Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tapahtuu kun narsisti kohtaa narsistin?

Vierailija
06.11.2017 |

Ovatko he toistensa viholliset vai ylimmät ystävät? Vai kenties ignooraavat toinen toisensa täysin?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin yläkouluiässä koulun narsistit ystävystyvät keskenään ja huvituksena heillä on kiusata nössöjä tai muuteen vaan outoja. Mikseipä nuo lainalaisuudet pätisi aikuisenakin eli voivat olla hyvinkin hyvää pataa keskenään.

Vierailija
22/35 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kai olen jonkunlainen narsisti, tai ainakin omaan narsistisia piirteitä. En koe tietoisesti manipuloivani ketään, tai tarkoitus ei ole olla ilkeä. Jonkunlainen empatiankyky tai todellinen kiinnostus muiden aioista kuitenkin puuttuu lähes täysin, vaikka yritänkin esittää "normaalia".

Kun tapaan toisen "kaltaiseni" en yleensä pidä tällaisesta ihmisestä. Hän peilaa liikaa niitä puolia mistä en pidä itsessäni, joten en pidä toisessakaan. 

Luulen myös tunnistavani hyvin ihmiset jotka yrittävä ohjailla muita epäterveellä tavalla, omia etujaan ajatellen, ja se on oksettavaa.

Huoh :D Niin ylpeästi kuin kerroitkin tästä mielenterveysfantasiastasi, niin tiedoksi että JOKAISELLA ihmisellä on narsistisia piirteitä. Se, että pystyy epäilemään itseään sairaaksi pääkopastaan, tarkoittaa että ei sitä ole. Valitan, olisit niin kovasti halunnut olla narsisti.

Hmm, itse olen myös tuon kaltainen kuin tuon äskeisen kirjoittaja. Mitään aitoa empatiaa tai kiinnostusta en tunne, olen ihmissuhteissa koska yksin elämä on hankalampaa. Tiedän miten kuuluu käyttäytyä ja esittää ihan tavallista, enkä halua rikkoa sitä illuusiota, en töissä, en parisuhteessa, kaverisuhteissa jne.

Tiedostan, että tämä ei ole se ihmiselle ns normaali tila.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kai olen jonkunlainen narsisti, tai ainakin omaan narsistisia piirteitä. En koe tietoisesti manipuloivani ketään, tai tarkoitus ei ole olla ilkeä. Jonkunlainen empatiankyky tai todellinen kiinnostus muiden aioista kuitenkin puuttuu lähes täysin, vaikka yritänkin esittää "normaalia".

Kun tapaan toisen "kaltaiseni" en yleensä pidä tällaisesta ihmisestä. Hän peilaa liikaa niitä puolia mistä en pidä itsessäni, joten en pidä toisessakaan. 

Luulen myös tunnistavani hyvin ihmiset jotka yrittävä ohjailla muita epäterveellä tavalla, omia etujaan ajatellen, ja se on oksettavaa.

Huoh :D Niin ylpeästi kuin kerroitkin tästä mielenterveysfantasiastasi, niin tiedoksi että JOKAISELLA ihmisellä on narsistisia piirteitä. Se, että pystyy epäilemään itseään sairaaksi pääkopastaan, tarkoittaa että ei sitä ole. Valitan, olisit niin kovasti halunnut olla narsisti.

Hmm, itse olen myös tuon kaltainen kuin tuon äskeisen kirjoittaja. Mitään aitoa empatiaa tai kiinnostusta en tunne, olen ihmissuhteissa koska yksin elämä on hankalampaa. Tiedän miten kuuluu käyttäytyä ja esittää ihan tavallista, enkä halua rikkoa sitä illuusiota, en töissä, en parisuhteessa, kaverisuhteissa jne.

Oliko lapsuutesi normaali vai jotain traumoja?

Vierailija
24/35 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä pari sellaista ja aika usein ovat sotajalalla, tosin puhuvat selän takana hyvääkin toisistaan.

Saattavat jopa kunnioittaakin toisiaan.

Mä tulen hyvin toimeen molempien kanssa, pidän heistä molemmista, joten pysyn puolueettomana "sodan syttyessä".

Vierailija
25/35 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko lapsuutesi normaali vai jotain traumoja?

Melko tavallinen. Läheinen en ole koskaan ollut vanhempieni kanssa, he olivat ja ovat itseni kaltaisia, eivät aidosti välitä. Varmasti tuo tunnekylmyys on pientä lasta syönyt, en kuitenkaan sinänsä muista mitään sellaista, että olisin kaivannut tukea ja lämpöä. Noin periaatteessa kaikki on ollut ihan okei muutoin.

Vierailija
26/35 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi narsisti loukkaantuu, jos kutsuu häntä narsistiksi? Ymmärtää siis, ettei ole mitenkään miellyttävä ihminen. Ei vain pysty itselleen mitään?

Vierailija
27/35 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tota, mistä te tiedätte kuka on narsisti? Jos ette siis itse tiedä todetusti olevanne. Ei se ole mikään yleinimitys kusipäälle vaan diagnoosi yhdelle persoonallisuushäiriölle. Mulkvisti voi olla myös epäsosiaalinen p-häiriöinen tai muuten vaan itsekäs ilkiö ilman narsismia.

Vierailija
28/35 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsku usein odottaa uhrien käyttäytyvän tietyllä tavoin, jos vaikka muut puhuvat hyvää tai ovat hiljaa hän on pettynyt.  Jeesus lienee tarkoittanut toisen posken kääntämisellä älkää aina laulako vaikka soitetaan.

Vastasin joskus tosissani että sain hienon ja korrektin vaikutelman yhteisestä tutusta, vastapuoli kosti näin myöhemmin: voikohan puheisiisi luottaa.

Vierailija
29/35 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tota, mistä te tiedätte kuka on narsisti? Jos ette siis itse tiedä todetusti olevanne. Ei se ole mikään yleinimitys kusipäälle vaan diagnoosi yhdelle persoonallisuushäiriölle. Mulkvisti voi olla myös epäsosiaalinen p-häiriöinen tai muuten vaan itsekäs ilkiö ilman narsismia.

Netti täynnä oireita. Jos ne kaikki täyttyy, niin vähän on vaikea pitää pelkkänä ilkimyksenä. Myös se että muut kanssaihmiset epäilevät samaa, vahvistaa teoriaa.

Vierailija
30/35 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsku usein odottaa uhrien käyttäytyvän tietyllä tavoin, jos vaikka muut puhuvat hyvää tai ovat hiljaa hän on pettynyt.  Jeesus lienee tarkoittanut toisen posken kääntämisellä älkää aina laulako vaikka soitetaan.

Vastasin joskus tosissani että sain hienon ja korrektin vaikutelman yhteisestä tutusta, vastapuoli kosti näin myöhemmin: voikohan puheisiisi luottaa.

Narsku pettyy jos vastapuoli ei esitä välitöntä antautumista.

Vierailija
31/35 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti. Matematiikalla. Jos joka sadas on pahasti narsisti tai psyko, lasket vaan sata ihmistä ja valitset niistä kauheimman.

Vierailija
32/35 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko työkaveri narsisti? Pari vuotta sitten täytti 40. Mulle suputti, että hän täyttää pyöreitä kohta, mut älä muille kerro, hän ei tuo kermakakkua eikä halua huomionosoituksia. Ok, ajattelin. Synttäripäivä tuli ja meni. Sitten minä sain kuulla, miten törkeitä me kaikki oltiin kun ei edes onnittelukorttia saanut. Ja kyllähän pomonkin olisi pitänyt olla perillä alaistensa merkkipäivistä. Yritin puolustautua, että nimenomaan kielsit kertomasta. Mutta minä olin hänen mielestään taas tosi tyhmä, kun en tajunnut vinkkiä. Argh, ilmeisesti olisi yllätyskekkerit pitänyt järjestää.

Vierailija
33/35 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi narsisti loukkaantuu, jos kutsuu häntä narsistiksi? Ymmärtää siis, ettei ole mitenkään miellyttävä ihminen. Ei vain pysty itselleen mitään?

Eikös narsistit nimenomaan uskalla myöntää olevansa narsisteja? Eivät häpeå sitä puolta itsessään, kun kokevat olevansa niin ylivertaisia muihin nähden. Eri asia jos häntä haukkuu, tai jos hän haluaa jostain syystä salata asian (manipulointitarkoituksessa).

Vierailija
34/35 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helposti. Matematiikalla. Jos joka sadas on pahasti narsisti tai psyko, lasket vaan sata ihmistä ja valitset niistä kauheimman.

Ai mäen tiennytkään että se on noin helppoa;P. Mutta eikö narsku ole niin ovela, että huomaat vasta kolmen vuoden päästä että hän on savustanut sinut huomaamatta pois työpaikaltasi täysin viattomasti?  Kusipää on pelkkä kusipää.

Toinen juttu on tuo iki-ihana nimike erityisherkkä. Joka kolmas on mielestään erityisherkkä ja tämähän selitys kattaa kaiken mahdollisen. Onko kansalla neuvoja tähän?

Vierailija
35/35 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipinät sinkoilee ympäriinsä