Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hukkasin elämältä suunnan

Lost
03.11.2017 |

Olen 23-vuotias ylioppilas ja olen opiskellut puolet ammattikorkeakoulututkinnosta. Päätin lopettaa koulun kesken. En ole koskaan suorastaan halunnutkaan kyseiselle alalle. En tätä syksyä ennen ole edes miettinyt oikeasti, että mitä haluaisin tehdä työkseni. Hain tälle alalle koska en keksinyt muutakaan ja muutamat sukulaiset ja toinen vanhemmistani on tällä alalla. Kun pääsin sisään kouluun niin hyväksyin tilanteeni ja en sen enempää alkanut kyseenalaistamaan sitä. Selvisin koulussa pääsääntöisesti sosiaalisten taitojen avulla, ilman luokkakavereita en olisi lähellekkään päässyt näin pitkälle. En kuitenkaan koe oppineeni lähes mitään kahdessa vuodessa ja minulla ei olisi mitään annettavaa työelämässä. Tällä motivaatiolla tosin ei voi valmistuakaan.
En kuitenkaan kadu että hyväksyin koulupaikan koska sain itsenäistyä uudella paikkakunnalla ja kokea paljon hyviä asioita. Nyt olen kuitenkin hieman syrjäytynyt ja yksinäinen ja en tiedä mitä tehdä vaikka elämä on vielä edessä. Haluaisin löytää sen oman alani, mutta miten se tapahtuu käytännössä? Eikä kaikilla ole sitä omaa alaa mutta kunhan olisi edes jotenkin mieluinen. Harrastan intohimoisesti salilla käyntiä, jonka lisäksi terveellinen ruokavalio pitää minut järjissäni ja positiivisena. Joku personal trainer voisi muuten olla hyvä työ, mutta haluan kouluttautua enemmän ja muutenkin haluan että en tee rakkaasta harrastuksesta ammattia, vaan haluan pitää salin paikkana jossa voisin käydä nollaamassa ajatukset töistä. Voisin kyllä lähteä kokeilemaan työelämään eri juttuja mutta en usko että jossain puhelinmyyjänä tajuan yhtäkkiä unelma-ammattini. Eli miten se siis löydetään? Selataanko vain jotain netin koulutustarjontasivustoja ja bongataan oma ala vai tehdään niitä testejä? Olen tehnyt niin jo monta viikkoa ja löytänytkin monta alaa jotka olisivat parempia kuin nykyinen mutta ei sytytä niin paljoa että kiinnostuisin täysillä. Opintotukiakin on tulut jo tuhlattua melkoisesti joten seuraavaksi olisi jo syytä onnistua. En kiinnostu kovin monesta eri asiasta, mutta kun kiinnostun jostain niin haluan tehdä sitä erittäin hyvin. Kerro minulle miten juuri sinä löysit oman alasi ja kerro jos sinulla on minulle jotain vinkkejä miten pääsen elämässä eteenpäin, otan niitä mielelläni vastaan.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi