Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

auttakaaa

Vierailija
01.11.2017 |

Hei! oon 17v ja oon perhekodissa eteläsuomessa. olen perhekodissa koska olen käyttänyt huumausaineita mm. amfetamiini ekstaasi, lsd, sienet, eri lääkket ja kannabista huomattavasti enemmän kuin noita muita. minusta on tuntunut jo yli vuoden että minulla saattaa olla pieniä psykoosin oireita ja siis olen lopettanut huumeeet noin 8kk sitten, muutama satunnais käyttö on ollut sen jälkeen. olen huomannut itselläni erittäin paljon harhaluuloja, luulen melkeinpä kokoajan että poikaystäväni haluaisi satutta minua ei fyysisesti vaan henkisesti esimerkiksi pettämällä minua. ihan sama mitä hän minulle sanoo niin alan ajattelemaan heti negatiivisesti tässä nyt vaikka joku esimerkki: eli siis kysyn häneltä mitä teet ja hän vastaa että olen kotona niin mä alan heti ajattelemaan kaikkee mahollista pahaa että hän vain valehtelee minulle olevansa kotona ja on oikeasti jossakin muualla jonkun toisen tytön kanssa tai jotakin vastaavaa. näitä tulee niinkun aivan kokoajan ja sitten alan miettimään asiaa ja alan uskottelemaan itselleni että asia on totta vaikka jollakin tasolla ymmärrän että asia ei ole totta. minulla on myös sosiaalisia ongelmia en osaa niinkuin kommunikoida oikeen kunnolla tuntemattomien ihmisten kanssa vaikka koulussa, puhuminen on hankalaa ja en osaa oikein sanoa mitää. minusta tuntuu että olen syrjäytynyt ja ehkä vähän masentunut. minulla on sillon tällön tullut myös jonkinlaisia näköharjoha esim jos olen pihalla ollessani katsonut vaikka kauas johonki kohtaan missä on puita, niin on näyttänyt siltä että se kohta missä on puita niin on heilahtanut nopeati jotenkin oudosti. kysymys kuuluu voiko minulla olla joku psykoosin alkuvaihe tai jotakin psykoosin oire juttuja?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neurologisia oireita, suosittelen neurologilla käyntiä.

Vierailija
2/6 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos vastauksesta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi oot käyttäny noita aineita noin paljon,onko sille joku erityinen syy? mut hyvä,että oot lopettanut suurimmaksi osaksi. onks sulle tapahtunu aijemmin jotain tuon tyyppistä,että joku mies on sulle valehdellut,esim pettänyt suhteessa? tommonen harha-ajattelu voi johtua siitäkin,koska ihmiset ajattelevat asiat menneisyytensä kautta. oletko ujo? voiko tuo tuntemattomille puhuminen johtua jostain tommosesta? itse menen kanssa lukkoon,enkä osaa jutella tuntemattomille,en edes suurimmalle osalle tutuista.

joo kannattaapi neurologilla käydä mitä tuossa suositeltiinkin,näköharhat ei kuulosta ollenkaan normaalilta. psykooseista en tiedä,kun ei oo kokemusta semmosista. voipi olla myös että tuo harha jotain seurausta tuosta paljosta huumeitten käytöstä.

ai huh,olet ollut jo vuoden yksin tämän asian kanssa. kipinkapin jonkun luotettavan juttusille! :)

Vierailija
4/6 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko puhunut perhekodissa aikuisille näistä asioista? Luulisi heidän osaavan auttaa sinua oikeanlaiseen hoitoon. Sitten on nuorille auttavia puhelimia joissa kuunnellaan ja ohjataan oikeaan paikkaan hakemaan apua. Tsemppiä sinulle!

Vierailija
5/6 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistään neurologista ei tässä nyt varmasti ole hyötyä.

Olet toden näköisesti nuori koska asut perhekodissa. Taustalla luultavasti ongelmakoti ja hylkäämiskokemuksia jo lapsesta? Et pysty luottamaan ja uskot kaikista pelkkää pahaa? Uskot, ettei kukaan oikeasti sinusta välitä eikä rakasta?

Luultavasti huumekokeilusi on olleet hätähuuto ja pakoyritys liian kipeästä todellisuudesta. Se mitä minun mielestäni nyt tarvitsisit, olisi luotettava turvallinen aikuinen joka asettaisi selkeät rajat ja johon voisit pikkuhiljaa alkaa luottaa ja kiintyä. Voisiko sellaista löytyä sieltä perhekodista? Tai voisitko uskaltaa pyytää päästä puhumaan esim. nuorisopsykiatriaan? Myös noista netissä olevista tukifoorumeista voisit ensin alkaa kysellä. Olet yksinkertaisesti hyvin turvaton ja eksyksissä. Masennuskin on ihan luonnollista tuossa tilanteessa.

Mitään psykoosia ei tarvitse pelätä oireittesi perusteella. Suosittelisin nyt uskaltautumaan puhumaan jollekin, pyytää apua siihen ensimmäiseen askeleeseen. Sen jälkeen kaikki sujuu jo helpommin! Olet ansainnut hyvän ja tasapainoisen elämän! Onnea matkaan! <3

Vierailija
6/6 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, en usko että kyseessä on psykoosi, et vain luota ihmisiin ja sinulla on huono itsetunto ja olet ehkä myös mustasukkainen.

Löytäisitkö jotain tekemistä jossa olisit hyvä ja saisit positiivista palautetta? Joku harrastus, vapaaehtoistyö vaikka eläinten parissa tai jotain?

Elämä on aika hirveää teininä, mutta kohta vähän helpottaa.

Tosi hienoa kun olet pystynyt vähentämään päihteiden käyttöä! Ole ylpeä siitä!

Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme