Teen isänpäiväksi paljon parjattua voileipäkakkua
Se on vaan niin hyvää. Jopa äitini ja veljeni tykkäävät tekemästäni voileipäkakusta, vaikka ennen eivät voineet sietää voileipäkakkua.
Kommentit (20)
Taidan tehdä itselleni jouluksi voileipäkakun!
Sinkkuna olen miettinyt mitä jouluna söisin, kiitos muistutuksesta.
Sen lisäksi varmaan jotain kalaa ja tapastyyppistä juttua.
Voileipäkakku on kahvipöydän kruunu.
Raikkaiden voileipien hehkuttajaa odotellessa :'D
Voileipäkakku on hyvää, en ole koskaan kuullut kenenkään haukkuvan sitä muualla kuin AV:lla. Juhlissa kuin juhlissa se hupenee pöydästä kaikkia muuta tarjottavia nopeammin. Kai olen sitten ollut vain wt-juhlissa. 😂
Oli myös isäni suosikkikakku, kun hän vielä eli. Makeista ei niinkään tykännyt, niin voileipäkakkua synttäreilleen ja isänpäiväksi sitten aina tehtiin.
Hyvä juttu. Aika iskänkin opetella tykkäämään ja mikä parempi päivä kuin iskäpäivä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta voihan voileipäkakkukin olla raikas - voihan?
Vierailija kirjoitti:
Haha, olin juuri tulossa kirjoittamaan, että eihän voileipäkakkua nykyään enää KUKAAN syö, kuten palstalta on opittu, vaan sen tilalla pitää olla raikkaat voileivät! Menee vielä isänpäivä ihan pilalle :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta voihan voileipäkakkukin olla raikas - voihan?
Eikös ne tehny just siinä Koko Suomi leipoo -ohjelmassa salaattikakkuja jotka oli hyvin voilepäkakun tyylisiä? Yhdistelee vähän niin jo on raikasta. Näytti muuten tosi hyviltä ne kakut ja kivoja ideoita niissä. Vaikka hyviä musta on voileipäkakutkin.
Itse pidän voileipäkakuista todella paljon. Tee ihmeessä! On hienoa että osaat ja annat taitosi näkyä. :)
Vierailija kirjoitti:
Hyvä juttu. Aika iskänkin opetella tykkäämään ja mikä parempi päivä kuin iskäpäivä.
Iskä rakastaa voileipäkakkua. En kai mä sitä muuten tekisi. Ihme dorka.
Kyllä maistuisi!
t. ei vielä isä, mutta ehkä joskus
Vierailija kirjoitti:
Oli myös isäni suosikkikakku, kun hän vielä eli. Makeista ei niinkään tykännyt, niin voileipäkakkua synttäreilleen ja isänpäiväksi sitten aina tehtiin.
Hienoa että kunnioititte isänne makumieltymystä! Ja varmasti maistui muillekin kuin päivänsankarille itselleen :)
Tykkään paljon voileipäkakuista. Toinen vanha suosikkini on kääretorttuviipale, jonka päällä on kermaa ja hedelmiä tai marjoja.
Vierailija kirjoitti:
No tee ihmeessä! Ei joidenkin muiden parjauksista kannata välittää. Yleensä ruokalajeja aletaan parjata siinä vaiheessa, kun taviksetkin niitä valmistavat ja syövät. Pizzakin oli joskus niin tavattoman eleganttia ruokaa.
Milloin muka? :D
Vierailija kirjoitti:
Taidan tehdä itselleni jouluksi voileipäkakun!
Sinkkuna olen miettinyt mitä jouluna söisin, kiitos muistutuksesta.
Sen lisäksi varmaan jotain kalaa ja tapastyyppistä juttua.
Hyvä idea!
Hyvä keitto kruunaa voileipäkakkuaterian.
https://www.vauva.fi/keskustelu/2977384/helppoja-ja-nopeita-lounaitaval…
Muffuletta leipäkakku on kanssa hyvä tarjottava. Mielestäni siihen kuuluu paahdetut paprikaviipaleet muiden täytteiden lisäksi, on sitten ainakin raikasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tee ihmeessä! Ei joidenkin muiden parjauksista kannata välittää. Yleensä ruokalajeja aletaan parjata siinä vaiheessa, kun taviksetkin niitä valmistavat ja syövät. Pizzakin oli joskus niin tavattoman eleganttia ruokaa.
Milloin muka? :D
60-luvulla. Minulla on siltä ajalta keittokirja, siinä mainitaan yhtenä vaihtoehtoja yöpalaksi tai "jatkojen" tarjottavaksi italialainen pizza. Pizza oli niin tuntematon ruoka silloin, että piti lisätä tuo määre "italialainen". Eli kun parempi väki on viettänyt ravintolassa iltaa ja sen sulkeutuessa (ajan tapaan tuntien melko varhain) siirtyy yhden herran tai pariskunnan luo jatkoille, ehtoisa emäntä siellä leipaisee huikopalaksi pizzan kirjan ohjeen mukaan. Siihen tulee täytteeksi sardelleja ja oliiveja.