Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tunnen koko ajan että olen jotenkin viallinen? Miten saisin tunteeni pois?

Vierailija
08.11.2017 |

Esimerkiksi en jaksa hirveän paljon olla ihmisten seurassa. Minulla on vain muutama ihminen jonka seurasta aidosti nautin. Tänään jouduin olemaan 45 min kahdestaan erään ihmisen seurassa. Ihmimisessä sinänsä ei ole mitään vikaa, mutta hän ei ole ystäväni. Tuntuu että joudun jotenkin "virittäytymään" tällaisessa seurassa ja se vireys ikään kuin jatkuu kotonakin.

Jotenkin tiedostan että minun pitäisi vaan hyväksyä, että olen tuollainen ja se on minun ominaisuus eikä tuomita itseäni siitä..

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ En nyt koko ajan tunne olevani viallinen vaan aina välillä havahdun siihen.

ap

Vierailija
2/9 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä sitten kun ymmärrät, että kaikki on viallisia, niin se oma viallisuus ei haittaa enää, ainakaan niin paljon. Täydellisiä ihmisiä on vain somekuvien ihmemaassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä sitten kun ymmärrät, että kaikki on viallisia, niin se oma viallisuus ei haittaa enää, ainakaan niin paljon. Täydellisiä ihmisiä on vain somekuvien ihmemaassa.

Tarkoitin viallisuudella tunnettani ja tuomiotani itseäni kohtaan, että saisi olla tuollainen "virittäytyjä" vaan minun pitäisi osata olla rento joka paikassa, kaikenlaisessa seurassa. 

ap

Vierailija
4/9 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin viallisuudella tunnettani ja tuomiotani itseäni kohtaan, että saisi olla tuollainen "virittäytyjä" vaan minun pitäisi osata olla rento joka paikassa, kaikenlaisessa seurassa. 

ap

Miksi pitäisi olla rento kaikkialla ja kaikkien seurassa? Yleensä ihmiset toteavat ollessaan epämukavassa paikassa tai seurassa, että en viihdy, enpä tule toiste, sen sijaan, että ajattelisivat, että pitäisi itse olla erilainen.

Vierailija
5/9 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Miksi pitäisi olla rento kaikkialla ja kaikkien seurassa? Yleensä ihmiset toteavat ollessaan epämukavassa paikassa tai seurassa, että en viihdy, enpä tule toiste, sen sijaan, että ajattelisivat, että pitäisi itse olla erilainen.

Minusta vaan vaikuttaa että olen aika monen seurassa jotenkin jännittynyt, ei ole montaa ihmistä maailmassa jonka seurassa osaan olla rento.

ap

Vierailija
6/9 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Minusta vaan vaikuttaa että olen aika monen seurassa jotenkin jännittynyt, ei ole montaa ihmistä maailmassa jonka seurassa osaan olla rento.

ap

no silloinhan se maailma on viallinen, et sinä

Vierailija
7/9 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

No sinä olet sitten sellainen. Naapurisi on kenties toisenlainen ja joku vastaantulija taas toisenlainen. Menee turhaa energiaa siihen kun miettii miksi itse on tietynlainen ja vielä enemmän tuhlaa energiaa toivomalla, että olisi toisenlainen. Ole iloinen, että sinulla kuitenkin on ihmisiä, joiden kanssa voit olla rento.

Vierailija
8/9 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi koet että sinun täytyisi olla toisenlainen? Miksi sinulle ei riitä se että elämääsi mahtuu vain pieni määrä ihmisiä? Sinähän voisit vain todeta että näin on, tällainen minä olen, ja lähteä tutkimaan mitä muuta maailmastasi löytyy rasittavan sosialisoinnin vastapainoksi. Oletko ajatellut, että jos sinulla ei ole paljon sosiaalista jaksua, sinulla voi olla sen tilalla jotain aivan muuta mikä vain odottaa löytämistään sillä välin kun tuomitset itseäsi?

Entä jos rasitutkin ihmisten seurassa hyvästä syystä -kuten siitä ettet vaan kestä sen laatuista kuormitusta? Entä jos sinun paikkasi maailmassa on jossain muualla kuin kaikenlaisessa seurassa tai ison ystäväpiirin osana?

Oletko miettinyt, mitä hyvää siinä on että olet juuri tuollainen?

Ja lopuksi: mitä hyvää olet elämääsi saanut siitä että tuomitset itseäsi ja pidät itseäsi viallisena? Jos et mitään, niin sitten kannattaisi varmaan lopettaa ja miettiä, voisitko ihan tietoisesti alkaa opetella suhtautumaan asiaan jotenkin rakentavammin.

Vierailija
9/9 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et itse saa hoidettua tuota pois. Aiheesta on kaikenlaista self-help ja psykologiakirjaa, niin sitten voi harkita sitä psykologia, vaikka tiedän että kynnys siihen on aina iso, eikä vähiten hinnan vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan