Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harry Potter-kirjojen taikamaailman Aihe Vapaa?

????
31.10.2017 |

Mistäköhän Harry Potter-kirjoista tutussa taikamaailmassa noidat (ja mahdollisesti velhotkin) keskustelisivat Aihe Vapaa-keskustelupalstalla, jos siellä olisi tällainen keskustelupalsta olemassa?

Minä voin yrittää aloittaa tämän ketjun:

Löysin tänään maasta jästien sanomalehden ja se oli aika outo. Siinä eivät kuvat liikkuneet ollenkaan, vaikka kuinka tökin kuvien hahmoja taikasauvalla. Olikohan lehti maannut maassa liian pitkään, vai mistä oli kyse?

Kommentit (3224)

Vierailija
2081/3224 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorten taikurien talent-kisassa tänään outo tapaus. Omalla vuorollaan esiintynyt ehdokas osoittautui tekoparralla ja tähdin koristetulla suippohatulla varustautuneeksi jästiksi jonka taikasauvakin oli koristeellisesti kaiverrettu ja lakattu puukeppi.

Kyseinen jästi sanoi inspiroituneensa Harry Potter-elokuvista ja halunneensa ottaa osaa vaikkei kykenekään taikomaan. Kilpailun järjestäjät selvittävät miten ihmeessä jästi saattoi päästä esikarsinnasta läpi. 

Vierailija
2082/3224 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajanvietettä huvituksen tarpeessa oleville: Menkää vieraaksi jästitaikurin näytökseen, sitten parannelkaa vaivihkaa esitystä jollain sopivalla tempulla. Esim. minä olin kaverini kanssa joitain kuukausia sitten yhdessä näytöksessä. Taikuri oli tehnyt temppujaan aikansa ja sitten oli nostamassa silinterihatusta siellä piilossa ollutta kaniinia niin onnistuin muuttamaan sen valkoisen kanin täysikasvuiseksi puumaksi. Yleisö oli kovin vaikuttunut tästä yllättävästä muunnoksesta vanhaan temppiin. Taikuri taas tuntui sotkevan housunsa ja lopetti näytöksen siihen ja karkasi lavalta.

Lopuksi meidän piti tietty varmistaa että se puuma on rauhallinen kunnes paikalle saatiin eläintarhan asiantuntijat ottamaan se kiinni koska tarkoitus ei ole vahingoittaa ketään pikku pilan vuoksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2083/3224 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorten taikurien talent-kisassa tänään outo tapaus. Omalla vuorollaan esiintynyt ehdokas osoittautui tekoparralla ja tähdin koristetulla suippohatulla varustautuneeksi jästiksi jonka taikasauvakin oli koristeellisesti kaiverrettu ja lakattu puukeppi.

Kyseinen jästi sanoi inspiroituneensa Harry Potter-elokuvista ja halunneensa ottaa osaa vaikkei kykenekään taikomaan. Kilpailun järjestäjät selvittävät miten ihmeessä jästi saattoi päästä esikarsinnasta läpi. 

Tuotannon tekosia

Vierailija
2084/3224 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tuntenut itseni jotenkin ulkopuoliseksi kaikesta jo pitkään ja tajusin äsken olevani naispuolinen kotitonttu vankina velhomiehen kehossa. Mitä minun pitäisi tehdä? Osattaisiinko Ptyössä Mungossa tehdä niin iso muodonmuutosoperaatio, että pystyttäisiin vaihtamaan henkilölle sekä sukupuoli että laji?

Kaiken lisäksi olen tuntenut jo pitkään seksuaalista vetoa kentaureihin ja olen miettinyt, että onko minuun vaikka jo lapsena Isi nyt joku todella ilkeä ja paha pimeän noidan tai velhon loitsu kun olen sellainen kuin olen?

Vierailija
2085/3224 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumanklavita ja jumprahuiti sentään. Viime yönä aamuyöstä aitan seinän läpi täräytti joku jästiauto isolla metelillä. Aitasta kananrehusäkkien alta löytyi vanha jästien urheiluauto jossa oli mitä ihmeellisempiä lisälaitteita ja vilkkuvia valoja ruuvattuna katolle ja sisäpuolelle.

Autoa ajanut vanha jästiukkeli kysyi mikä vuosi ja mikä päivä niin kiihkeästi että arvelin että se oli lyönyt päänsä törmätessään seinän läpi. Aluksi se ei halunnut selvästikään kertoa mistä se oli tulossa ja miten se meidän seinän läpi onnistui ajamaan mutta lopulta se väitti tulleensa 100 vuoden päästä tulevaisuudesta vaikka oikeastaan se olikin kotoisin menneisyydestä ja matkalla vielä kauemmas menneisyyteen päästäkseen takaisin tulevaisuuteen, eli siis nykyiseen menneisyyteen mutta omalta kannaltaan tulevaisuuteen. Vähän sekavaa mutta näin se kertoi.

Se autonrohjo oli kuulemma aikakone ja olisi tarvinnut ison salamaniskun tai jotain sen tapaista jotta sillä voisi jatkaa matkaa. Totesin, kuten naapurin jästeille olen väittänyt että me elämme täysin ilman nykymukavuuksia ekologisista syistä joten meillä ei ole sähköä ollenkaan ja ukko vaikutti vähän pettyneeltä. 

Onko jästeillä tosiaan jo aikakoneita? Luulin että meikäläistenkin ajankääntäjät oli tuhoutuneet tai ainakin piilotettu huolella koska niistä ei ole kuin hankaluuksia. 

Vierailija
2086/3224 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, että onko minulla lupa osallistua tähän keskusteluun, mutta johonkin minun on pakko päästä purkamaan sydäntäni, koska jästeille tätä en voi kertoa ja muita surkkeja en mieheni tai itseni lisäksi tunne.

Eli siis minä ja mieheni olemme kumpikin surkkeja. Meillä meni monta vuotta saada lapsi koska emme voineet käyttää mitään taikoja sen suhteen joten jouduimme käymään pitkään jästien lapsettomuus hoidoissa. Heillä toden totta on keinona saada raskaus alkamaan ilman luonnollista hedelmöitystä vaikka te taikamaailmassa ette sitä ehkä uskoisi.

Lopulta minä tulin raskaaksi. Raskaus ja synnytys olivat vaikeat, mutta lopputuloksena oli maailman ihanin terve poikalapsi tai ainakin niin me luulimme ja olimme miehen kanssa todella onnellisia kun minä olin jo 44v ja mieheni taas 48v kun poika syntyi eli melko iäkkäitä saamaan lapsen ilman taikuutta.

Poika kasvoi ja kehittyi nopeasti. Hän osoitti jo taaperona voimakkaita taikavoimia. Ilmeisesti hän oli saanut nekin taikakyvyt mitä me emme miehen kanssa saaneet. Hän meni parhaasern mahdolliseen taikakouluun vaikka sen lukukausimaksut olivat suuret emmekä me mieheni kanssa ole rikkaita koska lapsettomuushoidot olivat jo vieneet paljon rahaa. Poika onneksi läpäisi koulun 5 vuodessa kuin muilla siihen menisi 7 vuotta. Hän myös aloitti siellä jo 8-vuotiaana toisin kuin muut oppilaat, jotka menevät sinne sinä vuonna jolloin he täyttävät 12 vuotta.

Nyt poika on 25 ja erittäin taitava velho. Sitten tullaankin siihen mikä minua ja miestä vaivaa niin kovasti. Poika alkoi nimittäin jo 10-vuotiaana häpeämään meitä vanhempiaan eikä ole pitänyt meihin mitään yhteyttä sen jälkeen kun valmistui koulusta. Sen vain olemme kuulleet, että poika on nyt pimeän taikuuden velho, on kerännyt itselleen suuren tukijoukon ja suunnittelee laajamittaista jästien ja sukkien tuhoamista pois maan päältä.

Mitä tekisitte meidän asemassamme? Mieheni on sairas ja tämä auri käy erityisesti hänen sairaan sydämessä päälle eikä meillä ole varaa hänen tarvitsemiinsa lääkkeisiin ja sydänleikkaukseen.

Vierailija
2087/3224 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

S Hawking pitää torstaina vuotuisen esitelmänsä jästitieteen nykytilasta. Voitte seurata suoraa lähetystä tällä sivulla. Hawkinghan teki vuosikymmeniä töitä naamioituneena pyörätuolissa istuvaksi fysiikantutkijaksi pitääkseen jästifyysikot harhateillä toinen toistaan sekavampien teorioiden keskellä jotta he eivät keksi taikuuden olemassaoloa. Lopulta Hawking pääsi hyvin ansaitulle eläkkeelle ja onkin viettänyt viime ajat laskettelemassa partnerinsa kanssa.

Vierailija
2088/3224 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se on yhä tabu, että Tylypahkassa joka vuositasolla on oppilaita, jotka on lajiteltu väärään tupaan vain siksi, että heidän vanhemansa ovat taikoneet lapseensa komennuskirouksen että lapsi päätyisi varmasti heidän mielestään oikeaan tupaan? Minä esimerkiksi olisin halunnut oikeasti Puuskupuhin tupaan ja olisin sopinut sinne hyvin mutta vanhempieni minuun langettaman komennuskirouksen vuoksi päädyin Luihuiseen josta kärsin koko kouluaikani ja valmistuin sieltä vuonna 1998 vain rimaa hipoen. Puuskupuhin tuvassa olisin ollut varmasti yksi vuosikurssini parhaista oppilaista koska olen erittäin taitava velho vaikka itse sen sanonkin. Väärässä tuvassa oleminen vain pilasivat mahdollisuuteni selvitä koulusta. Nyt minulla on ollut vaikeuksia saada töitä tämän asian vuoksi.

Vierailija
2089/3224 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen edennyt sukututkimuksessa 1600-luvulle ja kävi ilmi, että esiäitini on kotitontun jälkeläinen!!! Hänen isänsä oli mennyt naimisiin perheensä tontun kanssa. Miten selviän tästä karmeasta tilanteesta? Sisko, setä ja kaksi serkkuani on surkkeja, ja kuulemma mummoni oli tosi surkea taikoja. Tiedän muutaman sukulaisen lopettaneen koulun 5-luokan jälkeen, kun ei ollut tarpeeksi lahjoja S.U.P.E.R.-tasolle. Voiko tämä johtua kotitonttugeeneistä? Uskallanko hankkia omia lapsia ollenkaan?

Vierailija
2090/3224 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skandaali ministeriössä. Joukkoliikenneosaston johtajan sukulaiset töissä tylypahkan junassa ja kaikille heille maksetaan palkkaa koko vuodelta vaikka töitä on yhteensä vain parina päivänä joka vuosi. 

Vierailija
2091/3224 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sensaatiotutkimustulos. Ministeriön poikittaisiteteellisen tutkimusryhmän uuden tutkimuksen mukaan surkkius on parannettavissa noudattamalla sopivaa ruokavaliota.

Kyseinen ruokavalio koostuu likimain pelkästään pavuista, kaalista ja sipulista ja sitä on noudatettava kuukausia tarkalleen koska väärien asioiden syönti poistaa saavutetut taikavoimat samantien.

Ministeriöön voi ilmoittautua jos haluaa ottaa osaa laajempaan jatkotutkimukseen jonka perusteella kirjoitetaan yleisempi hoito-ohje. Parannusta ei kuitenkaan ole luvassa ennen kuin kuukausien päästä ruokavalion aloittamisen jälkeen ja kuten sanottua jos lipsuu vähänkin vääriin ruokiin niin aika alkaa alusta.

Osallistujille opetetaan aluksi ymmärrettävistä syistä kaasunvähennystaika. 

Vierailija
2092/3224 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäiskö joku hyvää vastataikaa jolla saa muutettua kurpitsan takaisin anopiksi. Ihan tuota kaverin puolesta kyselen ja aika äkkiä pitäisi tämä saada korjattua ennen kuin vaimo tulee takaisin kaupasta... siis kaverin vaimo... ahem.

Vierailija
2093/3224 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavat kurpitsajuhlat (eli halloweenit kuten jästit sitä kutsuvat). Tilattiin voldemort-imitaattori ja puolet vanhemmasta suvun väestä sai pas**halvauksen siinä kohtaa kun kaveri ilmiintyi yllättäen keskelle olohuonetta partnerinsa igorin kanssa. Oltiin kerätty vierailta taikasauvat talteen ennakolta ettei käy vahinkoja.

Jälkeenpäin ei tosiaan voi sanoa ettei juhlista puhuttu. Isomummikin suorapuheiseen tapaansa kertoi jälkeenpäin että vaarilla oli veri lähtenyt kiertämään säikähdyksen vuoksi niin vilkkaasti että illalla oli ensimmäistä kertaa 10 vuoteen... noh, voitte varmaan arvata. 

Vierailija
2094/3224 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kukaan varoittanut että puhpallerot jatkavat kasvamistaan vaikka ikuisesti? Tyttäremme muutti omilleen ja näemmä jätti puhpalleronsa huoneeseensa ullakolle. Nyt neljän vuoden päästä päätimme vihdoin ottaa huoneen omaan käyttöömme ja siellä oli yllättäen liki nelimetrinen puhpallero ovella vastassa. Eihän tuo mahdu ulos huoneesta hajottamatta seinää. Lisäyllätyksenä selvisi että nuo vanhemmiten syövät aivan mitä tahansa eli tuo on syönyt vuosien mittaan suuren osan huonekaluista ja tavaroista tuolta huoneesta. 

Vierailija
2095/3224 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sylky - eli samat yhteiset lait kotitontuille yhdistys aikoo haastaa jästimedioita oikeuteen kulttuurillisesta omimisesta ja kotitonttujen roolin yksinkertaistamisesta joulutonttujen rooliin. Ministeriö koittaa ylipuhua järjestön puuhahenkilöitä ja huomauttaa että rangaistukset ovat isot jos jästeille paljastaa taikamaailman asioita mutta neuvotteluissa ei tunnuta edistyvän. 

Vierailija
2096/3224 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylypahkan lajitteluhattu pitää kuulemma nykyään jästeille sijoituspodcastia ja kommentoi jästien talousuutisia twitterissä. Päivän profeetan haastattelussa hattu sanoi että yritysten menestyksen arvailu on paljon yksinkertaisempaa kuin yrittää lajitella jokainen oppilas hetkessä oikeaan tupaan.

Nykyään lajittelu on varsinkin haastavampaa kun jokainen vanhempi on kovin tarkka siitä että heidän lapsensa päätyy just sinne minne vanhempi olettaa eikä sinne minne lapsi parhaiten sopisi tai haluaisi. Joka lajittelun jälkeen tylypahkan kanslia tulvii vanhempien valituskirjeitä mutta lajittelusta ei voi edelleenkään valittaa eli se on lopullinen. 

Vierailija
2097/3224 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisareni lähti Tylypahkassa 14-vuotiaana Kiellettyyn Metsään vaikka minä yritin estellä. Vuosi oli 1976 ja minä olin silloin itse 11 ja juuri saapunut Tylypahkaan. Sen jälkeen hänestä ei ole kuultu mitään mutta yhä minä joskus mietin, että mitä hänelle tapahtui ja miksi hänen katoamistaan ei koskaan tutkittu kunnolla. Ja aivan erityisesti sitä, että miksi vanhemmat yhä syyttävät siskon teosta minua.

Vierailija
2098/3224 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisareni lähti Tylypahkassa 14-vuotiaana Kiellettyyn Metsään vaikka minä yritin estellä. Vuosi oli 1976 ja minä olin silloin itse 11 ja juuri saapunut Tylypahkaan. Sen jälkeen hänestä ei ole kuultu mitään mutta yhä minä joskus mietin, että mitä hänelle tapahtui ja miksi hänen katoamistaan ei koskaan tutkittu kunnolla. Ja aivan erityisesti sitä, että miksi vanhemmat yhä syyttävät siskon teosta minua.

Eksyin myös kouluaikana 80-luvun lopussa (ennen potterin aikaa) jälki-istunnossa kiellettyyn metsään. Harhailin aikani pimeässä ja lopulta saavuin tuntikausia ryteikön läpi tunkeuduttuani kauniin ja kirkasvetisen pienen järven rannalle. Järvessä oli keskellä pieni saari ja  saaressa pieni mökki ja laituri. Mökin ulkopuolella oli nuotio jonka lämmössä joku nainen keitteli jotain padassa.

