Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuntoutustuki ja veronpalautuksia 500€

Vierailija
31.10.2017 |

Onko nyt kaikki mennyt ihan oikein kun noin iso summa tulossa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain mäkin parin sadan euron opintotuesta joku just sen 200€ palautuksia.

Vierailija
2/6 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä,mutta itse ainakin olen saanut työttömänä opiskelijana juurikin 500e veronpalautuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka köyhää ja sisällötöntä täytyy ihmisen elämän olla, että soittelee verotoimistosta tuttavien verotietoja? :D Onko nyt jokin pakkomielle kehittymässä? :D

Vierailija
4/6 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia se kuntoutustuki on ympäri vuoden niin pieni kun siitä varastetaan veroja päältä. Joulukuussa varastetut rahat palautetaan takaisin.

Vierailija
5/6 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen takia se kuntoutustuki on ympäri vuoden niin pieni kun siitä varastetaan veroja päältä. Joulukuussa varastetut rahat palautetaan takaisin.

...paitsi niille, jotka elää joulukuussa toimeentulotuen varassa. Veronpalautukset otetaan "yllättäen" huomioon tuloina toimeentulotukea laskettaessa, vaikka ei olisi itse aikoinaan halunnut maksaa ylimääräisiä veroja. Eli veronpalautuksista saatava hyöty on nolla, jos toimeentulotuki pienenee vastaavalla summalla. Vähänkö korpeaa, kun muutenkin pienistä elämiseen tarkoitetuista tuista viedään tällä tavalla pysyvästi osa pois...

Vierailija
6/6 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...paitsi niille, jotka elää joulukuussa toimeentulotuen varassa. Veronpalautukset otetaan "yllättäen" huomioon tuloina toimeentulotukea laskettaessa, vaikka ei olisi itse aikoinaan halunnut maksaa ylimääräisiä veroja. Eli veronpalautuksista saatava hyöty on nolla, jos toimeentulotuki pienenee vastaavalla summalla. Vähänkö korpeaa, kun muutenkin pienistä elämiseen tarkoitetuista tuista viedään tällä tavalla pysyvästi osa pois...

Nimenomaan, valtio varastaa köyhän rahat kahteen, jopa useampaan kertaan. Jos vielä seuraatte missä huomioidaan bruttotulot tuloina kun sitä bruttoa ei edes käytännössä saa veronpalautuksena takaisin niin tulojen menetys kertautuu monena.

Laske itse (jokainen ttt-lukija) tulosi ja menosi joulukuulle ttt-kaavan mukaan. Kun tiedät, että raja ylittyy niin älä hae toimeentulotukea joulukuulle, näin veronpalautusta ei jaeta myös tammikuulle jne. tuloksi. Eli haet seuraavan tt-tuen vasta tammikuulle. Toki jos terveysmenosi tms. oikeuttavat veronpalautuksesta huolimatta tt-tukeen niin silloin haet myös joulukuulle, eikä tammikuulle jää veronpalautuksesta enää jaettavaa. Muutoin veronpalautus jaetaan niin monelle kuukaudelle kuin sitä riittää. Esim. jos saat 120e tt-tukea/kk niin seuraavalle 4 kuukaudelle.

Tämän takia jos tt-tukea ei tarvitse esim. jatkuvan lääkityksen tms. vuoksi, eri tuet kannattaa ottaa 0-veroprosentilla (jos ei käy töisssä). Silloin kuukautta kohti jää enemmän käyttörahaa eikä tarvitse roikkua tt-tuen varassa. Silloin ei tietenkään saa veronpalautusta, mutta käytännössä voittaa enemmän (riippuen siis tukityypistä). Lisäksi sitä koko veroina otettua summaa ei saa takaisin joka tapauksessa palautuksina vaan vain osan siitä. Mutta eri tuet ovat erilaisia joten verotoimistosta kannattaa kysyä apua kunkin tuen käytännöistä. Samoin toisin päin, jos tekee vähän töitä niin kannattaa olla tarkka etteivät rajat ylity. Veroprosenttia voi ja kannattaa muuttaa elämäntilanteen mukaan ja aina olosuhteiden muuttuessa.