillä ja painokin nousee viikossa kilon tai puoli. Silloin huomaa miten energinen olo on kun syö paljon ja tuloksiakin tulee.
Eli jos haluaa nousujohteista harjoitusta urheilussa niin pitää syödä yli tarpeensa muuten sairastuu ja menee hommat vain vituiksi.
Kyllä mä ainakin pysyn laihana eikä tarvi hirveesti ruokia katsella kunhan vaan liikkuu. Olen muutenkin aikoinaan laihtunut hirveästi nimenomaan liikunnalla.
Vierailija kirjoitti:
hiki valuman ja kalorit kulumaan. Ei ole mitenkään mahdotonta rehkiä tunnin päivässä ja polttaa 1200Kcal per kerta. 30kg paloi itsellä moisen 6kk treenirupeaman aikana.
Olen vetänyt aikoinaan paljon kovempia treenejä nuorempana. Kyllä sitä nuorena jaksaa. Minä olenkin nelikymppinen ja paremmassa kunnossa kuin sinä olet. Siksi jaksan vieläkin kilpailla karatesssa.
Minulle on tärkeää olla muita parempi liikunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vetänyt aikoinaan paljon kovempia treenejä nuorempana. Kyllä sitä nuorena jaksaa. Minä olenkin nelikymppinen ja paremmassa kunnossa kuin sinä olet. Siksi jaksan vieläkin kilpailla karatesssa.
Minulle on tärkeää olla muita parempi liikunnassa.
En ole koskaan tullut toimeen kilpaurheilulajien harrastajien kanssa. Hienoa että olet löytänyt itsellesi urheilulajin jossa voit kilpailla.
Minusta kilpailussa ei ole järkeä.
Tiedän sen, enkä ole koskaan ollut dieetillä. Joskus olen rankemman session jälkeen vetänyt nälissäni 500 gramman purkin rahkaa nassuun ja silti paino pudonnut. Liikunta vielä aktivoi aineenvaihduntasi jälkipolttamaan kaloreia toisin kuin soffalla makoilu ja salkkarien katselu tai mitä roskaa sieltä nyt tuleekaan.
Katos ku se liikunta lisää sitä aineenvaihduntaa muutenkin kuin vain liikuntasuorituksen aikana.
Syyskuussa aloitin pitkän tauon jälkeen salilla käymisen. En ole ruokailuani mitenkään tarkkaillut enkä käynyt vaa-alla, mutta vaatteet eivät kiristä yhtä paljon.
En luule vaan tiedän. Olen laihtunut 11kg.
Liikunnalla laihdun hitaasti, vaikka olen lisännyt syömistä. Syömistä taas en pysty vähentämään niin paljon, että laihtuisin jos en liiku. Kaikkien elimistö ei toimi samoin. Liikun päivittäin.
En edes halua laihtua. Haluan lihoa 2 kiloa. Tarkemmin sanottuna laihtua 3 kiloa läskiä pois ja saada 5 kiloa lihasta tilalle.
Liikunta parantaa aineenvaihduntaa. Liikunnasta saa mielihyvää, jolloin sitä ei tarvitse hakea syömisestä. Liikkumalla jaksaa liikkua enemmän. Eli kyllä, liikuntaa lisäämällä laihtuu.
Palautin tunnin kävelylenkin ohjelmaani (vähintään 5 kertaa viikossa) ja olen jo laihtunut syömisiä vahtaamatta 5 kiloa. Että en luule, tiedän.
Joo. Jos syön saman verran mitä ennen mutta ryhdyn harrastamaan liikuntaa, niin laihdun.