Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säälittää teinit jotka joutuu muuttamaan pois kotoota!

Vierailija
09.11.2017 |

Ei se ole mikään hyvä asia että nuori pakosta muuttaa yksin.

Ymmärrän että maalla se niin saattaa usein mennä, koska vaihtoehdot on vähissä, mutta sääli se on silti.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko se on heidänkin opetella elämään. Yksin. Ilman vanhempien jatkuvaa huolehtimista ja hyysäystä.

Vierailija
2/11 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua säälittää varhaisteinit ketkä pyörii 30v m-a-m-u miehien kanssa ostoskeskuksissa kiehnäämässä. Missä vanhemmat? Missä ostoskeskuksien vartijat? Anybody?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin maalla? Meillä maalaisilla on jo pääkaupungista ostettu kaksio sekä kolmio, joissa on toistaiseksi jotkut hipsterit vuokralla kunnes oma väki muuttaa paikalle. Isovanhemmat mielellään myös pääkaupunkiseudulla majoittuvat lastenlapsiaan 5h+k asunnoissaan, ilmaiseksi.

Vierailija
4/11 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän perusasiat kirjoitti:

Pakko se on heidänkin opetella elämään. Yksin. Ilman vanhempien jatkuvaa huolehtimista ja hyysäystä.

Niinpä! Kun on pakko!

Vierailija
5/11 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua säälittää varhaisteinit ketkä pyörii 30v m-a-m-u miehien kanssa ostoskeskuksissa kiehnäämässä. Missä vanhemmat? Missä ostoskeskuksien vartijat? Anybody?

No, ne on siellä pikkukylässä, ne vanhemmat.

Vierailija
6/11 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vaan iloinen kun pääsin pois

Vierailija
7/11 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kotoota".  hrrr. 

Mutta itse asiaan. Säälittäisi muakin jos tuntisin sellasen teinin.

Vierailija
8/11 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Aina ei ole vaihtoehtoja, tai niitä on kovin vähän. - Toisaalta osalle teineistä saattaa olla jopa helpotus kun pääsee muuttamaan omilleen, kuin asua huojuvassa kodissa, jossa vanhemmat eivät huolehdi itsestään saati kenestäkään muusta.  

Vierailija
9/11 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ihan hyvät vanhemmat ja hyvä lapsuus, silti olin ihan inoissani, kun 17 v. muutin omilleni. Nuorena elämä tuntuu seikkailulta ja siltä  sen pitääkin tuntua.

Vierailija
10/11 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin maalla? Meillä maalaisilla on jo pääkaupungista ostettu kaksio sekä kolmio, joissa on toistaiseksi jotkut hipsterit vuokralla kunnes oma väki muuttaa paikalle. Isovanhemmat mielellään myös pääkaupunkiseudulla majoittuvat lastenlapsiaan 5h+k asunnoissaan, ilmaiseksi.

Ihan kaikilla ei ole aivan noin onnekaasti. Toki esimerkkisi sai kyllä mieleeni, että tavallisempaahan se on ollut voivotella, kuinka teinit joutuvat maaseudulta muuttamaan pois nuorempana lapsuuden kodistaan, jos mielivät jatkaa opintojaan. - Toiset voivat muuttaa hyvinkin kauas, jonkun erityiskoulun -lukion tai ammattikoulun perässä. Mutta samalla niille nuorille, jotka "jo" asuvat näitä erityiskouluja lähempänä on muodostunut entistä vaikeammaksi päästä jatkamaan opintojaan, koska monesta erityiskoulussa olevasta opiskelupaiakasta ollaan kiinnostuneita ympäri suomea, jolloin niistä vaadittu riittävä, tavallisimmin peruskoulun päättötodistuksen keskiarvo on usein kohonnut niin korkeaksi, että "tavallisen hyvät" joutuvat hakeutumaan muihin kouluihin. - Vaan kuinka moni heistä olisi valmis muuttamaan omilleen, opiskelemaan kauemmaksi, pois kotoa isommalta paikkakunnalta - pienemmälle.     

Vierailija
11/11 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon joskus miettinyt samaa.

Mä oon syntynyt ja kasvanut helsingissä, mutta vanhempani on pohjanmaalta joten mulla on paljon siellä sukulaisia.

Aikamoista menoa teineillä kun yksin "pääsevät" asumaan.

Ei se elämänhallinta aina automaatisesti synny kun yksin joutuvat elämään,

Toki on niitäkin jotka ovat hyvin pärjänneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän