Kävin sairaalassa katsomassa läheistäni ja näin enemmän miespuolisia sairaanhoitajia kuin naispuolisia?
Taitaa olla sairaanhoitaja aika yleinen ammatti miehilläkin. Hienoa!! :)
Kommentit (18)
Joo ja ehdottomasti miehiä vaan lisää alalle! Tervetuloa miehet! Älyttömän upea ammatti ja mieshoitajat ovat todella seksikkäitä!
Miehiä se ala kaipaakin ja paljon.
Tapahtui 90-luvun alkupuolella: poikani ja hieman häntä nuorempi tyttäreni ryhtyivät leikkimään hoitajaa ja lääkäriä. Heti oli täysin selvä roolijako: poika oli hoitaja ja tytär lääkäri. Sellaisen sukupuolijakautuman he olivat terveyskeskuksessa nähneet.
Ainahan niitä on ollu. Opiskelen amkissa tosin eri alaa, mutta sh:t on meiän kanssa samassa rakennuksessa ja kyllähän siellä niitä miesopiskelijoita näkyy useinkin.
Sairaanhoitaja on ihan normaali ammatti miehellä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyvää siinä on?
Mitä huonoa siinä muka on? Miksi ei olisi hyvä asia?
Ihan hyvä juttu. Oman kokemuksen mukaan mies hoitajat ja lääkärit ovat paljon empaattisimpia ja mukavempia kuin naiset. Välillä tuntuu, että jokaisessa naisessa asuu paha.
Kyllä ne miehet ovat edelleen selvästi vähemmistössä, paitsi ehkä mt-puolella. Toki mieshoitajien määrä on lisääntynyt, suurinosa on maahanmuuttajia, ainakin pk-seudulla. Olen itse keikkatöitä tekevä sh, eli tullut nähtyä aika monta osastoa. Vain kerran olen ollut vuorossa niin että kaikki vuoron muut hoitajat ovat miehiä.
Kävit ilmeisesti teholla, päivystyksessä tai muussa akuuttipuolella? Vuodeosastoilla (sisä-tai kir. ) miehiä on huomattavasti vähemmän. Jännä sinänsä, työ vuodeosastoilla on fyysisesti paljon rankempaa.
Miehiä on varmaankin myös anestesiahoitajina paljon. Olen kyllä ihan vuodeosastoillakin sairaalassa nähnyt monta kertaa. Ja ensihoitajissa toki paljon miehiä. Ihan samalla tavalla sitä nostelua tehdään sairaanhoitajanakin.
Mieshoitajia on enemmistö psykan puolella ja akuuttihoidossa, esim. Päivystyksessä. Lastenosastoilla ei lähes koskaan ole mieshoitajia
Mutta kysymys kuuluu: saako kukaan heistä pillua?
Miehiä ohjaa pillu aika paljon ja hakeudumme niille aloille joiden edustajana sitä saa.
Naiset on enemmistönä mitä hoitajiin tulee. Ihan tervetullutta että on mieshoitajiakin on nykyään alalla paljon. Opettajia myös saisi olla paljon enemmän mitä nyt on varsinkin peruskoulunopettajia.
Mulla on niin ristiriitainen kuva sairaanhoitajista.. Oon nähnyt niitä niin laidasta laitaan, siis osa on ihan oikeasti suoraan sanottuna aivan kamalia ja osa taas on aivan todella ihania ja empaattisia, ja sitten monet on tolta väliltä.
Itse ammatti on kyllä mielettömän hieno, mutta siinä täytyy olla oikea ihminen. Jos ala ei sovi sulle ja vihaat ihmisiä, niin miksi hakeudut hoitajaksi? Tai sama kysymys lääkäreille ja asiakaspalvelijoille. Olen nimittäin ihan oikeasti tavannut hoitajia, jotka kohtelevat kuin vihasivat ihmisiä. Osa sitten taas on aivan ihania. Esim. Sairaalassa vuodeosastolla olin potilaana ja siellä oli aivan valtavan ihania hoitajia, mieletön tsägä mulla!
Joo ihan normaalia sairaanhoitajan ammatti miehellä. Ja erittäin iso plussa onkin! Ottaisin sairaanhoitajamiehen oikein mielelläni jos mies olisi myös muuten mukava ja hyvä minulle.
Niin? Miehetkin tykkäävät auttaa ihmisiä? Miehiä on ollut sairaanhoitajina iät ja ajat. Hoitoala on molempien ala, esim. Myös ensihoitajat ovat sairaanhoitajia ja siellä on paljon miehiä.
Kätilö on poikkeus, mieskätilöt ovat aika harvassa.