Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisen syytteen saa henkilö joka levittää oletettua sairautta jostain ihmisestä

Vierailija
26.10.2017 |

Rikos?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis levittää keksittyä huhua jonkun sairaudesta? Kunnianloukkaus. 

Jos levittää paikkansapitävää tietoa jonkun sairaudesta, silloin kyseessä voi olla yksityiselämää koskevan tiedon levittäminen. 

Vierailija
2/12 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita se korkki kiinni ja mene nukkumaan.

Vastaus kysymykseesi voi olla kunnianloukkaus, mutta vain poliisi voi ottaa asian esitutkintaan ja syyttäjä sitten päättää täyttyykö rikoksen tunnusmerkistö eikä av-palstan mielipide vaikuta siihen yhtään.

Hyvää yötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauden levittäminen on pahoinpitely. Oletetun sairauden levittäminen olisi siten pahoinpitelyn yritys.

Vierailija
4/12 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule mitään rangaistusta. Nimimerkillä kokemusta on uhrin asemasta. Ja kyseessä ei ole mikään tarttuva sairaus, vaan facebookissa julkinen päivitys, jossa minun kerrottiin olevan hoidossa vahvasti lääkittynä itsemurhayrityksen jälkeen. Tätä ei todellakaan ole tapahtunut, enkä ole koskaan edes kyseisen kirjoittajan kanssa jutellut. Hän on ilmeisen kajahtanut itse ja tullut elämääni seurustelemalla narkomaaniexäni kanssa.

Vierailija
5/12 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, jos tosissaan levitellään oikeasti perätöntä sairautta. :´-(

Mutta kannattaa kuitenkin syvällä sisimmässään ja oikeasti rehellisenä itselleen tarkastella, voisiko tässä olla sittenkin jotain perää...?

(Mä veikkaan myös, että tässä aloituksessa on alkoholismi kyseessä...)

Vierailija
6/12 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerro nyt enemmän meille! Minkä sairauden tää henkilö väittää sulla olevan? Ja millä perustein?

Keille se on sitä levitellyt? Mistä se on saanut sellaista päähänsä?

Vierailija
7/12 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka henkilö on kyseessä? Onko hän sinulle jotain sukua? Jos on, mitä? Vai onko hän esim. työkaveri/esimies?

Onko hän huolissaan sinusta? Vai ihan ilkeissä mielin levittelee juttuja?

Vierailija
8/12 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on totta niin kunnianloukkaus,jos tarttuvaa sukupuolitautia ei ole.

Vierailija
9/12 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku haukkuu jotakuta netissä narsistiksi?

Vierailija
10/12 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän miten sairauksia levitetään, esim. yskimällä, mutta miten oletettu sairaus leviää?

Vierailija
11/12 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä epäonnistuneita iskuyrityksiä jotkut naikkoset yrittävät kostaa levittämällä kunnianloukkauksen, yms. Tapaisia juttuja.

Vierailija
12/12 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa kyllä ihan pari kertaa miettiä, mistä asiasta kannattaa lähteä kenestäkään tekemään rikosilmoitusta.  Juttu voi myös yhtä hyvin päättyä niin jos käräjille etenee, että juodut itse maksumieheksi (maksamaan oikeudenkäyntikulut tms).  Muutenkin on pitkä prosessi, koska tuollaiset on niitä vähiten kiireellisiä ja poliisille/syyttäjälle vähäpätöisiä ja turhaa aikaa ja resursseja vievä hommia. Kiva tuollaisia on sitten vuoden parin päästä vielä vatvoa, hyvä jos edes muistaa koko asiaa enää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän