Onko 5v pidettävä kaverisynttärit vai
Kommentit (11)
Kavereille omat juhlat ja isovanhemmille omansa.
Varmaan kannattaa ottaa yhteyttä juristiin, joka tarkistaa mitä Suomen laki sanoo asiasta. En jättäisi sattuman varaan, ettei tule sanktioita. Ei ole kiva joutua lusimaan.
Kyllä kai ne kannattaa pitää jos asia on lapselle tärkeä. Kaverisynttärit on kuitenkin hyvin helppo järjestää, ei tarvi olla hienoja tarjottavia niinkuin isovanhemmille vaan riittää että on pari jäätelöpakettia jotka kasataan päällekkäin, sirottelet nompparellia päälle ja kynttilät niin kakku on valnismismis. Keksiä ja popcornia lisäksi niin se melkeen riittää. Aarteenetsintää tai ongintaa ja mieleistä musiikkia niin ohjelmakin on valmis.
Kaverisynttäreille tuon ikäisenä voi kutsua vaikka vaan 2-3 vierasta. Ei tarvi koko luokkaa niin kuin isompana lapsi voi haluta tai vaatia. Eikä tarvi olla kunnoiset tarjoilut, jos ei resursseja riitä. Just vaikka jäätelöä ja keksiä ja leikkejä. Isovanhemmat voi kahvittaa virallusemmin toisena päivänä.
Toki sen päättäää itse kukin itse miten haluaa juhlia. Kuitenkin 5-6 on se ikä, kun kaverit alkaa jo olla tärkeitä.
Ihan itse sen päätät.Ite kutsuisin tuossa vaihessa lähisuvun, en kavereita.
Kun ei ole ketään tiettyjä kavereita, joita haluaisi kutsua. On kotihoidossa, ja haluaa lähinnä samanikäiset serkut kutsua. Kerhosta ei nimeä ketään, jota kutsuisi. Ap
Mulla oli paljon serkkuja niin oli paljon lapsia kyllä kylässä mutta vasta koulussa oli sitten kaverisynttäreitä. Kyllä tuossa iässä jo jäisi kivoja muistoja siitä että on myös lapsivieraita.
Vierailija kirjoitti:
Kun ei ole ketään tiettyjä kavereita, joita haluaisi kutsua. On kotihoidossa, ja haluaa lähinnä samanikäiset serkut kutsua. Kerhosta ei nimeä ketään, jota kutsuisi. Ap
No mikäs sun ogema nyt sitten on? Jos lapsi on sanonut että haluaa paikalle samanikäiset serkut, niin tottakai sillon kutsutaan ne, eikä jotain randomlapsia.
En nyt siis tajua mitä edes ajat takaa. Kavereita ne serkutkin voi olla
Meillä oli 5v iässä ekat kaverisynttärit. Oli myös vieraana useammilla saman ikäisten kavereiden synttäreillä.
Ei se kai pakko ole, mutta meillä vinkui jo 4 V iässä ja silloin luvattiin että ensi vuonna sitten pidetään.