Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten te, jotka saatte paljon huonoa palautetta töissä

Vierailija
29.10.2017 |

saatte pidettyä työmotivaation yllä ja mielen positiivisena?

Olen aloittanut uudessa työssä ja työyhteisössä, jossa puhutaan näemmä suoraan. On ollut todella paljon uuden opettelua ja olen ollut väsynyt. En varmaan ole tottunut saamaan huonoa palautetta, koska tuntuu niin pahalta nyt kuulla sitä omasta työstään. Ikävä juttu on se, että kun itseluottamukseni laskee, työn jälki on vieläkin huonompaa.

Nyt ole viikonlopun vatvonut perjantaina saamaani palautetta. Ihan täyttä paskaa oli kuulemma koko tuotokseni. Tämä oli yksittäisen ihmisen mielipide, mutta tuntui todella pahalta. Tiedän ettei työasioita pitäisi ottaa henkilökohtaisesti. Mutta miten se käytännössä tapahtuu. Pitääkö itsensä kylmettää pärjätäkseen työelämässä? Alanko itsekkin yhtä vittumaiseksi, tuleeko siitä parempi olo? Vai miten tästä kasaisin itseni huomiselle?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

saatte pidettyä työmotivaation yllä ja mielen positiivisena?

Olen aloittanut uudessa työssä ja työyhteisössä, jossa puhutaan näemmä suoraan. On ollut todella paljon uuden opettelua ja olen ollut väsynyt. En varmaan ole tottunut saamaan huonoa palautetta, koska tuntuu niin pahalta nyt kuulla sitä omasta työstään. Ikävä juttu on se, että kun itseluottamukseni laskee, työn jälki on vieläkin huonompaa.

Nyt ole viikonlopun vatvonut perjantaina saamaani palautetta. Ihan täyttä paskaa oli kuulemma koko tuotokseni. Tämä oli yksittäisen ihmisen mielipide, mutta tuntui todella pahalta. Tiedän ettei työasioita pitäisi ottaa henkilökohtaisesti. Mutta miten se käytännössä tapahtuu. Pitääkö itsensä kylmettää pärjätäkseen työelämässä? Alanko itsekkin yhtä vittumaiseksi, tuleeko siitä parempi olo? Vai miten tästä kasaisin itseni huomiselle?

oletko ravintola-alalla

Vierailija
2/19 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, 24 vuotta alalla niin siihen on jo paatunut. Olen totaalisen lahjaton töissäni, tiedän sen. Palaute on siis ihan reilua. Mutta ei se enää missään tunnu kun sitä on niin kauan saanut. Olen lähinnä ihmeissäni ja kiitollinen, ettei mua ole silti YT:issä potkittu ulos vaan palkka sen  kun juoksee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, 24 vuotta alalla niin siihen on jo paatunut. Olen totaalisen lahjaton töissäni, tiedän sen. Palaute on siis ihan reilua. Mutta ei se enää missään tunnu kun sitä on niin kauan saanut. Olen lähinnä ihmeissäni ja kiitollinen, ettei mua ole silti YT:issä potkittu ulos vaan palkka sen  kun juoksee.

Musta ei ois paatumaan. Ennen sitä vaihtaisin alaa.

Vierailija
4/19 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä voi kuin nöyränä kuunnella ja myönnellä jos palaute on aiheellista ja yrittää entistä kovemmin.

Onneksi ei juurikaan ole tullut negaa työsuoritteista viimeaikoina. Itse sitä on itselleen kovin kriitikko. Juuri tänään murehdin, kun huomasin vasta loppuvuorosta, että valitsemalla tilaukset hieman toisin, olisin tuottanut talolle noin 15 euroa enemmän puhdasta voittoa. Kyllä rassasi.

Vierailija
5/19 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen voimalla että voin irtisanoutua ensi vuonna

Vierailija
6/19 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sitä voi kuin nöyränä kuunnella ja myönnellä jos palaute on aiheellista ja yrittää entistä kovemmin.

Onneksi ei juurikaan ole tullut negaa työsuoritteista viimeaikoina. Itse sitä on itselleen kovin kriitikko. Juuri tänään murehdin, kun huomasin vasta loppuvuorosta, että valitsemalla tilaukset hieman toisin, olisin tuottanut talolle noin 15 euroa enemmän puhdasta voittoa. Kyllä rassasi.

15 €??? Jos nyt ei ihan konkurssin partaalla oleva pikkufirma ole kyseessä, niin et todellakaan ala tuon naurettavan pienen summan takia murehtimaan!

Toki kannattaa yrittää parastaan, mutta ajattele, että "olipa hyvä että huomasin, niin ensikerralla voin tehdä jutun vähän paremmin" äläkä että "voi kamala kun meni 15 € hukkaan!"

Vierailija
7/19 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiselle lyttääjälle kannattaa sanoa suoraan takaisin (kuitenkin ystävällisesti), että olet uusi ja jokainen joutuu aluksi opettelemaan, ennen kuin oppii. Ja voi myös pyytää neuvoja (ja pitääkin pyytää, jos ei tiedä/muista jotain) ja voi myös sanoa, että haukkuminen satuttaa/ei auta ketään, mutta ystävälliset neuvot ovat tervetulleita.

