Kuinka monta kertaa torkuttelit tänä aamuna?
Itse 8. Aivan mahdotonta lopettaa jos ei ole pakko herätä! Aina ajattelee että nyt on sitten vika torkku ja sitten kuitenkin vielä kerran jne :D
Kommentit (35)
Yhden ryhmä haun ja kaksi pipsa possua.
Ainakin 10. Rakastan torkuttelemista. Ei oo mitään niin nautinnollista kuin 5 minuutin lisäunet.
Vierailija kirjoitti:
En muista, mutta se euforinen tunne, mikä tulee kun vaipuu uudestaan uneen, on elämäni suurin ilo näin vanhemmiten. Toisaalta siihen liittyy myös vahva usko, että kun torkuttelee tarpeeksi, niin herää pirteänä. Ei se ole totta.
Voisit aloittaa torkuttelun jo yhden aikaan aamuyöllä niin saisit nauttia siitä vielä enemmän.
0 kertaa. Kellojen kääntö vaikuttaa aamuihin piristävästi.
En enää nykyisin torkuta kuin 3-4 kertaa, mutta ekan ja tokan torkun väli on 20-30 minuuttia, myöhempien 10 minuuttia. Keskimäärin 50 min torkun vielä ensimmäisestä herätyksestä siihen, että nousen sängystä. Elimistöni ei kerta kaikkiaan herää nopeammin.
Torkuttelu pitäisi kieltää kerrostaloissa. Se häiritsee naapureiden yöunia.
En yhtään. Vuosia sitten tein sitä jonkin verran mutta totesin turhaksi. Nykyisin nousen samantien kun olen saanut kellon sammutettua.
En ikinä torkuta, ja kello herättää 5.45. Menen tosin nukkumaan kymmeneltä viimeistään. Syön aamiaisen, juon kupin kahvia ja menen koiran kanssa lenkille - siinä viimeistään herää :)
Wallah! kirjoitti:
En ikinä torkuta, ja kello herättää 5.45. Menen tosin nukkumaan kymmeneltä viimeistään. Syön aamiaisen, juon kupin kahvia ja menen koiran kanssa lenkille - siinä viimeistään herää :)
Kaikki eivät toimi samalla tavalla. Jos nousen heti herättyäni ensimmäisen kerran, voi tulla oksennus.
Kolme. Ekalla kerralla nousin ylös ja kävin pyytämässä, että poika veisi koiran aamulenkille. Sen jälkeen nukahdin uudelleen, kunnes koira tuli aamulenkiltä innoissaan herättämään mut. Rapsutin koiraa hetken, käänsin kylkeäni ja jatkoin uniani. Kolmannen kerran heräsin itsekseni, katsoin kelloa ja päätin jatkaa vielä hetken aikaa uniani.
En kertaakaan, yleensä herään jo ennen kuin kello soi 7.30. Näin kellojen vekslauksen jälkeen tietty vielä aikaisemmin.
Vain kerran, mutta niin pitkään, että lapsi myöhästyi valitettavasti koulusta. Yöpöydän kello oli jäänyt uudelleenohjelmoimatta siirron jälkeen, ja katsoin, että onhan tässä vielä aikaa ja hups.
Muutaman kerran, vanhasta tottumuksesta. Todellisuudessa nyt talviaikaan siirtymisen vuoksi oli helpompaa herätä kuin vielä viime viikolla. Vaikka eipä minulla aamuisin muuta kiirettä ole nousta kuin lääkkeitä ottamaan.
Tavallaan kolme. Ekaan herätykseen en ilmeisesti herännyt
Vierailija kirjoitti:
Wallah! kirjoitti:
Kaikki eivät toimi samalla tavalla. Jos nousen heti herättyäni ensimmäisen kerran, voi tulla oksennus.
Mulla on tuo sama päiväunien kanssa - en pysty nukkumaan päikkäreitä, sillä herättyäni tosi kuvottava olo... Ymmärrän siis sinunkin tyyliäsi, toki. :)
En käytä herätyskelloa lainkaan, herään aina luonnollisesti sitten kun keho tuntee levänneensä tarpeeksi, yleensä siinä 9 aikoihin.
Tänään vain kerran, väli tosin taisi olla pari tuntia. Yleensä torkuttelen puoli tunti-kolme varttia. Ja kyllä, laitan aamuisin kellon herättämään hieman aikaisemmin kuin olisi tarve, ihan vain sen takia, että saisin torkuttaa. Pidän hitaasta heräämisestä ja olen huomannut, ettei se itselläni vaikuta pirteyteen mitenkään, vaikka en nousekaan heti, kun kello soi.
Heräsin 9.50. Miksi olisi torkutellut?
En muista, mutta se euforinen tunne, mikä tulee kun vaipuu uudestaan uneen, on elämäni suurin ilo näin vanhemmiten. Toisaalta siihen liittyy myös vahva usko, että kun torkuttelee tarpeeksi, niin herää pirteänä. Ei se ole totta.