Miten usein otatte vapaata töistä ja väitätte että lapsi sairastaa?
Tiedän että tätä tapahtuu paljon, sillä kukaan ei tarkasta. On aika yleistä että naiset ovat 3-4 päivänä kuukaudesta "hoitamassa kipeää lasta kotona".
NIIN VARMAAN JOO!
Kommentit (7)
En koskaan. Päinvastoin, harvoin olen poissa vaikka lapset oikeasti sairastaa. Meidän 2- ja 5-vuotiailla on ollut elokuussa saakka keskimäärin 5 sairaspäivää kuukaudessa/ lapsi, mutta itse en ole ollut yhtään poissa töistä vaikka toki oikeus olisi. Mies on ollut tai mummot on tulleet hoitamaan.
Kyllä se sairastaminen etenkin päiväkoti-ikäisillä on aivan tavallista.
T. lastenhoitaja
Joskus kun on paha migreeni niin sanon että lapsi on sairas. Työpaikalla on muutamia semmoisia joilla jokainen pieni päänsärky on rampauttava migreeni ja pitää saada viikko sairaslomaa sen takia, niin jotenkin hävettää sanoa jos itsellä on.
Ex työpaikassa kaks perheellistä, jotka oli sen 3pv/3kk tasasen varmasti saikulla. Joko kersat tai itte.
Mun vastaus sinkkuna oli, että otin 3x 3pv vuojessa, niin pysy homma ees jotenki balanssissa. Siis toisten röstihommat meni sillon suht tasan.
Mikä minä olisin tekemään aina toisten työt vaan sen takia, että Ville-Elviiran nuha ne mun selkään kaatais? Eihän Ville-Elviira edes ole mun kyhäämä.
Transsukupuolisilla naisilla ei oke menkkoja! Cis-oletus!!!
Meillä pitää olla todistus lapsen sairaudesta.
En koskaan. Ja työni on sellaista, että sitä ei kukaan tee kun olen pois, vaan omaan nilkkaan kolahtaa jos on tekemättä. Jos lapsi on sairas eikä häntä voi jättää kenenkään muun hoiviin, teen töitä kotona.
Ja se on sairaan lapsen hoidon järjestämiseksi tarkoitettu vapaa, ei hoitamiseksi.
Minulla on yksi ystävä, joka jätätti lapsen kotiin jos vähänkään aivasti tai niiskutti, varmuuden vuoksi. Ja toki itse sitten "hoiti" tuota "sairasta" lasta kotona useamman päivän. Ja sitten "sairastuikin" toinen lapsi jne. Nooh, hänellä ei enää töitä olekaan. Ja lapsetkin niin isoja ettei saa jäädä kotiin heidän vuokseen.
En koskaan. Firma maksaa lastenhoitajan jos tarvii, tulee halvemmaksi maksaa sille, kuin minun tuuraajalle.