Huolestuttaa luottotiedottomien määrä
Vakuutusalalla työskennellessä törmään tähän päivittäin. Huolestuttaa, kuinka moni onkaan menettänyt luottotiedot.
Näitä on ihan kaikissa ikäryhmissä -paljon. Monella on talo, vene, huvila.. mutta kun ollaan vakuuttamassa uutta autoa, tulee tieto, ettei luotot ole kunnossa.
Miten näin käy? Itse en, tietääkseni, tunne kuon yhden nuoren pojan, joka otti vippejä.. Mutta kun näitä on kaikissa sosiaaliluokissa.
Kommentit (2)
Ihmetyttää miten jollakin voi talouden hoitaminen olla niin vaikeaa. Jos ei lasketa tilanteita joissa tapahtuu jokin todella iso romahdus elämässä johon et voi itse vaikuttaa, vaikka olisitkin varautunut.
Eli lähinnä ne ihmiset jotka eivät yhtään suunnittele talouttaan, ostavat mitä sattuu mihin hintaan tahansa ja yllättyvät kun omaan elintasoon ei olekaan varaa vaan laskut pitääkin maksaa. En ole itse mikää luomakunnan kruunu, mutta minulle talouden hoitaminen on ollut todella helppoa vaikkei ylimääräistä jääkään alhaisesta palkkatasosta johtuen.
Naurettavan halpa raha ja luotonsaannin vaivattomuus ovat monelle liian suuri houkutus. Oma talous vedetään niin tiukalle, että pieninkin ikävä yllätys riittää ongelmien alkamiseen.