Lue keskustelun säännöt.
Kävittekö katsomassa Raisa Omaheimon näytelmän Läski-monologi? Kertokaa siitä. :)
31.10.2017 |
Harmittaa ihan vietävästi, etten itse tajunnut kyseistä näytelmää silloin, kun se pyöri. Kuulemma se on ollut katsojille todella vaikuttava. Moni on itkenytkin näytelmän alusta loppuun ja kokenut kyseisen näytelmän jopa hyvin terapeuttisena kokemuksena.
Pyydän, kertokaa minulle tuosta näytelmästä, jotka kävitte sen katsomassa. Mitä enemmän ja yksityiskohtaisemmin viitsitte, niin sitä iloisempi ja kiitollisempi olen. :)
Toivottavasti edes joku jaksaisi, pliis. <3
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Se oli todella vaikuttava näytelmämonologi, joka käsitteli ylipainoisten kokemaa häpeää yhden lihavan naisen henkilöhahmon kautta. Yksi tehokeino oli, että tämä monologin nainen oli alasti. Tämä lisäksi hahmon haavoittuvuutta entisestään. Kyseessä oli enimmäkseen ylipainoisten kokemia arkisia tilanteita, joissa heidät on saatettu häpeään tai heidän toimiaan, joita he itse häpeävät. Tilanteina oli esim. lääkärikäynti, jossa lääkäri huomauttaa ylipainosta ja toisessa tilanteessa monologin ylipainoinen nainen kertoi häpeästä, joka seurasi tilanteesta, jossa hän söi roskiksesta herkkua. Itkin monta kertaa näytelmän aikana. Todella kivulias ja vaikuttava näytelmä tällaiselle ylipainoiselle naishenkilölle.