Somessa ignooraaminen
Kysymys; ketä ignooraatte somessa ja mistä syystä. Tässä ignooraamisella tai huomiotta jättämisellä tarkoitan sitä että seuraatte tai stalkkaatte mutta että tykkää tai reagoi koskaan. Mitä syitä tähän on? Naiset, miehet, kaikki? Ihastus? Vihastus? Ette halua että joku tietää että seuraatte?
Kun se on hullua et se on olevinaan sosiaalinen media mutta se todella madollistaa sen ns salaa tirkistelyn, mikä on huvittavaa, ettet voi sit toiselle antaa sitä tsemppiviestiä tai tykkäystä. Yksikin kaveri kerran poisti tykkäyksen, jonka ilmeisesti vahingossa näpännyt. Koska poisti sen hetikohta niin että mulle jäi siitä jälki muttei tykkäystä.
Kommentit (8)
Tätä olen pohtinut viime aikoina: Miksi juuri minut ingnoorataan ja miksi tämä tuntuu niin pahalta? Ikää yli 30, luulisi, että itsetunto on kunnossa, mutta pahalta tuntuu silti.
Olen miettinyt miten käyttäydyn muiden seurassa, ärsytänkö, olenko liikaa esillä, liian vähän, puhunko liikaa asioistani, olenko tarpeeksi kiinnostunut muista? Minkälaista ilmapiiriä luon ympärilleni, valitaanko kaikesta, olenko peruspositiivinen vai perusnegatiivinen, aiheutanko kateutta, provosoinko, olenko vain tylsä?
Mielestäni en pomppaa mitenkään esille, olen kuin muutkin, mutta silti se olen juuri minä, joka jää huomiotta. Muut kyllä huomioi toisiaan ja minä huomioin muut. Enkä roiku jatkuvasti somessa, en tee jatkuvasti keskustelun aloituksia tai päivityksiä, en jaa kuvia takapuolestani enkä edes naamastani, en jauha lasteni tai mieheni asioita, en jaa kuvia lapsistani.
Loma alkaa ensi viikolla, samalla aloitan someloman. Ehkä se jää pysyväksi? Onhan se ihan tyhmää tämän ikäisenä pahoittaa mielensä siitä, ettei kukaan kommentoi.
Miksi jätät jonkun tavallisen tyypin - sellaisen kuin itsekin olet - huomiotta somessa (fb, ig, wa)?
Että että että. Opetelkaa oikeasti käyttämään lauseenvastiketta.
Arkkitilanteet:
1. Vastavuoroisuuden puute
-> Olen viimeisen vuoden tykännyt tyypin jok'ikisestä päivityksestä, mutta hän ei tykkää yhdestäkään kuudestä kuvasta, joita viime vuonna julkaisin
2. Huomionkerjuu
-> Joku ihminen tekee erikseen statuspäivityksen lisäämästään kuvasta, jotta kaikki menisi sitä katsomaan. Vaihtoehtoisesti lisää kuvia tai päivityksiä jok'ikinen päivä.
3. Minäminäminä
-> Joku some-käyttäjä lisää ainoastaan kuvia omasta naamastaan tai saavutuksistaan, ei muista kuulumisista.
4. Epäaitous
-> Esimerkiksi tosielämässä negatiivisen ja muista pahaa puhuvan ihmisen yltiöpositiiviset "rakastan elämää" -tyyliset päivitykset.
Sitten minut huomataan kun/ jos kerron itsestäni ja omista asioistani. En kerro todellakaan somessa itsestäni mitään.
Näin ollen fb ei ole mun juttuni, twitter on, koska siellä ihmiset ovat kiinnostuneita asioista. Olen täysin kyllästynyt kumpaankiin. Käyn facessa enää erään kaverin päivitysten takia. Eivät liity kummankaan henkilökohtaisiin asioihin.
Olen poistanut melkoisen määrän kavereita, sillä en vaan koe tarvetta olla osana heidän elämäänsä. Siitä on suututtu ja kyselty syytä. No, ei ole muuta syytä kuin ettemme ole tekemisissä muutenkaan ja joku Face on aika tylsä kontaktikanava kun siinä ei kohdata henkilökohtaisella tasolla saati oikeassakaan elämässä.
Ne loput kaverit koetan peukuttaa kohteliaisuudesta. Suurin osa päivittää niin toistensa kaltaisia juttuja. Kuvat ovat huonoja ja selfiet ovat teennäisiä. Harva kertoo oikeasti mitään, mikä kiinnostaisi. Aina on sellaisia, jotka esittävät mielipiteitä ottamatta tarkemmin selville mistä ovat mieltä. Ihmiset eivät muutenkaan harrasta mitään jännää, niin ei nyt ihan kauheasti sytytä jos joku on reissussa tai jälleen kerran esittelee kirppislöytöjään tai vaeltamassa Lapissa. Saati sitten juhlinnat ja yksi onneton esitteli botoksejaan. Apua! Ei voi kuitata, että mikä kumihuuli säkin nyt olet, sillä se olisi hirveä netikettivirhe.
Olen väsynyt Facen sosiaaliseen vehtaamiseen ja miten vähän ihmisillä on asiaa. Ovatko he oikeasti tuollaisia vai luulevatko he, että minä saati muut uskoo juttuja?
Vierailija kirjoitti:
Olen poistanut melkoisen määrän kavereita, sillä en vaan koe tarvetta olla osana heidän elämäänsä. Siitä on suututtu ja kyselty syytä. No, ei ole muuta syytä kuin ettemme ole tekemisissä muutenkaan ja joku Face on aika tylsä kontaktikanava kun siinä ei kohdata henkilökohtaisella tasolla saati oikeassakaan elämässä.
Ne loput kaverit koetan peukuttaa kohteliaisuudesta. Suurin osa päivittää niin toistensa kaltaisia juttuja. Kuvat ovat huonoja ja selfiet ovat teennäisiä. Harva kertoo oikeasti mitään, mikä kiinnostaisi. Aina on sellaisia, jotka esittävät mielipiteitä ottamatta tarkemmin selville mistä ovat mieltä. Ihmiset eivät muutenkaan harrasta mitään jännää, niin ei nyt ihan kauheasti sytytä jos joku on reissussa tai jälleen kerran esittelee kirppislöytöjään tai vaeltamassa Lapissa. Saati sitten juhlinnat ja yksi onneton esitteli botoksejaan. Apua! Ei voi kuitata, että mikä kumihuuli säkin nyt olet, sillä se olisi hirveä netikettivirhe.
Olen väsynyt Facen sosiaaliseen vehtaamiseen ja miten vähän ihmisillä on asiaa. Ovatko he oikeasti tuollaisia vai luulevatko he, että minä saati muut uskoo juttuja?
Sano muuta. Erikoinen ilmiö. En jaksa tuollaista.Näillä ihmisillä on sitten kyllä livenä ihan eri jutut. Paljon mielenkiintoisemmat ja omiakin ajatuksia päässään. Tapaan mieluummin heitä livenä.
Poistuin somesta, ja hyvän päivän tutut vetivät tästä jostakin syystä herneet nenään. Ilmeisesti suututtaa, kun heillä nyt vähemmän (yksipuolisia) päivityksistä tykkääjiä.
Ei kiinnosta tykätä perus jonninjoutavasta paskasta. Sama kuin vaikka musiikissa tai elokuvissa, se pitää koskettaa, säväyttää. Päivitys: olin tänään elokuvissa poikkiksen kanssa ei innosta, mutta jos olittekin poikkiksen kanssa katsomassa helkkarin hyvää leffaa, saatan tykätä.
Parempi neuvo nuorisolle olisi olla rakentamatta minä kuvaa/itsetuntoa tykkäysten ympärille.