Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monet kadehtivat elämääni ja syystäkin!

Vierailija
02.11.2017 |

Taas sain kuulla ilkeitä kommentteja kateelliselta tuttavalta, joka ei ole oikein menestynyt missään: "Helppohan sun on kun sulla on ollut aina vanhemmat ja miehet tukena...."

Joko ihmiset vähättelee minun ja perheeni menestystä tai ainakin väittää, että se on jotenkin arvottomasti ansaittu.

"Kyllä sun kelpaan, kun lapset on niin kunnollisia..."

"Ole sulle niin kade kun teillä on toinen koti ja elämä ulkomailla..."

Kaikki tämä on itse rakennettu. Meillä on kolme ihanaa, ahkeraa poikaa, jotka menestyvät opinnoissa ja työelämässä. Mieheni on oman uransa ohella ollut aina minun tukenani, niin että minulla on nyt kansainvälinen ura. Mutta töitä on tehty ja tehdään todella paljon.

Omaisuutta on kertynyt paljon, koska olemme eläneet viisaasti ja säästeliäästi.

Olemme lisäksi tukeneet suomalaista kulttuuria ja yrittäjyyttä.

Erityisesti näitä katkeria kommentteja kuulee näin verotietojen julkistamisen aikoihin. Surullista tämä negatiivinen ilmapiiri täällä: ankeuttaminen ja kateus.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hankkinut kaiken omilla voimillani, ja palstalla ollaan kateellisia. Häviäjiä ei kannata uskoa.

Sinkkumies

Vierailija
2/20 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuserit, mitään _koskaan_ aikaansaamattomat pummit täällä heiluu. Ei se ole totuus meistä paremmista ihmisistä.

Sinkkumies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, että sulla on tuolllainen tuttavapiiri. Ehkä vielä joskus löydät hyvän porukan .

Vierailija
4/20 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkös nuo "ulkomaat" ja "kansainvälinen ura" olleet jotain 1980-luvun brassailuteemoja? Silloin, kun LHR-tagi "unohtui" laukkuun.

Vierailija
5/20 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan vahingossa ensin vähätellyt muita ihmisiä, syyllistänyt heitä siitä, etteivät he ole onnistuneet samassa kuin sinä?

Vaikka tietysti olet tehnyt työtä itse, se työn tekeminen saattaa olla sulle helpompaa kun jollekin toiselle. Jonkun muun olisi ehkä pitänyt tehdä vielä enemmän saadakseen saman mitä sulla on. Lisäksi kaikkiin ei ole iskostunut elämän tapahtumien kautta sitä "vaihtoehtojen näkymää", joka sulla on.

Vaikka tekisi työn itse, itsestä riippumattomien asioiden vaikutusta todennäköiseen lopputulokseen ei voi kiistää.

Vierailija
6/20 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas sain kuulla ilkeitä kommentteja kateelliselta tuttavalta, joka ei ole oikein menestynyt missään: "Helppohan sun on kun sulla on ollut aina vanhemmat ja miehet tukena...."

Joko ihmiset vähättelee minun ja perheeni menestystä tai ainakin väittää, että se on jotenkin arvottomasti ansaittu.

Kaikki tämä on itse rakennettu. Meillä on kolme ihanaa, ahkeraa poikaa, jotka menestyvät opinnoissa ja työelämässä. Mieheni on oman uransa ohella ollut aina minun tukenani, niin että minulla on nyt kansainvälinen ura. Mutta töitä on tehty ja tehdään todella paljon.

Erityisesti näitä katkeria kommentteja kuulee näin verotietojen julkistamisen aikoihin. Surullista tämä negatiivinen ilmapiiri täällä: ankeuttaminen ja kateus.

No, helpottiko? :DD

Vierailija
7/20 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet osittain väärässä . Olet kultalusikka suussa syntynyt etkä tiedä tippaakaan millaista on ponnistaa kurhista oloista. Se että on hyvät vanhemmat antaa lapselle niin paljon etumatkaa että huonot vanhemmat 'arvonnassa saaneet' eivät hoi kuroa sitä kiinni koskaan.

Olen aikalailla samalla lailla "menestyjä" kuin miten itseäsi kuvaat, ison organisaation johtoryhmässä, johtaja kansainvälisessä työsdä, alaterminen ja hyväpalkkainen. Erona se että olen ponnistanut surkeasta rupusakkiperheestä, surkeasta lapsuudesta jossa väkivaltaa ja kaltoinkohtelua, surkeat vanhemmat jotka esti ja torpedoi kaikki unelmat ja koulutuspyrkimykset koska vihasivat koulutusta ja koulutettuja 'herroja'.

Voin sanoa että vaatii aivan epäinhimmilliset ponnistelut ja lujan luonteen että tuolta ponnistaa itsensä menestyjäksi. Olen käynyt niin kovan elämän ja kaiken joutunut taistelemaan yksin ilman mitään apua tai tukea koskaan. Ehkä promille pystyy tähän, useimmat eivät. Ilman tukea ja apua on ihan hemmetin raskasta rahoittaa opinnot lainalla ja kakkaduunilka, taistella uralla ilman verkostoa ja kontakteja, selvitä kaikesta yksin ilman vanhempien tukea.

Hyvästä perheestä huipulle pääseminen on helppoa kuin heinänteko. Huonosta perheestä lähes mahdotonta. Sinulla olisi todellakin toisenlainen tilanne jos olisit vaikeista lähtökohdista aloittanut.

Vihaan etuoikeutettujen kermaperseiden omahyväisyyttä. Sitä uskoa että itse ovat kaikrn saavuttaneet ja köyhät on köyhiä siksi kun ovat tyhmiä. Etuoikeutetut eivät koskaan näe sitä että ovat itse asiassa päässet todella helpolla kun tie on siloteltu, ja heillä ei ole pienintäkään käsitystä siitä missä oloissa osa ihmisistä lapsuutensa viettää.

Itseltäni ei apn kaltaisille heru kateutta, mutta ei kyllä arvostustakaan. Enemmän arvostan köyhää yhäriä joka päivittäin selviytymistaistelee ruokkiakseen lapsensa ja mahdollistaakseen heille mahdollisimman hyvän elämän.

Vierailija
8/20 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet osittain väärässä . Olet kultalusikka suussa syntynyt etkä tiedä tippaakaan millaista on ponnistaa kurhista oloista. Se että on hyvät vanhemmat antaa lapselle niin paljon etumatkaa että huonot vanhemmat 'arvonnassa saaneet' eivät hoi kuroa sitä kiinni koskaan.

Olen aikalailla samalla lailla "menestyjä" kuin miten itseäsi kuvaat, ison organisaation johtoryhmässä, johtaja kansainvälisessä työsdä, alaterminen ja hyväpalkkainen. Erona se että olen ponnistanut surkeasta rupusakkiperheestä, surkeasta lapsuudesta jossa väkivaltaa ja kaltoinkohtelua, surkeat vanhemmat jotka esti ja torpedoi kaikki unelmat ja koulutuspyrkimykset koska vihasivat koulutusta ja koulutettuja 'herroja'.

Voin sanoa että vaatii aivan epäinhimmilliset ponnistelut ja lujan luonteen että tuolta ponnistaa itsensä menestyjäksi. Olen käynyt niin kovan elämän ja kaiken joutunut taistelemaan yksin ilman mitään apua tai tukea koskaan. Ehkä promille pystyy tähän, useimmat eivät. Ilman tukea ja apua on ihan hemmetin raskasta rahoittaa opinnot lainalla ja kakkaduunilka, taistella uralla ilman verkostoa ja kontakteja, selvitä kaikesta yksin ilman vanhempien tukea.

Hyvästä perheestä huipulle pääseminen on helppoa kuin heinänteko. Huonosta perheestä lähes mahdotonta. Sinulla olisi todellakin toisenlainen tilanne jos olisit vaikeista lähtökohdista aloittanut.

Vihaan etuoikeutettujen kermaperseiden omahyväisyyttä. Sitä uskoa että itse ovat kaikrn saavuttaneet ja köyhät on köyhiä siksi kun ovat tyhmiä. Etuoikeutetut eivät koskaan näe sitä että ovat itse asiassa päässet todella helpolla kun tie on siloteltu, ja heillä ei ole pienintäkään käsitystä siitä missä oloissa osa ihmisistä lapsuutensa viettää.

Itseltäni ei apn kaltaisille heru kateutta, mutta ei kyllä arvostustakaan. Enemmän arvostan köyhää yhäriä joka päivittäin selviytymistaistelee ruokkiakseen lapsensa ja mahdollistaakseen heille mahdollisimman hyvän elämän.

Olet varmaan myös todella v-mäinen esimies ja työtoveri etkä ainoastaan k-päinen ihminen.

Vierailija
9/20 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet epäonnistunut ainakin yhdessä asiassa: hyvien ystävien hankkimisessa. Mutta ehkä haluatkin mieluummin loistaa vähemmän menestyneiden piirissä, ja päivitellä sydänalaasi pidellen kuinka kateellisia nämä ovat.

Vierailija
10/20 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävää, että sulla on tuolllainen tuttavapiiri. Ehkä vielä joskus löydät hyvän porukan .

Pidän ihan kunnia-asianani, että "kaveria ei jätetä". Kaikki minun parhaat kouluaikaiset ystävät ovat edelleenkin ystäviäni, ihan riippumatta siitä, millaisessa asemassa he tätä nykyä ovat.

Montaa ystävää olen auttanut henkisesti ja taloudellisestikin, koska ihmiset ovat minulle materiaa tärkeämpiä. Heidän lapsia on tuettu opinnoissa ja harrastuksissa. Pari ystävää on kanssamme matkustanut ilmaiseksi, koska tarvitsivat breikkiä silloisesta elämästä. Erään tytär oli meillä au pair kun asuimme Kaakkois-Aasiassa ja löysi sieltä paremman elämän itselleen.

Ja vaikka joku minua kadehtiikin, hän on silti aina ystävä.

Asetamme aina kanssaihmiset oman itsemme edelle ja saman opin olemme iskostaneet lapsiimmekin. Ap

Vierailija
11/20 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. En usko tarinaasi. Oikeasti menestyvä ja varakas henkilö ei tälle palstalle kirjoittele. Kokeile,jos saisit satusi julkaistua jossakin lehtisessä.

Vierailija
12/20 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. En usko tarinaasi. Oikeasti menestyvä ja varakas henkilö ei tälle palstalle kirjoittele. Kokeile,jos saisit satusi julkaistua jossakin lehtisessä.

Ai? No älä sitten usko! Minusta keskustelupalsta on ihan hauska paikka tuulettaa tunteita ja ajatuksia - onhan tämä anonyymi ja reaaliaikainen.

Sanotaan nyt vielä se, että sinun uskomisesi tai uskomattomuutesi eivät mitenkään hetkauta minua.

Mielelläni jatkan keskustelua sellaisten kanssa, joilla on jotain kontribuutiota annettavana tähän. Muut voi vaikka häipyä! Ap

Vierailija
13/20 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap i feel you! En nyt ole erityisen varakas, mutta koko elämäni olen kuullut noita kommentteja "no hyvähän sinun on kun olet noin hoikka.." "no helppohan sinun on kun on hyvä mies.." "no olisin minäkin jos minulla olisi niin kiva talo kuin teillä." siis mitä..? Ne ovat päätöksiä ja jokapäiväisiä tekoja joita Jokaikinen voi tehdä!!! Älä tyydy paskaan mieheen! Laihduta! Opettele sisustamaan ja siivoa useammin! Ei mikään näistä tippunut minulle taivaalta.

Vierailija
14/20 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo PROVO taas

Vierailija
15/20 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletkohan vahingossa ensin vähätellyt muita ihmisiä, syyllistänyt heitä siitä, etteivät he ole onnistuneet samassa kuin sinä?

Vaikka tietysti olet tehnyt työtä itse, se työn tekeminen saattaa olla sulle helpompaa kun jollekin toiselle. Jonkun muun olisi ehkä pitänyt tehdä vielä enemmän saadakseen saman mitä sulla on. Lisäksi kaikkiin ei ole iskostunut elämän tapahtumien kautta sitä "vaihtoehtojen näkymää", joka sulla on.

Vaikka tekisi työn itse, itsestä riippumattomien asioiden vaikutusta todennäköiseen lopputulokseen ei voi kiistää.

Ei kuule, kyllä ihmisillä on pokkaa kommentoida, vaikka miten nöyränä ja kilttinä olisi ja nielisi kaiken paskan... Nyt tuli rajat täällä ainakin vastaan. On se jännä, et kaikkee kupataan ilmaisiksi, palveluita ja tavaraa ja syömingit ja juomingit ilmaiseksi, mutta mitään ei voi itse antaa, turha kuvitellakaan että sais mitään koskaan takaisin -paitsi tuota jatkuvaa negatiivista jäkätystä. Ei enää. Oltiin liian kilttejä.

Ohis

Vierailija
16/20 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on röyhkeitä, todella röyhkeitä. Sen näkee näissä palstoillakin missä jaetaan ilmaista kamaa. Ihmiset suorastaan raivostuu, jos tavara ei olekaan just se mitä haluavat tai kotiinkuljetus ei onnistu. Kiittämättömiä, röyhkeitä, itsekkäitä valittaja hyvin suurelta osin.

Vierailija
17/20 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...ja tämän kirjoitettuaan ap nojaa taaksepäin, tumppaa sätkänsä ja käy hakemassa vuokrayksiönsä jääkaapista uuden pullon olutta. "Aika hyvä provo tällä kertaa, eiköhän lähde elämään kun on nuo verotiedot just kateutta herättäneet". 0/5

Vierailija
18/20 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on just tyypillinen kitisevä ja katkera suomalainen. Kyllä se hemmetti soikoon on omalla työllä hankittu, jos koulut ka työkokemukset on suoritettu asianmukaisesti! Sinun on turha mitätöidä ihmistä, joka ei ole sattunut sun kanssa samoihin oloihin. Tiesitkö, että yhtä vähän ihminen valitse mihin syntyy silloin kun se syntyy varakkaaseen perheeseen?! Sinä et voi yhtään tietää mitä tällaisessa perheessä lapselta vaaditaan.

Sinä itse olet niin omahyväinen ku olla voi, älä tee itseäsi naurunalaiseksi halveksimalla muita ko ominaisuudesta.

Vai oikein harvinaisen kyvykkääseen promilleen kuulut.. huhhuh.

Vierailija
19/20 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärsi ja kärsi... Sitten voit sanoa olevasi jotain. Tyypillistä suomalaista mentaliteettia. MINÄ olen kokenut niin kovia, MINÄ tiedän mistä puhun.

Ainoa tapa ap:n olis saada arvostusta tällaisen ihmisen silmissä olis ryvettyä jossain pohjamudissa.

On se jännä miten tässä yhteiskunnassa suurin synti on elää suojatussa ja turvallisessa ympäristössä. Eihän tällaisia saa arvostaa missään nimessä!

Oikein säälittää omien lasten puolesta, kun joutuvat tällaista kohtaamaan. He kun eivät ole valinneet vanhempiensa koulutusta tai ammattia. Silti heitä on ensimmäisen kerran syyttetty "tulevasta" kermaperseilystä jo ennen syntymäänsä, ajatelkaapa sitä. Ja hävetkää tuota asennettanne!

Vierailija
20/20 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap i feel you! En nyt ole erityisen varakas, mutta koko elämäni olen kuullut noita kommentteja "no hyvähän sinun on kun olet noin hoikka.." "no helppohan sinun on kun on hyvä mies.." "no olisin minäkin jos minulla olisi niin kiva talo kuin teillä." siis mitä..? Ne ovat päätöksiä ja jokapäiväisiä tekoja joita Jokaikinen voi tehdä!!! Älä tyydy paskaan mieheen! Laihduta! Opettele sisustamaan ja siivoa useammin! Ei mikään näistä tippunut minulle taivaalta.

No sepä just. Sama on laihuudessa ja varallisuudessa ja hyvässä parisuhteessa olevilla. Koetaan et sanoa mitä vaan ja sen "kermaperseen" tai hoikan tms. on otettava mitä tahansa vastaan, kun on niin etuoikeustetussa asemassa. Itsekin on tehnyt sen virheen, että on ottanut mauttomia kommentteja vastaan vähän liian kilttinä. Sitä helposti tosiaan ajattelee itsekin et "helppohan mun tosiaan on..." Meille iskostetaan pienestä pitäen, ettei ole sopivaa puolustautua ja sanoa että eipä se kaikki ole minullekaan ollut aina helppoa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän