Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää pitää kertakäyttöhanskoja töissä

Vierailija
31.10.2017 |

Oon lounasraflassa ja ohjeistus on pitää jatkuvasti käsineitä kun jos joutuukin koskemaan ruokaan! Hiostaa ja kädet haisee kumille jatkuvasti oon koittanut perustella omaa hanskattomuutta sillä et pesen kädet hyvin. Ei vaan riitä pomolle.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä juttu. Käsiä tosiaan tulee pestyä useammin ja paremmin kuin kumihanskoja.

Vierailija
2/18 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kumihanskat vaihdettiin nitriilikäsineisiin. Kädet ei haise mutta hikoilee samalla tavalla kuin ennenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuvillahanska alle.

Vierailija
4/18 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä niin, koska aina ei voi luottaa tupakoitsijoiden sun muiden epähygieenisten tapaan työskennellä. Käyn mielelläni raflassa, missä on hanskat käytössä.

Vierailija
5/18 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai niitä koko ajan käytetä? Vain silloin kun käsitellään ruokaa?

Joskus kyllä näkee kahviloissa, että samoilla hanskoilla painellaan kassakonetta ja seuraavaksi täytetään sämpylää. Yöks!

Vierailija
6/18 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältäkin ääni puuvillahanskoille. Ei olisi siivoustyöstä tullut yhtään mitään ilman niitä.

Vierailija
7/18 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja, ei niitä kuulu koko ajan pitää! Mitä hyötyä? Kyllä ihmiset voi olla helvetin tyhmiä!

Vierailija
8/18 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sä nyt vaihdat ne hanskat ja peset kädet, kun et koske ruokaan? Sekä käsiteltyäsi erillään pidettäviä ruoka-aineita? Muuten kaikki lika ympäristöstä siirtyy ruokaan. Vai säästetäänkö teillä hanskoissa (yök)?

Vierailija
9/18 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin kumihanskoista on luovuttava, jos yksikin työpaikalla on allerginen niille. Valitkaa latex-vapaat hanskat esim nitriili tai vinyyli, mutta puuterittomana, koska käsittelet elintarvikkeita. Toiseksi, minä olen latex-allerginen asiakas, enkä tahdo syödä mitään mihin on koskettu latex-käsineillä. Allergiani ei ole harvinainen. Moni hoitolalla työskentelevä, kuten minäkin,  on allergisoitunut näille! On aika kertoa työnantajallesi, että nykyään ei sovi käyttää latex-hanskoja.

Minusta on mukavaa pitää oikeanlaisia hanskoja. Rasvaan käsiäni muutaman kerran päivässä ja iho pysyy niissä hyvänä. Työnantaja voisi kustantaa myös käsivoiteen.

Vierailija
10/18 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kaupassa töissä ja kassalla aina kertakäyttöhanskat kädessä. Samoin kun puretaan hevituotteita tai paistopisteen kamoja.

Vierailija
11/18 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ruokaravintolassa töissä ja ei minua haittaa pitää käsineitä Musta se on hygieenistä ja tietenkin hanskat pitää vaihtaa tarpeeksi usein.

Vierailija
13/18 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai niitä koko ajan käytetä? Vain silloin kun käsitellään ruokaa?

Joskus kyllä näkee kahviloissa, että samoilla hanskoilla painellaan kassakonetta ja seuraavaksi täytetään sämpylää. Yöks!

Ei kuule kerkeä vaihtelemaan hanskoja ja valitettavasti minä suojaan omat kädet. Ois se kiva jos kerkeis pesemään kädet vaihtaa hanskat.

Vierailija
14/18 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskin teillä nyt sentään kumihanskoja on käytössä =)

Vierailija
15/18 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuskin teillä nyt sentään kumihanskoja on käytössä =)

Jotain kumia ne on. Mut en tarkemmin tiedä.

Vierailija
16/18 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan ehdottomasti puuvillakäsineitä hanskojen alle. Ärsyttää käsien hikoilu kumihanskoissa. Puuvillakäsineet myös suojaavat käsiä. Minulla kuivuu ja rohtuu kädet näin talviaikaan ja tulee aivan haavoja ja joskus ihottumaa. On pakko pitää puuvillakäsineitä.  Laitan kotona yöksikin jotain tuhtia rasvaa ja päälle puuvillakäsineet. 

Vierailija
17/18 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis kannattunut olla vähän ahkerampi koulussa, niin ei tarvis nyt kumihanskoja murehtia..

Vierailija
18/18 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on mukavaa pitää oikeanlaisia hanskoja. Rasvaan käsiäni muutaman kerran päivässä ja iho pysyy niissä hyvänä. Työnantaja voisi kustantaa myös käsivoiteen.

Sama homma.

Oikean kokoiset kertakäyttökäsineet ovat käytännössä huomaamattomat ja mukavat käsissä. Monesti näkee käytettävän liian isoja joilla töistä ei tule mitään.