Vierailija
8/19 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kylmettää. Ikävät asiat kerrotaan jollekulle tai vaikka kirjoitetaan päiväkirjaan ja sitten niiden annetaan mennä. Huomenna on uusi päivä, uudet asiakkaat ja uudet työt. Ja tietenkin uudet haukkumiset. On tehtäviä, joissa p-aa sataa helposti niskaan ihan koko ajan, vaikka työn laatu olisi hyvä tai erinomainen. Silloin me vaan ajatellaan, että ollaan me vaan aika kovia tyyppejä. Meidän töissä ei moni pärjäisi. Tämä vaatii hyvää mielenterveyttä ja kykyä erottaa aiheellinen ja aiheeton palaute toisistaan sekä taitoa jättää asiattomuudet omaan arvoonsa.

Vierailija
9/19 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidatpa olla julkisella ja vielä päällikkö tasolla,siellä kun voi törttöillä miten huvittaa eikä kenkä viuhu

Vierailija
10/19 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta ei ois paatumaan. Ennen sitä vaihtaisin alaa.

Minä epäilen että olisin ihan yhtä onneton kaikissa muissakin töissä. Ja tässä nykyisessä sentään on kova palkka, joten aion pysyä täällä niin kauan kuin pitävät.

Vierailija
11/19 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sille haukkujalle vaikka etukäteen viesti, jossa kerrot, miten pahalta sinusta tuntuu ja että tahdot oppia paremmaksi, mutta että haukkuminen heikentää työtulostasi. Ihan ystävällisesti kahden kesken kannattaa aluksi yrittää selvittää tämä juttu. Jos ei selviä ja on vain paha olla, kannattaa jutella esimiehen kanssa, että hän osaisi sitten kannustaa sinua eteenpäin.

Vierailija
12/19 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidatpa olla julkisella ja vielä päällikkö tasolla,siellä kun voi törttöillä miten huvittaa eikä kenkä viuhu

It-alalla, kansainvälisessä isossa talossa... Luulen että saan vähän symppispisteitä siitä että olen nainen. Jos joku miespuolinen olisi yhtä huono, luultavasti olisi jo laitettu ulos. Mutta jotenkin naiselta se että on huono teknisisissä asioissa ymmärretään ja sallitaan, vaikka onkin teknisessä hommassa. 

Vierailija
13/19 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ala ilkeäksi. Se vahingoittaa vain itseäsi. Rajat toki kannattaa asettaa sille mitä on valmis ottamaan vastaan. Sinut on sinne töihin haluttu, joten tuskin voit olla mikään surkimus. Ole armollinen itsellesi, Tsemppiä!!

Vierailija
14/19 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa mitään palautetta. Se on kauheampaa.

Vierailija
15/19 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä? Itse olen aina ollut tyytyväinen että en saa palautetta. Se tarkoittanee että kaikki on ihan tytyyväisiä.

Vierailija
16/19 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä? Itse olen aina ollut tyytyväinen että en saa palautetta. Se tarkoittanee että kaikki on ihan tytyyväisiä.

Ei. Se tarkoittaa, että en kykene parempaan.

Vierailija
17/19 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman OT, mutta olen työssä, jossa saattaa käsikirjoitus muuttua useampaankin otteeseen ja muutoksia pitää tehdä usein ennen loppuhuipennusta. Palautetta siis tulee tämän tästä. Asiakkaita on eri maista, ja täytyy todeta, että ruotsalaiset osaavat tuon palautteen annon parhaiten. Kritiikkiä tulee, kuten kaikilta muiltakin, mutta he muistavat myös kehua niistä hyvistä asioista säännöllisesti, mitä taas useimmat muut eivät tee. Se kritiikkikin on paljon miellyttävämpi niellä, kun tulee kiitostakin. Muut yleensä pysyvät hiljaa, jos moitittavaa ei ole, mutta sitten jos jokin on pielessä, tulee ihan tuutin täydeltä. Siinä olisi sellainen asia, mistä toivoisi monen yrityksen (ja ihmisten yleisesti) ottavan mallia.

Itse asiaan, jos kritiikki on asiallista, niin ei sitä oikein muuten voi käsitellä kuin vain niellä se ja yrittää ottaa opiksi. Jos taas palautteen antaja on aivan taulapää sanavalinnoissaan, niin huomautan kyllä asiasta. Mikään ei oikeuta puhumaan törkeästi. Jos sittenkin vielä moinen toiminta jatkuu, niin mieluummin kyllä lähtisin kälppimään kuin kuuntelisin päivittäin lyttäämistä.

Vierailija
18/19 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen ketju. Mun eräs tuttavani sai uuden työpaikan ja ensimmäisenä päivänä sai palautetta tyyliin: "Säkö olet se uusi työntekijä, jota kukaan ei halunnut tänne?"

Hän vastasin: "Kyllä mut joku halusi, kun mut kerran on tähän tehtävään valittu."

Vierailija
19/19 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oliko henkilö asemassa, jossa hänen pitikin antaa palautetta vai oliko joku sivusta huutelija? Kuuluuko työhösi pyytää muiden ihmisten kommentit tuotoksiisi (lähinnä asiasisällöllisesti mutta jotkut kommentoivat myös asioita, jotka ei heille kuulu)? Oliko palaute aiheellista? Joillain työpaikoilla vaan on surkea ilmapiiri ja työntekijät lähinnä kyttäävät toistensa virheitä omaan työhön keskittymisen sijaan. Jos olet itse tyytyväinen työhösi ja esimiehesi tai asiakkaasi ei valita, niin marisijoiden jutut voi jättää omaan arvoonsa. Itse en oikein onnistu tässä "jätä jutut omaan arvoon" toiminnassa ja olen lähtenyt ikävästä työpaikasta. En katunut.