Käsi sököksi kättelyllä
Olin syntymäpäiväjuhlissa. Kaikki tulijat kättelivät paikallaolijat. Eräs mies puristi käteni kirjaimellisesti kasaan. Kipu oli aivan kamala, sain vaivoin pidätettyä huudon.
Keskisormen, nimettömän ja pikkusormen rystysiä ja niiden välejä pakotti noin viikon. Nyt syntymäpäivistä on kulunut noin kaksi kuukautta, mutta käsi on edelleen arka ja siihen koskee kovemman rasituksen jälkeen.
En ole mennyt lääkäriin, jotenkin on mennyt usko terveysaseman lääkäreihin. Kesällä siellä voi käydä, kun nuoret sijaislääkärit ovat ihan oikeasti kiinnostuneita potilaista, mutta en viitsi mennä kuulemaan vanhan ja leipääntyneen lääkärin käskyä syödä Buranaa. Olisin iloinen, jos joku keksii, mikä kädessä voi olla ja mitä kannattaa tehdä.
Kommentit (2)
Olen 51-vuotias. Alkaako nuo luut jo pehmetä, että maatuvat nopeasti kun aika joutuu? Edelleenkin on käsi kipeä. Ei ole diagnosoitu nivelreumaa eikä myöskään osteoporoosia. Ei ole kyllä tutkittukaan. Olen eläkkeellä, joten eivät ehkä kovin innokkasti lähde tutkimaankaan.
Minkä ikäinen olet, ap? Onko sinulla mahdollisesti vielä diagnosoimatonta osteoporoosia tai nivelreumaa?
Moukkamaista kyllä ko. mieheltä, ettei lainkaan osaa kontrolloida omaa puristusvoimaansa tervehtiessä - eli olisitpa mieluummin vain huutanut ääneen kätellessä, niin olisi edes mies ottanut opikseen :/