Mikä on pisin aika jonka olet ollut työttömänä?
Itseäni alkaa ahdistamaan kun valmistuin viime keväänä ja edelleen olen vailla kokoaikatyötä.. Keikkahommia on ehkä pari-neljä krt kuussa mutta muuta ei ole :(
Kommentit (12)
2 kk. Jo sen aikana te-toimiston virkailijat teki selväksi, kuinka alhaista kastia olen.
3kk kesällä -97 kun olin juuri valmistunut. Tosin tuosta ajasta oli 2kk kurssilla ja työllistyin kesken kurssiin siihen yritykseen johon olin hankkinut kurssiin kuuluvan harjoittelupaikan.
Tulee nyt 3 vuotta täyteen ja ihan hyvin pärjään. Ensin sain ansiosidonnaista about 1800 käteen kk ja sit kun se loppuia siirryin toimeentulotukeen. Kesät Suomessa ja talvet Thaimaassa. Elätän itteeni nettipokerin kautta.
- Mies 34v
1kk omasta toiveesta kahden työn välillä v 98.
Ikää nyt 57v
Riippuu miten työttömyys lasketaan. Olen ollut pisimmillään työtön 1v 4kk, joskin jotain sijaiskeikkaa tein silloinkib satunnaisesti.
Sovellutulla päivärahalla olen sen sijaan ollut kaksi vuotta putkeen osa-aikatyön ohella.
Ei päivääkään 38 ikävuoden aikana. Vielä ehtii. Töissä olen ollut 11 vuotta.
Olen ollut vain kerran työttömänä, kun 1990-luvun lama kaatoi silloisen työpaikkani. Työttömyyttä kesti kolme kuukautta, sitten onnistuin löytämään uuden työn.
Muuten olen ollut äärettömän onnekas ja ollut töissä siitä pitäen, kun 25-vuotiaana valmistuin (tai itse asiassa kaikki lukion ja yliopiston loma-ajat jo sitä ennen). Nyt olen 61 ja eläke häämöttää neljän vuoden päässä.
Pidän peukkuja ap, että pian löydät jotakin! Älä menetä uskoasi itsekään!
En päivääkään.. Ikä 30 v ja 17 vuotiaasta tehty töitä. Työpaikka on kyllä vaihtunut muutamaan otteeseen.
2 vuotta yli 20 vuoden työuran jälkeen. Itseasiassa opiskelin työttömänä tutkinnon loppuun salaa te-keskukselta ja sain valmistumisen jälkeen valita kolmesta työpaikasta.
Olen ollut pisimpään työttömänä ehkä vähän alle 2vuotta, jolloin kuitenkin tein vapaaehtoistyötä useampana päivänä viikossa.
10 vuotta, eka työpaikka tulikin sitten vasta 28v ikäsenä. Se kesti 3kk.Nykyään päällä 6v kestänyt työttömyys (46v). Kaiken kaikkiaan tullut tehtyä ehkä 3v duunia koko elämän aikana. Eli joo ei ole itseisarvo olla palvelemassa muita.