Mitä vastaatte kysymykseen: missä oot töissä?
Tuli mieleen viime viikolla, kun puolituttu tuli viereen istumaan bussissa ja kysyi, missä olen töissä.
Sanoin kaupunginosan. Mutta tarkoitti ehkä työpaikkaa eli olen vaikka Kelassa.
Kommentit (20)
Jos hän olisi kysynyt kaupunginosaa, hän olisi kysynyt "Missä päin olet töissä?".
Kun menee krapulaisena töihin, ja joku kysyy että missäs olit eilen illalla, niin siihen kuuluu vastata: Humalassa!
En ainakaan vastaa niin kuin sä, assperger.
Vastaan aina "yhdellä pienemmällä konepajalla", Jos kysyjä haluaa tietää tarkemmin, niin kysyy yleensä. Monesti tuo riittää.
Minä vastaisin tuollaisiin uteluihin, että: "Ei kuulu sinulle, pidä huolta omista asioistasi", niin kuin kunnon suomalaisen kuuluu.
Jos joku tuota kysyisi niin sanoisin vain totuuden, etten käy töissä vaan opiskelen.
"Yhessä firmassa" tai "toimistohommissa".
Niin kuin olenkin, mutta sen tarkemmin ei työnantajani tai toimenkuvani kuulu puolitutuille.
Vierailija kirjoitti:
En ole assperger, enkä edes asperger.
Veikkaan, että kysyjä halusi tietää työpaikkani, mutta luistin kysymyksestä vain mainitsemalla bussireitin varrella olevan kaupunginosan.
Totuus sinänsä. Minusta puolitutulta hieman tungetteleva kysymys, missä olen töissä.
-ap
Yhdessä pikkufirmassa.
Jos haluan kertoa tarkemmin jatkan että tehdään tuotesuunnittelua.
Lisää voi sitten kysyä jos kiinnostaa enempi.
Miksi joillekin on niin vaikeaa kertoa mitä tekee työkseen? Itsehän olet työpaikkasi tai alasi valinnut, mitä sitä häpeilemään? En ymmärrä. Itse kerron totta kai rehellisesti missä työskentelen ja mitä työnkuvaani kuuluu.
Ai nyt työpaikkakin on tungettelevaa? :D Apua. No se sää on varmaan ainoa mistä saa keskustella nykyään. Suomalaiset on ankeeta porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole assperger, enkä edes asperger.
Veikkaan, että kysyjä halusi tietää työpaikkani, mutta luistin kysymyksestä vain mainitsemalla bussireitin varrella olevan kaupunginosan.
Totuus sinänsä. Minusta puolitutulta hieman tungetteleva kysymys, missä olen töissä.
-ap
Kelassa oot. Ymmärrän että hävettää tosi paljon.
"Missä olet töissä" on keskustelun avaus, johon voi vastata mielensä mukaan vastata "Helsingissä", "Lassila ja Tikanojalla" tai "sairaalassa"? Riippuen minkä verran haluaa itsestään kertoa ja mihin suuntaan haluaa keskustelun lähtevän.
Itse ymmärtäisin tuon lähinnä työpaikan nimen kysymisenä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi joillekin on niin vaikeaa kertoa mitä tekee työkseen? Itsehän olet työpaikkasi tai alasi valinnut, mitä sitä häpeilemään? En ymmärrä. Itse kerron totta kai rehellisesti missä työskentelen ja mitä työnkuvaani kuuluu.
Työpaikka kysymys voi olla kiusallinen jos on vaikka vasta saanut potkut eikä ole löytänyt uutta työtä.
Jos tähänkin joutuu av:lta kysymään apuja, tuskin voi olla kovin ihmeellisessä uraputkessa.
Veikkaan et puolituttu oli joku, jolle ap on vuosia sitten rehvakkaasti esittänyt olevansa näinä aikoina pörssiyhtiön johdossa/maailman lavoja kiertävä rock-muusikko -ja vituttaahan se nyt oikeesti kertoa, et käy nyppimässä rikkaruohoja jonkun poltiikon avustajan siskonpojan perseestä. Miten senkin nyt kauniisti sitten esittäisi?
Vierailija kirjoitti:
Siis mistä sinä tuon häpeilemisen keksit? :D En mä ainakaan työtäni häpeä, päinvastoin, olen ihan hyvissä hommissa ja tiedän sen itsekin. Haluan pitää pois elämästäni kateelliset ja pahantahtoiset ihmiset ja muun yhdentekevän porukan. Enkä jaa heille itsestäni mieluiten mitään. Kuten sitä tarkkaa työpaikkaani.
Vierailija kirjoitti:
Jos tähänkin joutuu av:lta kysymään apuja, tuskin voi olla kovin ihmeellisessä uraputkessa.
Veikkaan et puolituttu oli joku, jolle ap on vuosia sitten rehvakkaasti esittänyt olevansa näinä aikoina pörssiyhtiön johdossa/maailman lavoja kiertävä rock-muusikko -ja vituttaahan se nyt oikeesti kertoa, et käy nyppimässä rikkaruohoja jonkun poltiikon avustajan siskonpojan perseestä. Miten senkin nyt kauniisti sitten esittäisi?
Saattaahan se olla näinkin, kun ei aapeetä tunneta. Minusta aloituksessa on ihan hyvä kysymys. Läheiseni tietävät, missä olen työssä. Jos satunnainen ihminen menneisyydestä, joka istahtaa bussissa viereeni, kysyisi tuollaista niin en ole varma mitä vastaisin.
Vierailija kirjoitti:
Minä vastaan että en ole töissä vaan elän vuokratuloillani ja työkseni hoidan noita vuokratilojani ja niiden vuokrasopimuksia, laskentaa ja verotusta.
Montako asuntoa/liikehuoneistoa sinulla on? Onko niistä vielä velkaa? Ollaan miehen kanssa mietitty paljonko niitä pitäisi olla, että voisi jättää päivätyöt. Kiinnostaisi kuulla osutiinko arvailussa edes lähelle oikeaa määrää.
Minä vastaan että en ole töissä vaan elän vuokratuloillani ja työkseni hoidan noita vuokratilojani ja niiden vuokrasopimuksia, laskentaa ja verotusta.