Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIkis ihmiset myyvät taravansa puoli-ilmaiseksi huutokauppakeisarille?

Vierailija
15.11.2017 |

En tajua. Se ukko ei halua maksaa mistään mitään ja koko ajan valittaa korkeista pyyntöhinnoista, vaikka ei halua maksaa itse edes puolta oikeasta markkinahinnasta. Kaiken yrittää saada puoli-ilmaiseksi ja väittää aina, että hyvä jos omille näillä kaupoille pääsee, mutta silti katteet ovat melkein aina toistasataa prosenttia omassa huutokaupassa.

Mä en kyllä ton ukon kanssa tekisi kuin myynnin prosenttiosuuksiin perustuvat kaupat. Haluaa muilta tavarat ilmaiseksi, vaikka tietää, että niiden oikea arvo on paljon korkeampi mitä haluaa itse maksaa.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne tulee kalliimmaksi viedä kaatikselle kuin myydä keisarille

Vierailija
2/26 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompaa ja vaivattomampaa antaa romut eteenpäin puoli-ilmaiseksi, kuin itse joutua niiden kanssa vääntämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaralla on arvoa just niin paljon, mitä joku suostuu siitä maksamaan. Nyt telkkarissa nähdyissä jaksoissa ihmiset maksavat niistä liikaa ainakin oman mielipiteen mukaan. Jokainen voi myydä omat romppeensa suoraan, ei siihen huutokupanpitäjää tarvitse väliin ottaa, sen kun vie vaikka kirpparille.

Vierailija
4/26 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. En itse jaksaisi lähteä myymään mihinkään kirppikselle mitään tavaraa

2. En jaksa alkaa kuvaamaan ja tekemään nettikirpiksille ilmoituksia

3. Kotiin ei mahdu loputtomasti tavaraa ja jos ei sukulaiset tai tutut halua ilmaiseksi, niin parempi, että joku jotain maksaa

4. Vaihtoehto on, että ei saa mitään tai saa edes jotain rahaa

5. En ole katkera toisten rikastumisesta

Vierailija
5/26 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompi on myydä pois puoli-ilmaiseksi, kun lähteä myymään torissa, jne. Hirvittävä vaiva jopa esim. torin  kautta lahjoittaa ilmaiseksi.

Vierailija
6/26 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti ihan samasta syystä kuin miksi ihmiset vie kirppiksille myyntiin tavaroitaan vaikka eivät saisi niistä senttiäkään.

Vierailija
7/26 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, prosenttiosuus olisi kaikin puolin reilumpi ja monessa huutokaupassa sellainen onkin. Tulloin ei myöskään pitäjälle tule tappiota jos tavara jaa myymättä tai menee alihintaan.

Vierailija
8/26 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee telkkariin

Vierailija
9/26 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska yksityinen pienmyyjä ei saa kaikkea roinaa juuri millään hinnalla myydyksi kuten keisari tilaisuuksissaan.

Vierailija
10/26 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsonut tuota ohjelmaa vain pienen pätkän ohimennen kanavia vaihtaessani, joten en tiedä puhutaanko siinä katteista - vai onko kate tässä ap:n oma termi. Kate ei ole sama kuin voitto. Menopuolella on paljon muutakin yritystoiminnan kulua aina yrittäjien veronalaisiin ansioihin asti. 

Vierailija
11/26 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen katsonut tuota ohjelmaa vain pienen pätkän ohimennen kanavia vaihtaessani, joten en tiedä puhutaanko siinä katteista - vai onko kate tässä ap:n oma termi. Kate ei ole sama kuin voitto. Menopuolella on paljon muutakin yritystoiminnan kulua aina yrittäjien veronalaisiin ansioihin asti. 

Puhuu voitosta. Ap ei ymmärrä, että tuosta pitää maksaa vielä verot ja muut kulut. 

Vierailija
12/26 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa nyt. Hankintakulut, logistiikkakulut, toimitilojen kulut, avustajien kulut jne. Kun nämä kaikki lasketaan, niin ei liikoja käteen jää. Toki vihervassarit haluais jakaa kaiken jo ennen kuin on edes mitään jaettavaa, se on nähty niin moneen kertaan.

Vierailija
13/26 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, olikos se keisari ja vaimonsa jotka nosti viime verotuksen mukaan palkkaa yrityksestään noin 400 000 vuodessa.

Melko kunnioitettava määrä noin pienelle yritykselle. Vaikea uskoa että tuossa mennään kannattavuusrajoilla varsinkin kun joka jaksossa on lopussa tuo "maksoin satasen, myynti oli 500, hyvät kaupat"

Ja aina sitä ollaan naama mutrussa kun ei nyt mitenkään voi maksaa satasta enempää oli pöydällä mitä tavaraa tahansa. 

Vierailija
14/26 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, olikos se keisari ja vaimonsa jotka nosti viime verotuksen mukaan palkkaa yrityksestään noin 400 000 vuodessa.

Melko kunnioitettava määrä noin pienelle yritykselle. Vaikea uskoa että tuossa mennään kannattavuusrajoilla varsinkin kun joka jaksossa on lopussa tuo "maksoin satasen, myynti oli 500, hyvät kaupat"

Ja aina sitä ollaan naama mutrussa kun ei nyt mitenkään voi maksaa satasta enempää oli pöydällä mitä tavaraa tahansa. 

Rakas lapsi, ne isot rahat tulee tuotantoyhtiöltä, ei muutamasta kiposta!

Vierailija
15/26 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvä ihminen, et kai kuvittele ettänuo ohjelman lopussa mainitut kaupat on viikon ainoat kaupat?

Vierailija
16/26 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvä ihminen, et kai kuvittele ettänuo ohjelman lopussa mainitut kaupat on viikon ainoat kaupat?

Niin, luuletko että ne kaikki muut tehdään vitunmoisella tappiolla mutta silti firmassa riittää tuloja senverran että palkkaa voi nostaa 400 000 vuodessa.

En minä ole tuon parin tuloista kiinnostunut tai niistä kateellinen mutta älkää nyt jaksako jauhaa paskaa siitä että tuota hommaa tehtäisiin mitenkään erityisen riskirajoilla paitsi siinä mielessä että joskus katsojat kyllästyvät tuohonkin. 

Vierailija
17/26 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuuko se yrittäjän julkisuudesta, ettei ymmäretä miten yritys toimii? Juuri noinhan sen pitääkin mennä, että ostetaan mahdollisimman halvalla ja myydään mahdollisimman suurella voitolla. Huutokauppakeisari on vielä onnistunut lisäämään voittojaan sillä, että naama on telkkarista tuttu.

Vierailija
18/26 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hienoa että yrittäjä menestyy! Ei se niin herkkua varmaankaan ole ajaa ympäri Suomea

hakemassa tavaraa. 

Vierailija
19/26 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on käsikirjoitettuja ohjelmia, haloo!  Tuskin ne tavarat edes niiden julkkisten alunperin ovat.  Voi olla, että keisari tuo peräkontissa ne jo tullessaan näytille ja sitten vaan muka tingitään ja kuvataan.

Katsokaa lopputeksteistä, siellä lukee "käsikirjoitus" ja kirjoittajan nimi.

Vierailija
20/26 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että joku hakee ylimääräiset roinat pois ja vielä maksaa siitä on monen mielestä hyvä juttu.

Julkkiksillehan tuosta vielä maksetaan että ovat telkkarissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi