Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko lukio pakottaa hankkimaan graafinen laskin jos ottaa pitkän matematiikan?

Vierailija
17.11.2017 |

Lapselle sanottiin että sellainen on oltava, tai ei pääse kursseille.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi. Kannattaa suostua, sillä muutoin matikanope derivoi kotinne.

Vierailija
2/30 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei niitä laskuja ilman voi tehdä. N ei paljon maksa. Teini osti itse Clas Olssonilta, 20 e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukio ei ole pakollinen (osa oppivelvollisuutta), joten se voi vaatia, että sitä kyvällä on hankittuna itse kustantamansa oppimisvälineet. 

Vierailija
4/30 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikkosi kirvelee silmää.

Vierailija
5/30 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikkosi kirvelee silmää.

Samaa katsoin. Hankkimaan graafisen laskimen....

Vierailija
6/30 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se voi. Siis oikeesti niitä hassuja kasari casioita vielä käytetään?

Vierailija
7/30 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakkaalle riittää helmitaulu.

Vierailija
8/30 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä laskuja ei voi laskea ilman graafista laskinta, joten se on välttämätön.

Vierailija
9/30 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyykö lapsesi laskemaan kaikki nuo graafisen laskimen vaativat laskut ilman? Siis onko hän ilmiömäinen päässälaskija ja Einstein? Jos ei, niin eihän hän voi suorittaa sitä kurssia jos hän ei saa tehtäviä tehtyä. Sinällään laskimen OSTAMISTA ei voi pakottaa, saatte te sen joltain tuttavaltanne myös lainata.

Vierailija
10/30 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on annettu väärää infoa. Laskimella ei tee mitään, koska kaikki pitää pystyä tekemään tietokoneella. Koneelle hankitaan laskinohjelma, josta ratkaisut siirretään kuvakaappauksena esimerkiksi ylioppilaskirjoitusten vastauskenttiin. Siksi käsilaskinta ei enää tarvita, pelkästään laskin ohjelma.

T. Lukion matikanope

Vierailija
11/30 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö puhelimissa ole jo laskimet?

Vierailija
12/30 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeissa ei saa pitää puhelimia.

Vierailija
13/30 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysellä koulukavereilta lainaan, jos ei halua itse hankkia. Kun esikoiseni kävi lukiota muutama vuosi sitten, koulullakin oli muutamia lainakappaleita. Nyt kuopus suorittaa parhaillaan pitkää matikkaa, ja kaikki tehdään koneella. Ilmainen sovellus kuulemma riittää! Ps. Graafista laskinta ei kyllä parikymppisellä kaupasta saa. Funktiolaskimen ehkä.

Vierailija
14/30 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei niitä laskuja ilman voi tehdä. N ei paljon maksa. Teini osti itse Clas Olssonilta, 20 e.

Heh,

kaikki lukiossa opetettava matematiikka on kehitettykin ilman laskimia. Pääosin satoja vuosia sitten, Notta eiköhän niiden laskujen suorittaminen onnistu ilman laskintakin jos on hiukkaakaan lahjoja.

Vierailija
15/30 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh,

kaikki lukiossa opetettava matematiikka on kehitettykin ilman laskimia. Pääosin satoja vuosia sitten, Notta eiköhän niiden laskujen suorittaminen onnistu ilman laskintakin jos on hiukkaakaan lahjoja.

Juuri näin, juuri näin. Ensimmäinen kuulento tehtiin käyttäen vähemmän laskentatehoa kuin nykyisessä neliölaskimessa.

Laskutikkua minun nuoruudessani käytettiin.

Vierailija
16/30 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh,

Varmaan onnistuu, tosin ei varmaan kokeissa riitä aika. Miksei sitä voi ostaa? Se on pikkuraha lukion kirjoiåjen ja läppärin rinnalla yms.

Vierailija
17/30 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on uuden opsin mukaan opiskeleva, niin niillähän on vain se koneelle ostettava laskinsovellus. Yo-kokeessakin saa jatkossa käyttää vain sitä. Siis se sama on siinä abitti-alustassa jota kokeissa käytetään. Lisenssi on jotain 70e kolmeksi vuodeksi. Ei kovin paha.

Vierailija
18/30 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh,

Juuri näin, juuri näin. Ensimmäinen kuulento tehtiin käyttäen vähemmän laskentatehoa kuin nykyisessä neliölaskimessa.

Laskutikkua minun nuoruudessani käytettiin.

Itse halusin päteä teknillisessä ja ilmoitin käyttäväni kursseilla laskutikkua :D

Tämä oli 2010-2015 joten laskimia oli jo saatavilla, mutta saihin tuolla mad respectit.

Vierailija
19/30 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän tässä absurdeinta onkin että jengillä on läppärit, mut ei pitää vielä olla kasari funktiolaskin.

Vierailija
20/30 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko yrittänyt ratkaista laskuja koneelle kirjoittaen verrarruna paperille. Säälin lukiolaisia, sillä koneella siihen menee halvatusti enemmän aikaa. Kaikkea muuta kuin nopsaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi