Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, joka välttelit yliopistoaikana yhteisiä bileitä sekä illanistujaisia. Oletko jäänyt työelämässä vaille kontakteja, mitä hyödyntää?

Vierailija
17.11.2017 |

Otsikko!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttelin? En tod tehnyt sitä vapaaehtoisesti

Vierailija
2/10 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jäänyt mistään paitsi. Työelämässä toimivat eri verkostot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMK-opintojen aikana kävin jokaikiset opiskelijabileet läpi, enkä ole niistä suhteista hyötynyt kyllä yhtään. Ja tämänhetkisissä yliopisto-opinnoissa suurin osa oman vuosikurssin opiskelijoista ovat kotoisin pk-seudulta ja palaavat todennäköisesti sinne opiskelujen jälkeen. Itse en ole sinne töihin lähdössä, joten eipä nuokaan kontaktit varmaan kovin hyödyllisiä ole. 

Vierailija
4/10 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi niistäkin kontakteista ollut hyötyä. Mulla on toisenlaisia kontakteja, jotka on kyllä hyödyllisiä nekin, peräisin opiskeluaikana tekemistä i oman alan töistä - mutta olisi hyvä kun olisi enemmän.

Vierailija
5/10 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rymysin opiskeluaikana kaikki mahdolliset bileet, muistaakseni. Oli tietysti hauskaa ja silleen. Yhtään hyödyllistä kontaktia ei kyllä tule mieleen.

Jos olet opiskelija, suosittelen käymään illanvietoissa. Ei tarvitse vetää lärvejä ja olla pilkkuun asti. Tapaat siellä vastakkaisen sukupuolen edustajia, ja tutustut heihin edes vähäsen.

Tuo tutustumisen siemen voi myöhemmin puhjeta kukkaan..

Vierailija
6/10 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että niissä bileissä erityisesti kontakteja syntyy, mutta sen tyyppiset ihmiset jotka näissä bileissä viihtyy ovat sitä ihmistyyppiä joka osaa rakentaa verkostoja ja on sosiaalinen.

Nämä ketkä eivät opiskelubileissä käy, tuskin viihtyvät työpaikankaan juhlissä missä ne oikeat verkostot syntyvät.

Vierailija
7/10 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen pohtinut mistä niitä kontakteja saa. Noista bileistä ei juuri mitään ole jäänyt käteen. Olen yrittänyt muihinkin aktiviteetteihin osallistua, mutta monissa kerhoissa ja järjestöissä tuntuu olevan oma sisäpiiri, mihin on vaikeaa päästä mukaan.

Aikaisemmasta työkokemuksestani ja kontakteista ei ole mitään hyötyä, koska se on täysin eri alalta. Tajusin liian myöhään ettei minun luonteellani kannattaisi enää alaa vaihtaa, koska en kuitenkaan pysty verkostoitumaan. Olen huomannut, että muut vanhemmat opiskelijat käyvät vain luennoilla ja muuten tekevät itsenäisesti opiskelujuttuja. Heillä on työelämässä verkostot ja he pystyvät niitä hyödyntämään.

Vierailija
8/10 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko tän meemin hokeminen jo loppua? Niissä bileissä ja krapulassa tuhlatun ajan voit viettää vaikka oikeasti siellä töissä solmimassa niitä oikeita kontakteja, jos ne on kerta niin hiton tärkeitä.

Vierailija
9/10 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin sain niitä, kun en viettänyt seminaarien kakkospäiviä krapulassa.

Vierailija
10/10 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käynyt yksissäkään bileissä opiskeluaikana enkä edes kauheasti keskustellut koulukavereiden kanssa, mutta niin vain päädyin töihin samaan paikkaan kuin muutkin samalla vuosikurssilla opiskelleet.. :D 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän