Millaisia ihmisiä besserwisserit ovat?
Millaisia tuntemasi tai tietämäsi besserwisserit ovat? Tai millaisia arvelet heidän olevan?
Kommentit (6)
Minä olen besserwisseri. Minä oikeasti tiedän paljon, tavalliseen ihmiseen verrattuna lähes kaikesta. Minä en myöskään besserwisseröi asioista, joista en tiedä. Mutta mun on vaikea ymmärtää, että muut ihmiset a) eivät valmiiksi tiedä, mitä minä tiedän vaan ihan viattomasti luulevat väärin ja b)että osa ihmisistä ei edes halua tietää. Luulen auttavani. Valitettavasti vain apua ei haluta.
Besserwisseriksi haukutaan aina sellaista henkilöä, jonka olemus koetaan uhkana.
Kun kerrot jostain asiasta mistä itse tiedät todella paljon esim. ammattiisi liittyvistä asioista niin besserwisser tulee sen jälkeen pätemään asiasta ja kertomaan omat mielipiteensä ja tietonsa ja yrittää tehdä sellaista vaikutelmaa, että tietäisi enemmän kuin sinä itse vaikka tämä kyseinen besserwisser ei olisi edes samassa ammatissa kanssasi.
Jos vaikka naisena puhut huulipunan sävyn valitsemisesta, besserwisser mies tietää heti tästäkin asiasta enemmän kuin sinä.
Jay kirjoitti:
Kun kerrot jostain asiasta mistä itse tiedät todella paljon esim. ammattiisi liittyvistä asioista niin besserwisser tulee sen jälkeen pätemään asiasta ja kertomaan omat mielipiteensä ja tietonsa ja yrittää tehdä sellaista vaikutelmaa, että tietäisi enemmän kuin sinä itse vaikka tämä kyseinen besserwisser ei olisi edes samassa ammatissa kanssasi.
Mikä sitten on ihminen joka vain tietää järkyttävän paljon eri asioista, mutta ei ole tuollainen bessewisser?
Henkilö joka ei oikeasti tiedä mitään vaan haluaa vain päteä "tiedoillaan". Tai sitten sellaisia jotka pätevät puhumalla joko itsestäänselvyyksiä tai omia mielipiteitään pitäen niitä hyvinkin laadukkaina faktoina jotka muille pitää erikseen opettaa.