Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jättäisitkö 15- ja 7-vuotiaat lapsesi viikonlopuksi kahdestaan kotiin?

Vierailija
03.11.2017 |

Niin, kuinka on?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En jättäisi edes omia 15- ja 12-vuotiaita.

Vierailija
2/40 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään, kyse olisi heitteille jätöstä ja lasun paikka. Tiedät varmaan sen itsekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan.

Vierailija
4/40 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sairas kysymys! Miten voi edes kysyä!

Vierailija
5/40 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on taas tää jolla on ikuisesti kyselyikä.

Vierailija
6/40 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kai jättäis vaikka oon kyllä itse ollut sisarusten kanssa, kun vanhemmat oli työreissuissa. Tosin naapurissa oli sukua jos jotain hätää ois tullut. Ei kyllä koskaan tullut.90-luvun alkupuolelta nuo.

Vierailija
7/40 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä. 7-vuotias on aivan liian pieni jäämään ilman aikuisia ja 15-vuotias liian nuori olemaan vastuussa siitä 7-vuotiaasta.

Itse olen jättänyt 16-vuotiaan yksin kotiin viikoksi, hyvin pärjäsi.

Vierailija
8/40 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä kysyn, että naapurissani on perhe, jossa lapset ovat usein keskenään kotona viikonloppuna. Kun itselläni ei ole lapsia niin en osaa arvioida, onko tuollainen ok. Itse kun olin yksin viikonlopun kotona vasta lukioikäisenä...

Vierailija
9/40 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nää olis omien lasteni kaltaisia, niin kyllä, mut muutoin en.

Vierailija
10/40 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole niin tärkeää menoa että jättäisin kahden kesken. 

Vierailija
11/40 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska ei ole sen 15-vuotiaan työ hoitaa lasta. Itsellä on lapset tuolla ikäerolla ja esikoisen ollessa 15-v voisin kuvitella palkkaavani hänet hoitajaksi, jos olemme pois muutaman tunnin, ei missään tapauksessa yli yön. Kyse ei ole pärjäämisestä. Monet lapset pärjäävät itsekseen hämstyttävän nuorina, jos heillä ei ole huolehtivia vanhempia. 15-vuotialla on oikeus elää omaa nuoruutta, molemmat lapset tarvitsevat turvallisen aikuisen kotiin.

Vierailija
12/40 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 15-vuotiaana yksin viikonloppuja kotona perheen ollessa mökillä. Silloin harjoiteltiin itsenäistymistä pienin askelin. Tosin olin kiltti teini enkä mitään bilettäjä, että minuun voitiin luottaa etten tee mitään tyhmää. Ehkä voisin 15-vuotiaan jättää, jos käyttäytyy hyvin ja tietää, ettei tuo ongelmia. 7-vuotiasta en edes 15 v. kanssa, aivan liian nuori. 

Vierailija
13/40 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lapsista.

Meillä on ollut palkkattuina lapsenvahteina lukiolaistyttöjä yön yli. jos lukiolaistyttö pärjää yön yli alle kouluikäisten kanssa, niin 15- vuotias pärjää 7- vuotiaan kanssa.

Vierailija
14/40 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu lapsista.

Meillä on ollut palkkattuina lapsenvahteina lukiolaistyttöjä yön yli. jos lukiolaistyttö pärjää yön yli alle kouluikäisten kanssa, niin 15- vuotias pärjää 7- vuotiaan kanssa.

Yksi tytöistä ol lähihoitajaopiskelija. Hän oli todella hyvä lasten kanssa. Parempi kuin moni aikuinen.

Vierailija
15/40 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voi jättää minun mielestä, jos tuo 15-vuotias kattoo varmasti nuoremman perään. 

Vierailija
16/40 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi. 15-vuotias on liian nuori olemaan noin pitkän ajan yksin vastuussa noin pienestä lapsesta. Esimerkiksi yhdeksi illaksi voisin hyvinkin jättää, niin että me vanhemmat tullaan jossain vaiheessa yötä kotiin.

Vierailija
17/40 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

15v voisi olla yön yli, mutta ei jatkuvasti - pärjää kyllä ruoan ym. puolesta mutta mielestäni tiheä yksinolo viikonloppuisin voi olla teinille turvallisuusriski.

7v ei voi jättää 15-vuotiaan kanssa yli yön. Kerran elämässä -hätätapaus ok, muuten ei ei ei. Toki tätä tehtiin ennen, mutta ei se siitä ok:ta tee. Olen ollut tuo 15v ko. tilanteessa ja meillä oli muutakin häikkää perheessä.

Vierailija
18/40 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu lapsista.

Mutta onko se reilua sille teini-ikäiselle joutua huolehtimaan nuoremmasta sisaruksestaan ja olemaan vastuussa? Ja kun ei puhuta yhdestä yöstä sillon tällöin vaan säännöllisemmästä keskenään olosta koko viikonlopun ajan.

Vierailija
19/40 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä kysyn, että naapurissani on perhe, jossa lapset ovat usein keskenään kotona viikonloppuna. Kun itselläni ei ole lapsia niin en osaa arvioida, onko tuollainen ok. Itse kun olin yksin viikonlopun kotona vasta lukioikäisenä...

Minulla on juurikin 17v ja 15v lapset ja kyllä kumpikin on lukiossa.

Kysymykseesi vastaus, että 17v jättäisin ja 15v en. Vastaukseen vaikuttaa että tunnen lapseni. Ovat aika erilaiset ja vanhempi nauttii ajasta ilman vanhempia, eikä olisi yksin, vaan kavereiden ja tyttökaverinsa kanssa (seurusteli jo kyllä 15v:na). Nuorempi viihtyy enemmän omissa oloissaan, mutta kaipaa myös perheen kanssa olemista enemmän.

Vierailija
20/40 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on juurikin 17v ja 15v lapset ja kyllä kumpikin on lukiossa.

Kysymykseesi vastaus, että 17v jättäisin ja 15v en. Vastaukseen vaikuttaa että tunnen lapseni. Ovat aika erilaiset ja vanhempi nauttii ajasta ilman vanhempia, eikä olisi yksin, vaan kavereiden ja tyttökaverinsa kanssa (seurusteli jo kyllä 15v:na). Nuorempi viihtyy enemmän omissa oloissaan, mutta kaipaa myös perheen kanssa olemista enemmän.

Ja luin tietty otsikossa 15v ja 17v😆

15v ja 7v en missään nimessä, kun en jätä sitä 15v ikäistä viikonlopuksi edes kahdestaan sen 17v kanssakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi