Elatusmaksu takautuvasti kun lapsen isä ei ole tiennyt olevans isä.
Lapsen äiti ehdotti minulle elatusmaksujen takautuvaa maksamista 2.5 vuodelta. Lapsesta en ole tiennyt ennen omatoimista isyysselvitystä, lapsen äiti itse halusi yksinhuoltajaksi ja pimitti minulta tietoa että saatan olla lapsen isä. Voiko juttu mennä läpi oikeudessa ja voiko äiti saada nykyisen elatusmaksun määrän vastaavan summan 2.5 vuodelta?
Kommentit (5)
No ei voi. Ja pidäthän nyt huolen että olet lapsen elämässä mukana, äiti ei voi viedä sinulta oikeutta tavata lasta. Elä myöskään allekirjoita mitään papereita ennen kuin olet varma että elatusmaksut ja kaikki muut sopimukset ovat sinulle reilut. Alleirjoittamisen jälkeen et voi tehdä enää mitään.
Et joudu maksamaan mitään takautuvasti. Äiti on saanut elatusmaksun Kelalta.
Itse en edes suostunut koko testiin. Lastenvalvojalta tuli oikeusgeneettinen isyystesti blaa blaa mistä kieltäydyin. Sitten tuli tuomioistuimen määräys testiin, taas kieltäydyin. Sit tuli uus lappu sieltä, taas kieltäydyin. Sit tuli taas lappu mis oli uhkasakko, taas kieltäydyin. Sit tuli toinen uhkasakko mikä oli korotettu ja kieltäydyin menemästä. Sit mut haettiin väkisin verikokeisiin. Koko tämän prosessin aikana tiesin etten voi edes saada lasta, ja sen sanoin yhden kerran viestillä kyseiselle naiselle. Dna tulos oli negatiivinen niin kuin tiesin. Silti kyseinen nainen piinasi ennen koko isyystestiin pakottamista, että aikoo taistella korotetun elatuksen itselleen. Tulos ku oli negatiivinen, niin nostin naista vastaan kanteen perättömästä väitteestä ja kuluista mitä jouduin maksamaan. Oikeus kävi toteen ja yh makso mun viulut. Olisi uskonut kun sanoin etten voi olla isä, eikä käydä ahneeksi ja luulla et huvikseen neppailen satasia lapsesta mikä ei ole edes minun.
En usko