Miten laskea liian korkeaa sykettä ja lisälyöntejä?
Lampsin kohts apteekkiin hakemaan määrätyt betasalpaajat, mutta voinko jotenkin omilla toimillani vaikuttaa ko. asiaan?
Kommentit (12)
Sykkeen voit laskea laittamalla sormet ranteelle ja laskemalla kuinka monta kertaa sykähtää minuutissa. Lisälyönnit laskee lääkäri esimerkiksi EKG-nauhalta.
Itsellä käytössä Propral (leposyke ~100). Jos lisälyönnit ovat haitaksi ja syntyvät rakenteellisesta poikkeavuudesta niin voivat sairaalassa hoitaa tuon aiheuttajan pois. Omasta pumpusta katkaisivat aikoja sitten ylimääräiset johtoradat jotka aiheuttivat häiriöitä. Täysin häiriötön ei ole syke vieläkään, mutta rankimmat rytmihäiriökohtaukset jäivät sille tielleen.
Liikunta auttaa kehittämään sydänlihasta. Jotkut ovat myös sitä mieltä että kahvi pois, mutta en ole huomannut siitä erityistä haittaa. Säännöllinen elämänrytmi on hyvästä.
Vierailija kirjoitti:
Sykkeen voit laskea laittamalla sormet ranteelle ja laskemalla kuinka monta kertaa sykähtää minuutissa. Lisälyönnit laskee lääkäri esimerkiksi EKG-nauhalta.
Hiih.. kiitos. Muotoilin ehkä väärin--- tarkoitin, miten alentaa liian korkeaa sykettä omilla toiminnoilla ja valinnoilla? Esim. Löysin, että kahvi pois?
Ap
Liikuntaahan pitää lisätä eikä levät kuten joku tossa mainitsi. Stressi pois jos saa sekä kahvi. Käytin itse kofeiinitonta kahvia, se auttoi mutta siirryin tavalliseen. Ja ehdottomasti Magnesiumia osta, sekin on auttanut paljon. Leposyke on vain joillain korkea vaikka jaksaa urheillakkin, joskus se on taas todella matalalla.
Kai se on se kuntoliikunta ja stressin vähentäminen. Painon pudotus ja kolesterolin alennus.
Olisi kiva kuulla menestystarinoita asiasta. Itse en halua verenpainelääkkeitä,mutta meinaa välillä usko loppua ton kuntoilun ja terveellisten elämäntapojen kanssa..enkä ole edes kovin lihava
Itselläni normaalisti todella matala leposyke, mutta nyt kortisonikuuri päällä joka kuulemma on syyllinen tähän korkeaan sykkeeseen ja lusälyönteihin.
Ap
Jännitystilat ja pelko pois, nämä kaksi nostavat pulssia ja aiheuttavat rytmihäiriöitä.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni normaalisti todella matala leposyke, mutta nyt kortisonikuuri päällä joka kuulemma on syyllinen tähän korkeaan sykkeeseen ja lusälyönteihin.
No miksi kyselet täälllä sitten, jos itse tiedät vastauksen?!?
Minulle suositeltiin lepoa, ei liikuntaa.Hoitotasapaino huono. Liikunnan lisääminen ei auta, jos vika on korjattavissa muilla toimenpiteillä. Minua auttaa lepo ja rentoutuminen.En siis lisää liikuntaa.
[quote
No miksi kyselet täälllä sitten, jos itse tiedät vastauksen?!?
[/quote]
Lääkkeet ottamatta??
Stressin vähentäminen ja enemmän unta ja lisää myös veden juontia. Tupakan polttamisen ja alkoholin käytön lopettaminen. Liikuntaa kannattaa harrastaa mutta mieluummin rauhallista kuin jotain hikirääkkijumppaa. Eli kävelemään/hölkkäämään metsään, maaseudulle, meren rannalle, keskustaan ihmisvilinään, mikä sua nyt rentouttaakaan.
Ihan tämmösillä pienillä toimenpiteillä voi helpottaa elämäänsä! Toki jos sun glukokortikoidi-hoito aiheuttaa noi oireet nii ehkä riittää että lääkitys lopetetaan/muutetaan. Mutta kenelle tahansa on hyväks noi edellä mainitut paitsi veden juonti jos juo jo tarpeeks.
Itse sain lääkityksen tiheään sykkeeseen. Kyllä sykkeeseen voi vaikuttaa, rentoutumalla, välttämällä stressiä ja kiihkeää elämäntyyliä. LEPO ON PARAS LÄÄKE.