Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielestäni kirpputorilta vaatteita ostava äiti on huono äiti

Vierailija
28.10.2017 |

Kuka edes viitsii ostaa lapselleen järkyttävän rumia vaatteita ja huonokuntoisia? Tänään joku mamma osteli ilmeisesti lapselleen vaatteita. Puolet niistä näytti todella huonokuntoisilta. Miksi ostaa rikkinäisiä vaatteita kun kaupastakin saa ehjiä ja hyviäkin vaatteita?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ikinä pystyis pistämään päälleni tuntemattoman ihmisen käyttämiä vaatteita :/ En kyllä tutunkaan ihmisen. Jossain H&M:ssä ei kuteet uutena paljoa maksa, mielummin ostan sieltä.

Vierailija
2/39 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huonokuntoisten vaatteiden ostaminen onkin typerää mutta kirpparilla on valtavasti hyväkuntoisia, uudenveroisia ja jopa uusia vaatteita myynnissä varsinkin lapsille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta H&M:stä vaatteita osteleva äiti on huono äiti.

Vierailija
4/39 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ootte huonoja äitejä, jotka kotkotatte täällä ja kyttäätte toisten tekemisiä.

Vierailija
5/39 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kateellinen. Kun ei jaksa hoitaa lasta, voi paikata kulisseja merkkivaatteilla. Hyvässä hoidossa tietää, ettei vaatteet vaikuta hyvinvointiin kuin lämpimyytensä ja puhtauden osalta.

Vierailija
6/39 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi terve mikä kyylä olet!!!!!!

Vierailija
7/39 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ikinä pystyis pistämään päälleni tuntemattoman ihmisen käyttämiä vaatteita :/ En kyllä tutunkaan ihmisen. Jossain H&M:ssä ei kuteet uutena paljoa maksa, mielummin ostan sieltä.

Osta sinä sitten niitä valmiiksi kieroja t-paitoja joista  saumat ovatjo uutena rikki.

Vierailija
8/39 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kas...me taas olemme löytäneet kirppareilta vain hyviä vaatteita. Ihan merkkivaatteita, ja halvalla. Jättää ne huonot ja kuluneet sinne.

Vierailija
9/39 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep! Köyhät kyykkyyn ja kerta käyttö kulttuuri kunniaan!

Vierailija
10/39 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Ihan liian läpinäkyvä provo.

Vierailija
11/39 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tolla asenteellasi tuhoat maapallon lastesi alta. Meillä on kirpparivaatteissa niin lapset kuin vanhemmatkin.

Vierailija
12/39 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys kuuluu mitä ap itse tekee kirpputorilla.

Vierailija
13/39 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka edes viitsii ostaa lapselleen järkyttävän rumia vaatteita ja huonokuntoisia? Tänään joku mamma osteli ilmeisesti lapselleen vaatteita. Puolet niistä näytti todella huonokuntoisilta. Miksi ostaa rikkinäisiä vaatteita kun kaupastakin saa ehjiä ja hyviäkin vaatteita?

Öö... Ekologiset, taloudelliset ja kasvatukselliset syyt noin aluksi? Juuri tänään kirppislöytöinä pojalle lähes käyttämättömiä toppavaatteita+ luistimet. Olisi mielestäni järjen köyhyyttä ostaa huomattavasti kalliimmalla uutena, kiroilla jos saa rikottua uudet merkki housut ja heittää hyväkuntoisena roskiin, kun ovat pieniä n. 3 kk päästä.

Vierailija
14/39 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi mielestäni järjen köyhyyttä ostaa huomattavasti kalliimmalla uutena,

Sinä hyödyt siitä, että joku ostaa uutena ja vie kirppikselle vähän käytettynä. Ja sitten nimittelet häntä puhuen järjen köyhyydestä. Hieno asenne.

Vierailija
15/39 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt minun tekee mieli lähteä kirpparille ihan vain vittuillakseni.

T.av-palstan vakiotrollaaja

Vierailija
16/39 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ostanut kirppareilta laadukkaita vaatteita lapselleni.

Vierailija
17/39 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostam kirpparilta sen takia että haluan vähentää lapsen kemikaalikuormaa. Uudet vaatteet on merkittävä kemikaalien lähde. Uudet vaatteet tietty pesen ennen käyttöä, mutta kyllä käytetty on silti aina paljon parempi. Ja ekologisuus on toinen syy.

Vierailija
18/39 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö... Ekologiset, taloudelliset ja kasvatukselliset syyt noin aluksi? Juuri tänään kirppislöytöinä pojalle lähes käyttämättömiä toppavaatteita+ luistimet. Olisi mielestäni järjen köyhyyttä ostaa huomattavasti kalliimmalla uutena, kiroilla jos saa rikottua uudet merkki housut ja heittää hyväkuntoisena roskiin, kun ovat pieniä n. 3 kk päästä.

Mistähän ne vaatteet menee sinne kirpparille, jos uusien kanssa saa kiroilla kun menevät heti rikki ja ne heitetään roskiin?

Vierailija
19/39 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö laitteesta nimeltään pyykinpesukone? Sillä saat ne toisen päällä olleet vaatteet pestyä puhtaiksi. (Myös niitä pesukoneita saa käytettynä, jos rahasi vähissä vaateshoppailun jälkeen. Ja jos se käytetty pesukonekin ällöttää, pyöräytä kierros kloriten kanssa.)

Vierailija
20/39 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut kirpparilta omat vaatteeni, osan miehen vaatteista ja lasten vaatteita säännöllisesti. Kemikaalikuorma vähenee ja on osaltaan vaikuttamassa siihen, ettei tee samanlaista kasaa tekstiilijätettä (suurin jätelaji) kuin muut suomalaiset. Vaatetehtaiden työntekijät ovat usein myös alipalkattuja, vaarallissisa olosuhteissa työskenteleviä. En halua ostaa uutena kaukoidässä vaatteitaan tekevien brändien vaatteita.

Olen korkeakoulutettu ja hyvässä työssä, mutta edelliset asiat on niin tärkeitä itselleni, että suosin kirppareita vaikka lompakkokin kestäisi. Kirppareilla on myös ihan kivaa :)