Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Löysin kaapin uumenista yli 10 vuotta vanhan talvitakkini, aion käyttää sitä tänäkin talvena!

Vierailija
25.10.2017 |

On kulunut vuosia viime talvesta, jona käytin takkia. Laitoin sen nyt pesuun ja otan sitten käyttöön. Huomaan vuosi vuodelta tarvitsevani vähemmän uusia vaatteita, vanhoista löytyy hyväkuntoisia, varsinkin kun en seuraa yhtään trendejä ja olen aina ostanut melko ajattoman oloisia perusvaatteita. Ihanaa, kun ei tarvitse lähteä shoppailemaan, inhoan sitä yli kaiken!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin myös n 15 vuotta vanhan perustoppatakin, ihanan punaisen, otan taas käyttöön. Samantyyppisiä on juuri nyt kaupoissa myynnissä...

Vierailija
2/7 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytin teininä äitini itselleen teininä ostamaa talvitakkia. Niin pitkään, kunnes takki hajosi käsiin. Ajattomiin malleihin kannattaa tosiaan satsata, sillä niistä voi olla iloa vielä lapsillekin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun molemmat talvitakkini ovat peräisin 1980-luvulta. Ei ole mitään järkeä lisätä tekstiilijätteen määrää ostamalla koko ajan uutta, jos vanha kerran on käyttökelpoista.

Vierailija
4/7 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytänkin tyttären vanhaa talvitakkia:)

Vierailija
5/7 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiahan on niin, että tekstiilien materiaalit ja tekotapa huononevat vuosi vuodelta. Miksi ostaa jotain huonoa vain muodin vuoksi jos voi porskuttaa menemään jonkin laadukkaamman kanssa? Ainakin minä voin protestoida vain vanhoja vaatteita käyttämällä nykyiselle kertakäyttövaatekulttuurille.

Vielä vuosituhannen alussa tehty pikeepaitakin on melkein puolta paksumpaa kangasta kuin nykyiset pikeepaidat, joiden alle pitää laittaa aluspaitaa ettei kaikki näy läpi. Tympii tämä nykymeno!

Vierailija
6/7 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös aito paksu villakangastakki 1980-luvulta. Ihan paras: tyylikäs ja ajaton sekä sen verran väljä että alle mahtuu villaa.

N28

Vierailija
7/7 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä mitä mainioin keskusteluketju! Itse otin taas ilmojen kylmettyä esille noin 10 vuotta vanhan villakangastakin, joka on aivan upeaa villaa. Ostin sen aikoinaan Haloselta, takin alkuperäinen hinta oli melkoinen, mutta muistan ostaneeni sen reilusti alennettuna. Aina kun käytän takkia niin joku kiinnittää huomiota sen kivan näköiseen pintaan ja kyselee sen alkuperää. Malliltaan se on täysin ajaton ja siitä kiva että on reilun pituinen. Nyt kun lähestyn itse viittäkymppiä, toivoisin löytäväni kotimaisia vaatteita, joita ostaisin sitten harvakseltaan koska varmaankin vähän hinnakkaampia. Jos jollakin antaa vinkkejä kotimaisista vaatteista, siis nimenomaan sellaisista, jotka myös tehty Suomessa, niin otan mielellään vinkkejä vastaan. Tyyliltäni en iästäni huolimatta ole kovin tätimäinen, vaan pikemminkin sellainen boheemi, tykkään esim. Indiskan vaatteista kovasti, siis tunikoita, neuletakkeja, mausteisia värejä ja kuvioita, isoja huiveja, sellaista vähän räväkämpää olematta kuitenkaan liian sekava ja kirjava.