Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä pyöreälle pätkälle iltapuku?

Vierailija
10.11.2017 |

Tulossa vähän hienommat juhlat ja pitäis saada iltapuku. Ei ole järkeä teettää eikä ostaa (eikä rahaakaan) mutta onko vuokraamoissa "tavalliselle" kropalle paljonvaihtoehtoja? kun on 50+, omppulihava eikä todellakaan halua alleja näytellä, onko mitään kivoja pukuja missää.? Jotenkin olen olettanut että pukuvuokraamot on täynnä sellaisia mallikroppasille sopivia.. mutta onko näin? siis Helsingissä/Uudellamaalla pitäis vuokraamon sijaita. Löydänkö mistään mitään?Onko plussakoon naisille mitään vuokraamoa?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulossa vähän hienommat juhlat ja pitäis saada iltapuku. Ei ole järkeä teettää eikä ostaa (eikä rahaakaan) mutta onko vuokraamoissa "tavalliselle" kropalle paljonvaihtoehtoja? kun on 50+, omppulihava eikä todellakaan halua alleja näytellä, onko mitään kivoja pukuja missää.? Jotenkin olen olettanut että pukuvuokraamot on täynnä sellaisia mallikroppasille sopivia.. mutta onko näin? siis Helsingissä/Uudellamaalla pitäis vuokraamon sijaita. Löydänkö mistään mitään?Onko plussakoon naisille mitään vuokraamoa?

Kyhäät jostain vanhasta torkkupeitosta?

Vierailija
2/14 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyhäät jostain vanhasta torkkupeitosta?

Menehän nukkumaan, vaikka onkin viikonloppu niin ei ala-asteelaisten silti sovi kovin myöhään valvoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö siis olla täyspitkä? Jos lyhyt kelpaisi niin toitottaisin tässä omppuvartalon omistavana ilosanomaani- 20-luvun flappertyyliset A-linjaiset kerrostetut mekot ovat omppujen paras malli! :)

Minulla ei ole vyötäröä, mutta maha löytyy. Jalat ja kädet ovat suhteessa sirot, joten tuo fläpperimekkoni on ihan täydellinen, se on himmeän kiiltävää hopeanväristä kangasta. 

Varsinaisissa iltapukutilaisuuksissa kärvistelen mustan kokopitkän mekkoni kanssa, mutta siinä on myös ompun kätkevä juju eli liukas aluskangas ja sen päällä liikkuva raskaampi "poltettukuvioinen" samettimainen päällykangas. Kankaiden liikkeet kätkevät väärissä paikoissa olevat muodot. Allikammotilateisiin minulla on tuon mekon (ja monen muun asun) päälle sopiva musta aika ylellistä kangasta oleva bolero joka antaa leveyttä tissien alle niin että se olematon vyötärö näyttää hiukan kapeammalta boleron helmaan verrattuna. 

Vierailija
4/14 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3: En ole ap, enkä omppuvartaloinen, mutta vinkkisi kuulostivat päteviltä. Liian usein kuulee pukeutumisohjeita, joissa ei ole järkeä.

Vierailija
5/14 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla asenteella voit jättää koko juhlat väliin.

Vierailija
6/14 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n aloitus on outo. Ensin hän sanoo olevansa tavallinen, sitten omenavartaloinen, sitten hän sanoo olevansa pluskokoinen. Kannattaisi puhua ihan rehellisesti, jos haluaa vastauksen.

Vierailija
7/14 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä hyvä, omenavartaloinen nainen on aina pluskokoinen ja nykyään on ihan tavallista olla hieman ylipainoinen, kiitos kaikkien leivänsyöntien ja hiilareiden mussuttaminen joka mukamas kuuluu normaaliin ruokavalioon. Ei kuulu.

Vierailija
8/14 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukuvuokraamoista en tiedä, mutta sen halusin sanoa että hanki alle kunnolliset muotoilevat alusvaatteet. Helpottaa mekon hankintaa kummasti.

Tosi moni unohtaa juhlapukeutumisessa alusvaatteet täysin. Hienokaan mekko ei näytä hyvältä kun selässä näkyy rintsikoiden alta tursuavat makkarat. 

Vierailija
9/14 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3: En ole ap, enkä omppuvartaloinen, mutta vinkkisi kuulostivat päteviltä. Liian usein kuulee pukeutumisohjeita, joissa ei ole järkeä.

Kiitos :) Minäkin olen kokeillut ne tavalliset vinkit empirevyötärömekoista ("milloin on laskettu aika?"), teltoista ja sen olemattoman vyötärön "korostamisesta" 5m pitkällä "vyöllä"... :D

Omppu on hankala vartalomalli koska se menee sisään ja ulos ihan vääristä kohdista perinteistä naismallia ajatellen, mutta ompullakin on hyvät puolet jos vaan löytyy sopivia vaatteita. 

Vierailija
10/14 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on painoa pituuteen nähden sen verran paljon (160 cm, 105 kg) että ei millään muotoilevilla alusvaatteilla tee mitään. Itse olen valinnut juhlatyyliksi aina jonkun vähän erikoisemman, "taiteellisen", graafisen kaavun ja jonkun yhden näyttävän korun. 

Ehdottomat ei:t mulle

- mikään tissien yläpuolelle loppuva hihaton: H-kupin tissit tursuaa yli, samoin kainaloläskit

- mikään mahan kohdalta istuva tai tiukka (mahanympärys reippaasti yli metrin)

- empiretyyli (isojen tissien takia näyttävät isontavan mahaa vielä entisestään kun mekko pömpöttää rumasti)

- mikään värikäs. Mustaa sen olla pitää.

Vierailija
11/14 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilarit veks kirjoitti:

Ystävä hyvä, omenavartaloinen nainen on aina pluskokoinen ja nykyään on ihan tavallista olla hieman ylipainoinen, kiitos kaikkien leivänsyöntien ja hiilareiden mussuttaminen joka mukamas kuuluu normaaliin ruokavalioon. Ei kuulu.

Ei pidä paikkaansa, itse olen 175cm 63kg omppu. Pitkää hoikkaa raajaa löytyy vaikka kuinka paljon, mutta kainaloiden ja lantion väli on tasapaksu. Läskiä ei varsinaisesti ole, mutta vyötäröä ei löydy koska lantionympärys on pieni ja kaikki rasva kertyy keskelle sen sijaan että menisi reisiin tai tisseihin. Gasellireisi omppumaha olen, hoikka, mutta tämän muotoinen ja se on minusta ihan ok :) 

Vierailija
12/14 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö siis olla täyspitkä? Jos lyhyt kelpaisi niin toitottaisin tässä omppuvartalon omistavana ilosanomaani- 20-luvun flappertyyliset A-linjaiset kerrostetut mekot ovat omppujen paras malli! :)

Minulla ei ole vyötäröä, mutta maha löytyy. Jalat ja kädet ovat suhteessa sirot, joten tuo fläpperimekkoni on ihan täydellinen, se on himmeän kiiltävää hopeanväristä kangasta. 

Varsinaisissa iltapukutilaisuuksissa kärvistelen mustan kokopitkän mekkoni kanssa, mutta siinä on myös ompun kätkevä juju eli liukas aluskangas ja sen päällä liikkuva raskaampi "poltettukuvioinen" samettimainen päällykangas. Kankaiden liikkeet kätkevät väärissä paikoissa olevat muodot. Allikammotilateisiin minulla on tuon mekon (ja monen muun asun) päälle sopiva musta aika ylellistä kangasta oleva bolero joka antaa leveyttä tissien alle niin että se olematon vyötärö näyttää hiukan kapeammalta boleron helmaan verrattuna. 

Ihana kommentti :) pelastit myös minun tulevat joulun ajan juhlat, kiitos!

t. omppu joka ei ikinä tiennyt mitä pukea juhliin

Vierailija
13/14 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vuokraamoissa käynyt kuin miesten pukujen osalta ja ihan kaiken kokoisille miehille ainakin on pukuja. Oma mies lyhyt, roteva ja mahakas. Iso osa suomalaisista naisista taitaa olla lyhyitä pluskokoisia omenoita, joten eiköhän sopiva löydy jostain vuokraamosta. Laita vaan reippaasti kyselyjä tai ala soittelemaan. Kivoja juhlia.

Vierailija
14/14 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on painoa pituuteen nähden sen verran paljon (160 cm, 105 kg) että ei millään muotoilevilla alusvaatteilla tee mitään. Itse olen valinnut juhlatyyliksi aina jonkun vähän erikoisemman, "taiteellisen", graafisen kaavun ja jonkun yhden näyttävän korun. 

Ehdottomat ei:t mulle

- mikään tissien yläpuolelle loppuva hihaton: H-kupin tissit tursuaa yli, samoin kainaloläskit

- mikään mahan kohdalta istuva tai tiukka (mahanympärys reippaasti yli metrin)

- empiretyyli (isojen tissien takia näyttävät isontavan mahaa vielä entisestään kun mekko pömpöttää rumasti)

- mikään värikäs. Mustaa sen olla pitää.

Tuo on kyllä hankala vartalomalli, mutta minusta kuulostaa siltä että olet löytänyt sen jujun olla näyttävä vaikka muodot eivät vastaa normeja :) Kuulostaa upealta itse asiassa :)

Sopiiko musta varmasti sinulle? Oletko kokeillut samaa mallia vaikka savunsinisenä? Musta on aika vaikea väri monelle ihonvärille, joku hiukan vaaleampi sävy voisi olla vielä pukevampi. Ohuet, liikkuvat kankaat ovat myös kivoja kerroksittain, ja napakka alusasu antaa kyllä muotoa aina. Plussana nuo muotoilevat alusasut ovat liukaspintaisia, joka auttaa mekon kangasta laskeutumaan ja liikkumaan hyvin.