Miksi kauneus on näin arvostettua?
Kommentit (12)
... näin arvostettua, siinä lukee.
Miten ap tulkitsee "näin arvostetun" on se kysymys. Olettaen että puhutaan nk. klassisesta kauneudesta. Muuutenhan kukaan ei voi vastata hänelle.
Vierailija kirjoitti:
... näin arvostettua, siinä lukee.
Arvostaa, arvostus, arvostettua, kaikki ovat arvostamista.
Vierailija kirjoitti:
Miten arvostettua? En minä ketään ARVOSTA kauneuden takia, arvostukseni saa hyvällä käytöksellä, sillä että saa jotain hienoa aikaan, joka auttaa muita jne.
Jos tarkoitat näitä aloituksia, jotka koskevat missien ulkonäköä, niin miksi sinua ne ihmetyttää? Ihmiset ovat kautta aikojen olleet kiinnostuneita kauneudesta. Ja nimenomaan ihmisten kauneudesta. Se on biologiaa. Osa meidän luonnettamme.
Jos sinulle kauneus olisi yhdentekevä asia, et edes kiinnittäisi huomiota siihen, kuinka paljon ihmiset keskustelevat siitä. Mutta koska se kiinnostaa sinua syvällä sisimmässäsi, niin kiinnität huomiota siihen. Ilmeisesti et itse pidä itseäsi kauniina ja otat paineita siitä, että uskot ihmisten arvottavan sinut ulkonäkösi perusteella? Se on turha pelko. Esimerkiksi minä en arvota ihmisiä ulkonäön perusteella. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä ettenkö olisi kiinnostunut kauneuteen liittyvistä asioista. Nautin katsella kauniiden ihmisten kuvia. Se on verrattavissa siihen kun joku nauttii katsellessaan taidemaalarien tauluja.
Kertoo pinnallisuudesta ja syvällisten, eettisesti kestävien arvojen puutteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten arvostettua? En minä ketään ARVOSTA kauneuden takia, arvostukseni saa hyvällä käytöksellä, sillä että saa jotain hienoa aikaan, joka auttaa muita jne.
Jos tarkoitat näitä aloituksia, jotka koskevat missien ulkonäköä, niin miksi sinua ne ihmetyttää? Ihmiset ovat kautta aikojen olleet kiinnostuneita kauneudesta. Ja nimenomaan ihmisten kauneudesta. Se on biologiaa. Osa meidän luonnettamme.
Jos sinulle kauneus olisi yhdentekevä asia, et edes kiinnittäisi huomiota siihen, kuinka paljon ihmiset keskustelevat siitä. Mutta koska se kiinnostaa sinua syvällä sisimmässäsi, niin kiinnität huomiota siihen. Ilmeisesti et itse pidä itseäsi kauniina ja otat paineita siitä, että uskot ihmisten arvottavan sinut ulkonäkösi perusteella? Se on turha pelko. Esimerkiksi minä en arvota ihmisiä ulkonäön perusteella. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä ettenkö olisi kiinnostunut kauneuteen liittyvistä asioista. Nautin katsella kauniiden ihmisten kuvia. Se on verrattavissa siihen kun joku nauttii katsellessaan taidemaalarien tauluja.
Kertoo pinnallisuudesta ja syvällisten, eettisesti kestävien arvojen puutteesta.
Lainasin vahingossa väärää tekstiä, piti lainata ap:n alkuperäistä :-)
Niin ja mitä on "kauneus?" Joku meikeillä ja täyteaineilla rakennettu kim k? Nimenomaan persoonallisuus/rosoisuus on minun silmääni kaunista.
Kauneus voi olla myös sisäistä. Mielestäni lopulta tällainen kauneus on paljon enemmän vaikuttavampaa kuin pinnallinen, ulkoinen kauneus.
Vain rumaa tai itseään rumana pitävä voi ärsyyntyä siitä että kauneutta ihaillaan.
Kyllä kaunista harmittaa hönen kauneutensa ylistäminen.
Jos olisit sinut ulkonäkösi kanssa niin et välittäisi siitä että ihmiset ovat kiinnostuneita ihmisten(kin) kauneudesta. Yhtälailla kuin esim. jos lihava ei ole sinut lihavuutensa kanssa häntä hyvin todennäköisesti haittaa se, että monet pitävät hoikempia paremmannäköisinä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kaunista harmittaa hönen kauneutensa ylistäminen.
Niinpä. Suurin osa kauniiksi kehutuista alkaakin viillellä kasvojaan ja kaikkea muuta sellaista päästäkseen eroon suuresta taakastaan olla kaunis.
Älykkäitäkin haittaa se kun kaikki ylistävät heidän älykkyyttään. Siksi monet älykkäät tekevät kaikkensa sen eteen, että tyhmistyisivät.