Tuo nainen huomasi minut ja teki jonkun taian jolloin leijuin järven yli saarelle. Nainen kysyi että olenko koulun oppilas ja eksyksissä ja vastasin myöntävästi. Nainen tarjosi padastaan jotain juomaa ja sanoi että se lämmittää ja ravitsee. Join sen.

Nainen kertoi hieman itsestään eli hänkin oli ollut aikanaan oppilas ja eksynyt metsään ja lopulta päätynyt tänne järven rannalle keskelle metsää. Välittömän takaisinpaluun sijaan nainen oli päättänyt pitää pienen loman koulusta ja jäädä saarelle asumaan koska järvessä on kalaa ja muutenkin saarella on suojassa metsän vaarallisemmilta olioilta. Loma oli venähtänyt hieman pidemmäksi koska nainen asui siinä saaressa edelleen. Lopulta kävin niin uniseksi että nukahdin ja heräsin seuraavana aamuna kielletyn metsän laidasta Hagridin mökiltä.

Hagrid ei tunnustanut tietävänsä mistään naisesta tai edes järvistä kielletyssä metsässä mutta tutkimalla tylypahkan historiankirjoja selvisi että sielläkin on huhujen mukaan outoja taika-alueita ja jotkin paikat metsässä on ilmeisesti nähtävissä vain tietyissä olosuhteissa kuten tylypahkan tarvehuone.

Ilmeisesti järvellä on asunut nainen jo vuosisatoja ja edellisen kuollessa vanhuuteen alueen erikoinen taika kutsuu sinne lähistöltä uuden. Nainen tunnetaan englantilaisessa tarustossa nimellä "lady of the lake". 

Vierailija
2099/3224 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen  murheen murtama , mieheni on jästi ja pystyin tämän asian kanssa elämään, mutta nyt hän paljasti tuntevansa itsensä kotitontuksi ja uskovansa että  on mies kotitontun  kehossa. Tuolla se nukkuu kotitonttujen kanssa ja siivoaa, kuolen häpeästä enkä tahdo ketään meille  kylään . 

Vierailija
2100/3224 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumanklavita ja jumprahuiti sentään. Viime yönä aamuyöstä aitan seinän läpi täräytti joku jästiauto isolla metelillä. Aitasta kananrehusäkkien alta löytyi vanha jästien urheiluauto jossa oli mitä ihmeellisempiä lisälaitteita ja vilkkuvia valoja ruuvattuna katolle ja sisäpuolelle.

Autoa ajanut vanha jästiukkeli kysyi mikä vuosi ja mikä päivä niin kiihkeästi että arvelin että se oli lyönyt päänsä törmätessään seinän läpi. Aluksi se ei halunnut selvästikään kertoa mistä se oli tulossa ja miten se meidän seinän läpi onnistui ajamaan mutta lopulta se väitti tulleensa 100 vuoden päästä tulevaisuudesta vaikka oikeastaan se olikin kotoisin menneisyydestä ja matkalla vielä kauemmas menneisyyteen päästäkseen takaisin tulevaisuuteen, eli siis nykyiseen menneisyyteen mutta omalta kannaltaan tulevaisuuteen. Vähän sekavaa mutta näin se kertoi.

Se autonrohjo oli kuulemma aikakone ja olisi tarvinnut ison salamaniskun tai jotain sen tapaista jotta sillä voisi jatkaa matkaa. Totesin, kuten naapurin jästeille olen väittänyt että me elämme täysin ilman nykymukavuuksia ekologisista syistä joten meillä ei ole sähköä ollenkaan ja ukko vaikutti vähän pettyneeltä. 

Onko jästeillä tosiaan jo aikakoneita? Luulin että meikäläistenkin ajankääntäjät oli tuhoutuneet tai ainakin piilotettu huolella koska niistä ei ole kuin hankaluuksia. 

Liekö ollut sama valkohapsinen ukko joka vuosia sitten viritteli meidän (jästi)kylän pääkadulle ja kaupungintalon ukkosenjohdattimeen jotain johtoja hieman ennen myrskyistä yötä. Yöllä salama oli iskenyt siihen torniin ja tuhonnut kellon ja tiellä oli kuulemma vain mustat savuavat autonrenkaanjäljet muttei autoa missään, tai sitä ukkoa. Mistä ihmeestä sekin muka tiesi että salama iskee siihen torniin just sinä yönä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän