Dustin Hoffmania syytetään seksuaalisesta ahdistelusta – väitetään kosketelleen 17-vuotiasta tyttöä
Oscar-voittajaa seksuaalisesta ahdistelusta syyttävä nainen oli tapahtumien aikaan vain 17-vuotias.
Näyttelijä Dustin Hoffmania, 80, syytetään seksuaalisesta ahdistelusta, kertoo Hollywood Reporter. Kirjailija Anna Graham Hunter kuvailee lehdelle olleensa harjoittelijana Hoffmanin Kauppamatkustajan kuolema -tv-elokuvassa (1985) ja olleensa tuolloin vasta 17-vuotias.
Hunter sanoo Hoffmanin kertoilleen hänelle seksitarinoita ja puristaneen häntä takapuolesta. Vanhemman näyttelijän käytös ahdisti nuorta naista ja teki hänen olonsa hyvin epämukavaksi.
– Hän pyysi minua hieromaan jalkojaan heti ensimmäisenä kuvauspäivänäni. Hän flirttaili avoimesti, puristi minua takapuolesta, puhui minulle seksistä. Eräänä aamuna menin hänen pukuhuoneeseensa kysymään mitä hän haluaa aamiaiseksi. Hän katsoi minuun ja virnuili, Hunter sanoo ja kertoo Hoffmanin vitsailleen tilaavansa naisen sukupuolielintä aamiaiseksi.
Naisen mukaan Hoffmanin työtoverit nauroivat näyttelijän seksuaalissävytteisille vitseille, mutta Hunteria vitsit eivät naurattaneet.
– Olin sanaton. Menin kylpyhuoneeseen itkemään.
https://www.is.fi/viihde/art-2000005432928.html
Kommentit (3)
No varmaan joka toinen miesnäyttelijä on ahdistellut 17-vuotiasta Hollywoodissa. Ei sinänsä että olisi hyväksyttävää mutta ei varmaan kovin harvinaista.
Turhan vanhoja juttuja. Suomessa suuri osa miehistä olisi vankilassa jos 90 luvulla olisi noudatettu lakeja
Ihan normaalia flirttailua ja 80-luvulla vielä perseenpuristelu ei ollut raiskaukseen verratavaa kuten se nykyään feministien mielestä näyttää olevan. Ärsyttää jo nämä huomionkipeät jotka kaivaa jotain satavuotta vanhoja juttuja "yhyy, kuuluisa rikas henkilö vihjaili minulle seksistä, olen niin traumatisoitunut". Taitaa todellinen motiivi olla joku ihan muu.