Hitto mikä nuori nainen vei minun kassavuoroni tänään!. Luuleeko nämä nykynuoret olevansa maailman napoja?
Olin ruokakaupassa tekemässä tänään ostoksia n. klo 13 kun takanani seisoi nuori meikattu nainen pyysi päästä maksamaan vesipullonsa ennen minua. Minä siihen että "No mene sitten", tyttö hymyili maireana ja kiitteli minua, hänellä oli kuulemma kiire bussiin kun oli menossa töihin. Joo, ei ne hymyt ja kiitokset sitä poista että hänen toimintansa oli todella itsekeskeistä ja hemmoteltua. Jos on menossa töihin ja päättää käydä vielä kaupassa niin kannattaa lähteä AJOISSA kotoa niin ei tarvitse muilta pyydellä päästä ohittamaan kassajonoissa!
Kuka edes kehtaa pyytää päästä toisen ihmisen edelle kassalla? En minä vaan kehtaisi! Jokainen vuorollaan! Vaan ei, nykynuoret eivät ilmeisesti ymmärrä sitä ettei maailma pyöri heidän ympärillään.
Että ottaa pannuun. Sai olla viimeinen kerta, kun päästän tällaisen itsekeskeisen naikkosen edelleni.
Kommentit (12)
Siis pyysi kohteliaasti päästä ohi?Ja suostuit...Etkö osaa sanoa ei?
Ööh mitä helvettiä..
Sulla taitaa olla isompia ongelmia kuin (kohteliaasti) ohitse pääsyä pyytävät nuoret naiset.
Nyt selvisi mistä niitä vittumaisia vanhoja katkeria mummoja syntyy.
Mä oisin sanonu jos imet mun munaa tossa kaupan kulmalla.
Jos itse olen ostoksilla suuremman tavaramäärän kanssa ja takanani on joku parin tuotteen kanssa niin tarjoan tälle mahdollisuutta ohittaa.
Ja toki päästän ohi myös jos joku kohteliaasti kysyy.
No olisit sanonut ettei saa mennä ohi jos kerran häiritsee. En näe mitään epäkohteliasta siinä että nätisti pyytää päästää ekaksi ja itse ainakin päästäisin jos itselläni ei ole kiire.
Siis itse päästit ohi ja nyt itket täällä? Kaikenlaisia sitä onkin. Mielestäni etuilu on itsekeskeistä, mutta että kysyminenkin.
Mä päästän joskus ohi pienemmillä ostoksilla olevia kun ei ole itsellä kiire.
Itse päästän pieniä ostoksia tekevät ohitseni ja aina kun joltain on edeltäni puuttunut hieman loppusummasta olen maksanut omasta pussista.
Ole sinä se muutos jonka toivot tapahtuvan on mottoni.
Joku tarvitsi apuasi bussiin ehtimiseen ja sinusta sen pyytäminen on itsekeskeistä? No, voi hän sen noinkin ottaa. Hänellehän sen bussiin ehtimisen hyödyt tietenkin tulivat. Ehkä se on itsekeskeistä, kun ajattelee ettei tarvitse kylmässä siksi värjöitellä puolta tuntia. Mutta itsekeskeistä sekin on, kun nätisti toisen pyytäessä ajattelee vain itseään ja vastaa ei.
I feel you. Näitä ohittelijoita on harvasepäivä...itse sanon aina napakasti "Ei käy!"
Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Jokainen vuorollaan ja jos ei voi odottaa kiltisti jonossa niin jättäköön ostamatta.